۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۸
کد خبر: 83431983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲.۸ میلیون تن کالا در بندرهای غرب هرمزگان جابه‌جا شد

بندرعباس- ایرنا- در مجموع ۲ میلیون و۷۸۷ هزار و ۲۱۳ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در چهارماهه نخست امسال در بندرهای غرب هرمزگان جابه‌جا شد.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهار داشت: ۶۱۲ هزار و ۷۴۵ تن از این کالاها مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۲ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۴۶۸ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

قاسم عسکری نسب روز شنبه با اعلام این خبر اظهارداشت:  دراین مدت همچنین ۲۵۶ هزار و ۳۶۹ تن کالای غیرنفتی دربنادرغرب هرمزگان صادر شد که حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی واحشام در بندرلنگه به رقم ۷۸ هزار و ۱۵۷ تن با افزایش ۳ درصد رسید.

وی ، حجم واردات غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان را ۲۰ هزار و ۴۳۸ تن اعلام کرد و گفت: این رقم درهمسنجی با پارسال ۳۵ درصد کاهش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه خاطرنشان کرد: حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی که بیشتر خودرو بوده نیز از ابتدای سالجاری تاپایان تیرماه امسال به ۱۱۴ هزار و ۲۶ تن رسید که در همسنجی با سال گذشته، افزایش ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

بندرلنگه فعال ترین بندرترانزیتی ایران

مدیر بنادر غرب هرمزگان، بندرلنگه را باتوجه به موقعیت راهبردی جغرافیایی و داشتن کمترین فاصله دریایی با بنادر کانونی منطقه از جمله بنادر امارات متحده عربی، در زمره فعال ترین بنادر ترانزیتی ایران دانست.

عسکری نسب ادامه داد: درچهار ماهه امسال، بندرلنگه با تخلیه ۵۵ هزار و ۶۴۷ دستگاه خودرو ترانزیتی از شناورهای دریایی همچنان دارای رکورد عملیاتی به لحاظ تعداد و بالابودن سرعت تخلیه محموله‌های ترانزیتی درسطح بنادر کشور است.

وی، حجم صادرات فرآورده‌های نفتی را یک میلیون و ۹۷ هزار و ۶۵۵ تن اعلام کرد و گفت: در این مدت، یک میلیون و۷۶ هزار و ۸۰۶ تن از این گونه محموله های تجاری، به صورت کابوتاژ(کران بری) جابجا شد که افزایش ۲۴ درصدی داشته است.

پهلوگیری ۲۰ هزار و۷۷۲ شناور در بنادرغرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه، تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را ۲۰ هزار و ۷۷۲ فروند اعلام کرد وگفت: از این میزان، ۹ هزار و ۸۷۴ فروند شناور بالای هزار تن و ۴۲۰ فروند شناور زیر هزار تن ظرفیت بوده که این میزان افزایش۲۱ درصدی داشته است.

عسکری نسب خاطرنشان کرد: بندرلنگه در بخش حمل و نقل مسافران دریایی در مسیرهای بین المللی (به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی) با ثبت ترابری ۱۲ هزار و ۵۵۱ مسافر و افزایش ۱۱ درصدی، توانست رتبه دوم در بین بنادر کشور را به خود اختصاص دهد.

این مسوول همچنین به روند مثبت ترابری مسافران دریایی در آب‌های سرزمینی و جزایر خلیج فارس اشاره کرد و گفت: از آغاز سالجاری تاکنون، بیش از ۲۰۹ هزار و ۵۷۸ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادرلنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس جابه‌جا شدند که بندرلنگه با ترابری بیش از ۲۶ هزار نفر مسافر، توانست افزایش ۶۳ درصدی را به ثبت برساند.

اداره بنادر و دریانوردی لنگه به عنوان مرکز مدیریت بنادرغرب استان هرمزگان با راهبری هفت بندر تجاری و مسافری( از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر)، ۵۷۵ کیلومتر نوار ساحلی خلیج فارس را تحت نظارت حوزه جغرافیایی خود دارد و علاوه بر ترابری مسافر و ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کابوتاژ را پشتیبانی می‌کند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha