۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰
کد خبر: 83438080
T T
۰ نفر
مخالفت با ترامپ در یک ماه ۵ درصد افزایش یافت

تهران - ایرنا - نظرسنجی جدید شبکه خبری "فاکس نیوز" آمریکا حکایت از آن دارد که میزان مخالفت مردم این کشور با "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری در ماه جاری میلادی نسبت به ماه گذشته ۵ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد، میزان مخالفت و عدم تایید عملکرد ترامپ با ۵ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته به ۵۶ درصد رسیده و به حدنصاب مخالفت ۵۷ درصدی در اکتبر ۲۰۱۷ (مهر ماه ۱۳۹۶) نزدیک شده است.

نظرسنجی فاکس نیوز که اوایل هفته جاری بین حدود یک هزار نفر از رای دهندگان ثبت نام کرده در آمریکا انجام شده ، همچنین حاکی است که میزان حمایت مردم از ترامپ از ۴۶ درصد در ماه گذشته میلادی به ۴۳ درصد کاهش یافته است. پایین ترین میزان حمایت از ترامپ در نظرسنجی های فاکس نیوز مربوط به اکتبر ۲۰۱۷ است که ۳۸ درصد عملکرد ترامپ را تایید کرده بودند.

این نظرسنجی در شرایط سیاسی حساسی در آمریکا در پی دو حادثه تیراندازی اوایل ماه جاری در این کشور انجام شده که به نظر می رسد یکی از آنها با انگیزه نژادپرستی انجام شده و انتقادهایی را متوجه ترامپ کرده است.

این درحالی است که تنها ۳۷ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی فاکس نیوز نحوه پاسخ ترامپ به این حوادث را تایید کرده اند و ۴۶ درصد نیز ابراز عقیده کرده اند که دولت وی امنیت آمریکا را با حوادث تیراندازی تضعیف کرده است. ۵۹ درصد از نمونه آماری از نحوه اداره امور کشور توسط ترامپ ابراز ناخشنودی کرده و همین تعداد نیز گفته اند که "رئیس جمهوری آمریکا در حال از هم پاشیدن کشور است" . 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha