۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳
کد خبر: 83433132
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حل مشکلات امروز جامعه نیاز به حرکت جهادی دارد

۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳
کد خبر: 83433132
حل مشکلات امروز جامعه نیاز به حرکت جهادی دارد

سنندج - ایرنا - امروز برای حل مشکلات جامعه نیاز به حرکت جهادی و از خودگذشتگی برای دیگران داریم و همه باید دست بدست‌هم داده و تلاش کنیم مشکلات جامعه که بخشی از آنها توطئه های دشمنان است، بر طرف شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخی از مسئولین در کردستان به دلیل کم کاری مانع فعالیت‌های استاندار و برنامه‌ریزی‌ها شده‌اند، گفت: سپاه در ابعاد و حوزه‌های مختلف پیشقدم شده اما مگر چقدر توان دارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار و تبریک این مناسبت به اهالی رسانه استان افزود: خبرنگاران سرعت، دقت و امانت را در انتشار اخبار مورد توجه قرار دهند و می توانند در سالم سازی فضای جامعه کمک کنند.

الله مرادی با بیان اینکه خبرنگاران ذوق و استعداد شخصی دارند و مسئولیت اجتماعی را بر عهده گرفته اند تا افکار عمومی را آگاه کنند تا جامعه هر روز بیشتر به سمت تعالی و پیشرفت برود،  اضافه کرد: امانت اهمیت زیادی در کار خبرنگاران دارد بنابراین نباید حب و بغض را در فعالیت خود وارد کنید.  

وی به خبرنگاران توصیه کرد حسن نیت را به عنوان یک معروف و اساس کار مدنظر قرار دهند و یادآور شد: باید مشکلات و مسائل جامعه را رصد کنیم تا با بیان آنها و تلاش برای حل آن جامعه‌ای آرمانی داشته باشیم.  

الله‌مرادی با اشاره به اینکه یکی از اصول اخلاقی خبرنگاری در نظر گرفتن خیر و صلاح جامعه است، تاکید کرد: جامعه‌ای عاری از فساد و مشکلات اجتماعی همان خیر و صلاح است که باید از سوی همگان رعایت شود.  

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار نباید برای منافع شخصی خود کوشش کند، گ فت: خود خبرنگاران صادق باید در مورد افراد انگشت شماری که از خبرنگاری به عنوان رانت استفاده می کنند باید روشنگری کنند.  

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه خبرنگاران اگر در سنگر آگاهی بخشی فعالیت نکنند مدیون خون شهدا می‌شوند، افزود: امروز که دشمن جنگ همه جانبه علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده خبرنگاری شغل فرهنگی اثرگذاری برای مقابله با توطئه‌های دشمن است.  

وی یادآور شد: دشمن امروز حرکت‌های خزنده با چارچوبی که برای خود تعریف کرده به شکل تهدید از لای درز خانه‌ها ما وارد شده و باید با شگردهای خاص مقابل آن ایستاد.  

الله‌مرادی با بیان اینکه خبرنگاران جا پای رزمندگان دوران دفاع مقدس گذاشته‌اند،  اضافه کرد: افسران جنگ نرم که همان خبرنگاران هستند امروز باید بیشتر در قبال جامعه احساس وظیفه کنند.  

وی تاکید کرد: مهمترین هدف دشمنان از بین بردن کلمه مادر است چون اساس و بنیان خانواده مادر است و وقتی از جامعه کنده شد زمینه‌سازی برای انحراف فرزندان در آن جامعه فراهم می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار داشت: از بین بردن حرمت حلال و حرام، وابستگی فامیلی و محرم و نامحرم از جمله برنامه‌ریزی‌های دشمن است و با شبه‌سازی این برنامه‌ریزی را آغاز می‌کنند چون به دنبال بدبین کردن مردم به مسئولین نظام، ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه، تفرقه و دودستگی و کاشتن بذر بی اعتمادی در دل مردم نسبت به نظام  هستند.

وی با  بیان اینکه دشمن برنامه‌ریزی همه جانبه‌ای برای از بین بردن نهاد خانواده‌ کرده است،  خواستار حفظ و مدنظر قرار گرفتن چارچوب‌های ارزشی جامعه در برنامه‌های فرهنگی شد.  

الله مرادی همچنین با انتقاد از آتش زدن منابع طبیعی توسط برخی افراد ناآگاه گفت: هر قسمتی و جانداری اگر در این طبیعت از بین برود بر زندگی تاثیرگذار است و حتی اثر آن را در کشاورزی می‌بینیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اسراف را یک منکر اساسی دانست و اظهار داشت: تخریب محیط زیست هم یک منکر است که باید از آن دوری  کرد.

۶۱۰۸/ ۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha