۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۰
کد خبر: 83431995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«نیمار» صید «پرز» از آب گل‌آلود بین بارسا و پی‌اس‌جی

تهران- ایرنا- باشگاه‌های پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید مذاکرات مستقیم خود را در مورد انتقال قرضی «نیمار» به سانتیاگو برنابئو آغاز کردند و به نظر می‌رسد «فلورنتینو پرز» قصد دارد از آب گل‌آلود روابط پرتنش پی‌اس‌جی و بارسا صید خوبی داشته باشد.

براساس تایید یکی از منابع نزدیک به مذاکرات مذکور، ۲ ماه پس از تیره و تار شدن روابط باشگاه پاریسی و نیمار، پی‌اس‌جی تصمیم گرفته تا مذاکرات خود را با رئال مادرید به منظور ارزیابی امکان انتقال مرد برزیلی به پایتخت اسپانیا آغاز کند.

در این راستا پاری‌سن‌ژرمن با تماس با دفتر برنابئو به منظور ابراز تمایل خود برای فروش نیمار و نشان دادن انعطاف پذیری در مذاکرات، اولین گام‌ها را چند روز پیش برداشت و در کمال تعجب نسبت به احتمال ناگهانی انتقال یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان با مبلغی منطقی‌تر از آنچه پیش تر اعلام شده بود، باشگاه مادریدی مذاکرات مستقیم خود را با نمایندگان تیم پاریسی آغاز کرد.

اگرچه هنوز هیچ پیشنهاد قطعی مطرح نشده است اما منابع نزدیک به مذاکرات گفته‌اند که پی‌اس‌جی تمایل دارد تا به جای تسلیم شدن در برابر خواسته بارسا مبنی بر کاهش رقم درخواستی، گزینه‌های جایگزین را با رئال به بحث بگذارد.

حتی زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال قرضی نیمار برای یک سال به برنابئو نیز شنیده شده است؛ تحقق چنین انتقالی برای پاریسی‌ها این فرصت را فراهم می‌کند تا به نیمار یک سال فرصت داده تا مرد برزیلی در این برهه ارزش خود در بازار را افزایش داده و در نتیجه پی‌اس‌جی بتواند در سال ۲۰۲۰ وی را با قیمتی بالاتر به فروش برساند.

برای رئال نیز این گزینه ریسک سرمایه گذاری کمتری در پی خواهد داشت آن هم برای استفاده از خدمات بازیکنی که قابلیت های منحصر به فردی دارد؛ در سوی دیگر نیمار هم این فرصت را خواهد داشت تا به اسپانیا بازگردد.

با این حال، این گزینه برای آبی اناری‌ها روی میز نیست؛ براساس اعلام منابع پی‌اس‌جی، بارسا هرگز به طور مستقیم با این تیم تماس برقرار نکرده و تمامی ارتباطات از طریق واسطه ها انجام شده است.

در پاریس این احساس وجود دارد که بارسلونا با نیمار همدست شده‌اند تا بحرانی که امروز پیرامون پارک دو پرنس شکل گرفته را به وجود آورند؛ بحرانی که کاتالان‌ها را قادر خواهد ساخت تا نیمار را با مبلغی ارزان تر از ۲۲۲ میلیون یورو به نیوکمپ بازگردانند.

شبکه گلوبو اسپورت برزیل روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که نمایندگان نیمار با نمایندگان رئال برای انتقال مرد برزیلی به برنابئو ملاقات کرده اند و این در حالی است که مذاکرات پاریسی ها با بارسلونا هیچ پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

نیمار در طور دوران فوتبالی خود، هرگز کوچیک‌ترین اظهارنظری علیه مادرید نکرده است چرا که همواره نسبت به روابط دوستانه پدرش و «واگنر ریبِیرو» نماینده اش با «فلورنتینو پرز» رئیس سفیدپوشان آگاهی داشته است.

فاکتور دیگری که می‌تواند این انتقال را تسهیل کند، روابط خوب پرز با «ناصر الخلیفی» رییس پی‌اس‌جی است؛ این ۲ همواره برای یکدیگر احترام قائل بوده اند به طوری که به محض انتشار گزارش‌ها و گمانه زنی‌ها در خصوص انتقال احتمالی «کیلین امباپه» و نیمار به برنابئو، پرز بدون درنگ با انتشار بیانیه ای رسمی هرگونه ادعا و گزارش در این خصوص را رد کرد؛ روابط دوستانه رئال و پاری‌سن‌ژرمن با روابط پرتنش پی‌اس‌جی و بارسلونا تفاوت فاحشی دارد؛ روابطی پرتنش که به سود رئال بوده و درهای برنابئو حالا بازترین درها به روی مرد برزیلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha