همایش شوراهای دانش‌آموزی برتر استان‌ها فردا گشایش می یابد

تهران-ایرنا- مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری همایش ملی شوراهای دانش آموزی برتر استان ها ویژه دختران از روز دوشنبه این هفته خبر داد و گفت: بیش از ۹ میلیون دانش‌آموز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شرکت کردند.

به گزارش روز یکشنبه وزارت آموزش و پرورش، «علی رمضانی» افزود: همایش ملی شوراهای دانش آموزی برتر استان ها ویژه دختران در اردوگاه میرزاکوچک خان رامسر از روز دوشنبه به مدت ۲ روز برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز در قالب شوراهای دانش آموزی برگزیده شدند که این نشان دهنده استقبال خوب دانش آموزان و خانواده ها از شورای های دانش آموزی مدارس است و همین امر  باعث شد تا برای دانش آموزان در این زمینه برنامه ویژه ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ۱۸ انجمن دانش آموزی بر اساس نوع نیاز دانش آموزان در شوراهای دانش آموزی مدارس تعریف شده که در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ سه ماموریت ویژه برای شورا های دانش آموزی در نظر گرفتیم.

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از آنها جشنواره فرهنگی و هنری حمایت از کالای ایرانی است که مسوولیت آن در مدرسه با شورای دانش آموزی و بر عهده انجمن نوشت افزار و  کالای ایرانی بود.

رمضانی گفت: همچنین جشنواره آیینه زمان (زندگی به سبک روح الله) که درخصوص زندگی حضرت امام خمینی (ره) است و در شورای دانش آموزی مدرسه  انجمن سبک زندگی ایرانی – اسلامی مسئولیت برگزاری آن را بر عهده داشت.

وی یادآورشد: با توجه به سیل در استان ها در ابتدای امسال در برخی از استان های کشور رخداد کار برجسته ای با عنوان پویش ملی «سیل مهربانی همکلاسی» به منظور حمایت و کمک به هموطنان سیل زده به ویژه دانش آموزان توسط شوراهای دانش آموزی مدارس کشور برگزار شد که مسئولیت آن بر عهده انجمن مقابله با حوادث و بلایای طبیعی بود.
مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: شورای دانش آموزی یکی از ارکان مدرسه است  که به وظایف آن در شیوه نامه اجرایی شورای دانش آموزی اشاره شده است و قصد داریم تا از تمام ظرفیت دانش آموزان در شوراهای دانش آموزی استفاده کنیم.

رمضانی همایش ملی شوراهای دانش آموزی را نقطه عطف دانست و ادامه داد: به منظور تشکرویژه از شوراهای دانش آموزی همایش ملی شوراهای دانش آموزی برتر استان ها ویژه دختران در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این همایش آموزش، مهارت آموزی و توانمندسازی اعضای منتخب شوراهای دانش آموزی سراسر کشور در راستای تحقق ساحت سیاسی – اجتماعی سند تحول بنیادین مد نظر است.

مدیرکل وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کارگاه های مهارت آموزی ویژه ای در این همایش  ۲ روزه با عنوان آشنایی با فضای مجازی، حقوق شهروندی، امداد و نجات و گفتمان های دانش آموزی (کرسی های آزاد اندیشی) در نظر گرفته ایم و همچنین برنامه های فرهنگی، ورزشی و فوق برنامه قرآنی با عنوان شبی با قرآن  و جنگ شادی با استفاده از ظرفیت دانش آموزان در نظر گرفته ایم.

به گزارش ایرنا، دانش آموزان از امروز به اردوگاه میرزاکوچک خان رامسر وارد می شوند و  همایش ملی شوراهای دانش آموزی فردا با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی، رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرروشی وزارت آموزش و پرورش و مسئولان آموزش و پرورش استان مازندران و سایر استان ها گشایش می یابد.

مراسم اختتامیه این همایش نیز روز پنج شنبه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha