۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83449262
T T
۰ نفر

المپیک توکیو بستری برای همبستگی ملی ایرانیان است

۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۳۳
کد خبر: 83449262
المپیک توکیو بستری برای همبستگی ملی ایرانیان است

پکن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن با اشاره به اهمیت المپیک ۲۰۲۰ توکیو تاکید کرد این رقابت بین المللی بستری برای همبستگی ملی و عرضه قدرت ایرانیان در صحنه جهانی است.

به گزارش ایرنا «مرتضی رحمانی موحد» روز شنبه در نشست هم اندیشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو که با حضور «نصرالله سجادی» سرپرست کاروان ورزشی ایران و «امین عارف نیا» رئیس ستاد فرهنگی المپیک و شماری از ایرانیان مقیم ژاپن در سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار شد با توجه به اهمیت این رویداد بزرگ بین المللی ورزشی که دارای ابعاد مهم در حوزه فرهنگ و تعاملات مردمی است به اهمیت حضور و مشارکت ایرانیان مقیم ژاپن در ایجاد زمینه های لازم برای معرفی فرهنگ و تاریخ ایران تاکید کرد.

او همچنین بر سازماندهی و ساماندهی فعالیت های فرهنگی ورزشی برای حضور جاودانه ورزشکاران ایران اسلامی و مشارکت و فعالیت هموطنان ایرانی مقیم ژاپن در این مناسبت مهم بین المللی تاکید کرد.

«نصرالله سجادی» سرپرست کاروان ورزشی ایران نیز در این نشست با ارائه گزارشی از کیفیت تشکیلات و هدایت کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، بر اهمیت نقش و حضور ایرانیان در این رویداد بزرگ تاکید کرد.

او همچنین از آمادگی کمیته ملی المپیک برای استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم ژاپن در حمایت از کاروان ورزشی ایران خبر داد.

«امین عارف نیا» رئیس ستاد فرهنگی کمیته ملی المپیک نیز با ارایه گزارشی در مورد چگونگی فعالیت ستاد فرهنگی و هدف گذاری های مربوطه به بهره برداری بهینه از این ظرفیت بزرگ بین المللی برای اعتلای فرهنگ و هنر ایران زمین، نقش و جایگاه ایرانیان مقیم ژاپن در پیشبرد برنامه های ستاد را با اهمیت خواند و از تلاش ها و اقدامات سفارت ایران در توکیو برای این منظور تشکر کرد.

در این جلسه تعدادی از ایرانیان شرکت کننده در جلسه نیز به ارائه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص اهمیت سازماندهی و مشارکت ایرانیان اعم از ایرانیان داخل و خارج از کشور برای حضور و تشویق قهرمانان ورزشی و معرفی فرهنگ و تاریخ ایران پرداختند و از اقدام به موقع سفارت ایران برای برگزاری این نشست ها و ورود به برنامه ریزی اقدامات و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مرتبط قدردانی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha