۴ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 83450216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه خدمت، گردهمایی دوستانه دولتیان و مردم

۴ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۴۷
کد خبر: 83450216
نمایشگاه خدمت، گردهمایی دوستانه دولتیان و مردم

شیراز- ایرنا- دومین سالی است که نمایشگاه خدمت در هفته دولت دستاوردهای دولت تدبیر و امید را به مردم شیراز معرفی می‌کند. این نمایشگاه سال گذشته در پارک حاشیه‌ای چمران برگزار شده بود، امسال در ضلع شرقی بوستان آزادی شیراز برپا شده است.

جانمایی نمایشگاه باعث شد افتتاحیه با حضور مردم عادی و در میان آن‌ها صورت گیرد؛ همچنین برپایی میزهای خدمت و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی امر مطالبه‌گری و پاسخگویی را تسهیل بخشیده است.

حضور استاندار فارس، معاونان وی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در بین مردم و ارائه گزارش عملکرد دولت تدبیر و امید، در قالب نمایشگاه یکی از آسانترین راه‌های آگاه‌سازی مردم و ایجاد امید و اعتماد اجتماعی است.

غرفه‌های مختلف تلاش‌ کرده‌اند جاذبه‌هایی را برای بازدیدکنندگان فراهم کنند، چیزی که در سال گذشته مغفول مانده بود.

شهرداری شیراز با اختصاص غرفه‌ای به کودکان و نوجوانان و بازی‌های محله‌ای یکی از غرفه‌های پر مخاطب این نمایشگاه در شب نخست را رقم زد، پس از آن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بسیاری از بچه‌ها را در بوستان گرد هم آورده بود.

اما دستاوردهای علمی و دانشگاهی نیز در این نمایشگاه دیده می‌شد، پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های مختلف با حضور دانشجویان و نیروهای جوان خود، دستاوردها را به عنوان پدیدآورندگان آن‌ها معرفی می‌کردند.

دانش‌آموزان شیرازی نیز در غرفه آموزش و پرورش و نواحی چهارگانه‌اش بیش از مسئولان خودنمایی می‌کردند، پهلوانان کوچک در مقابل غرفه‌شان آیین پهلوانی و زورخانه‌ای را با اجرای ضرب اجرا می‌کردند و بیشتر بازدیدکنندگان را به خود جذب کرده بودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در حاشیه این مراسم هدف از برگزاری این نمایشگاه را دیدار مردم با مدیران و معاونان و کارشناسان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی بیان کرد و گفت: دایرکردن میز خدمت و رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردم برمبنای ایجاد ارتباط و افزایش سرمایه اجتماعی در هفته دولت مد نظر بوده است.

معاون استاندار فارس: تلاش دولت این است که دستگاه‌های اجرایی به همراه مدیرانشان بتوانند زمینه مشارکت و همراهی مردم را با حمایت از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی فراهم کنند.

عبدالرضا قاسم‌پور با بیان اینکه در ایام هفته دولت استاندار و معاونان حوزه‌های مختلف استانداری در ۲۹ شهرستان دیدارهای مردمی دارند، به برگزاری و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و نیز افتتاح طرح‌های تولیدی و عمرانی نیز اشاره کرد.

مهمترین دستاورد دولت در استان فارس مربوط به اشتغال جوانان و رونق تولید است

او با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید در ۶ سال گذشته خدمات ارزشمندی را در حوزه‌های مختلف ارائه کرده است، مهمترین دستاورد دولت در استان فارس را مربوط به اشتغال جوانان و رونق تولید دانست.

معاون استاندار فارس ادامه داد: ایجاد بنگاه‌های اقتصادی و اجرای طرح هر فرماندار یک کارگاه تولیدی با اشتغال ۲۰۰ نفر یا طرح‌های متعددی همچون ده کارگاه ۲۰ نفر اشتغال در شهرستان‌های فارس به‌مثابه اولویتی مهم و اساسی به فرمانداران ابلاغ شد و این طرح‌ها هم‌اکنون به‌صورت جدی دنبال می‌شود و افزایش اشتغال را در شهرستان‌ها در پی داشته است.

قاسم‌پور اضافه کرد: تلاش دولت این است که دستگاه‌های اجرایی به همراه مدیرانشان بتوانند زمینه مشارکت و همراهی مردم را با حمایت از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی فراهم کنند و برای رونق تولید و اشتغال جوانان گام‌هایی اساسی و مانا بردارند.

او ادامه داد: در نمایشگاه خدمت بیش از ۹۰ غرفه دایر است که برکات و خدمات نظام و دولت تدبیر و امید را  عرضه می‌کنند و  مردم می‌توانند تا روز پنجشنبه از ساعت ۵ عصر عصر تا ۱۱ شب از آن بازدید کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در حاشیه این نمایشگاه به ایرنا گفت: دستاوردهای این اداره کل با تلاش در عرصه‌های مختلف و با پیشرفت‌های شایان توجه حاصل شده است.

علی عسکر نجفی ادامه داد: در حوزه آموزشی کسب ۷ تک‌رقمی در کنکور سراسری و افزایش تعداد رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ و سه هزار در زیرگروه‌های مختلف نشان‌دهنده تلاش دانش‌آموزان و مسئولان در این حوزه بوده است.

وی بخش عظیمی از دستاوردها را وابسته به دانش‌آموزان دانست و از جمله آن‌ها به کسب رتبه برتر در پرسش مهر کشور و کسب رتبه برتر در حوزه مسابقات قرآن و نماز و عترت اشاره کرد.

پهلوانان کوچک در مقابل غرفه‌شان آیین پهلوانی و زورخانه‌ای را با اجرای ضرب اجرا می‌کردند و بیشتر بازدیدکنندگان را به خود جذب کرده بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس دستیابی به مقام نخست در حوزه سوادآموزی در کشور را یکی از دستاوردهای بسیار مهم این اداره کل دانست؛ همچنین ساخت و ساز و احداث ۴۲۶ فضای آموزشی را در فارس بی‌سابقه عنوان کرد.

فزونی خیران مدرسه‌ساز، حاصل تعامل مردم با دولت است

نجفی از خیران با عنوان سرمایه‌های اجتماعی یاد کرد که حضورشان نشان‌دهنده اعتماد مردم به دولت و پیشگامی و همراهی این دو بخش جامعه است و افزود: تعهد ۱۱۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز در سال جاری که ۳۰میلیارد تومان از سال گذشته بیشتر است، از ثمرات این تعامل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در حاشیه نمایشگاه خدمت به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه عرصه فرهنگ و هنر حوزه برنامه‌ریزی، نظارتی و نرم‌افزاری است ۹ کلان‌برنامه‌ مد نظر دولت را که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده است، برای اجرایی و عملیاتی شدن دنبال کرده‌ایم.

صابر سهرابی فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه را در استان فارس از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید دانست که با انتخاب پایتختی کتاب طی سال‌های گذشته رونقی فراوان یافت است.

سند چشم‌انداز توسعه فرهنگ و هنر فارس با نام "فرنامک" به‌مثابه نقشه راه فرهنگی و هنری استان فارس تا پایان دولت تدبیر و امید براساس سیاست‌ها و اسناد بالادستی تهیه و تنظیم شده است.

وی در همین زمینه عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جام باشگاه‌های کتابخوانی را راه‌اندازی کرد، نشست‌های کتابخوان را گسترش داد و همه شهرستان‌ها را فعال و ترغیب کرد که در این حوزه فعالیت کنند.

سهرابی با اشاره به احیای جشنواره‌ منطقه‌ای سینمای جوان در فارس پس از ۲۰ سال، این رویداد هنری را یکی از برجسته‌ترین رویدادها در عرصه سینمایی دانست که باعث ایجاد شوق و شور در میان هنرمندان شده است و اختتامیه آن با حضور ۱۱ استان در آذرماه جاری برگزار می‌شود.

دولت تدبیر و امید پیگیر ساخت تالار مرکزی شیراز است

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس درباره ساخت و بهره‌برداری از تالار مرکزی نیز گفت: این خواسته یکی از مطالبات برحق هنرمندان استان است که هم پیگیری آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است و هم شهرداری شیراز با مذاکره با بخش خصوصی به آن ورود کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: این موضوع در دولت تدبیر و امید با جدیت دنبال شده است و هم‌اکنون به ۸۰ میلیارد تومان بودجه برای سرانجام‌بخشی به آن نیازمندیم که امیدواریم با همکاری‌ نهادهای مختلف اجرایی تا پایان دولت به سرانجام برسد.

سهرابی به تدوین سند چشم‌انداز توسعه فرهنگ و هنر فارس با نام "فرنامک" اشاره کرد و گفت: این سند در قالب کتابی آماده شده است و به‌مثابه نقشه راه فرهنگی و هنری استان فارس تا پایان دولت تدبیر و امید براساس سیاست‌ها و اسناد بالادستی تهیه و تنظیم شده است که در اختیار وزارت ارشاد قرار گرفته و به‌زودی رونمایی می‌شود.

رئیس جمهوری و نخست وزیر وقت ایران، محمد علی رجایی و حجت الاسلام محمد جواد باهنر در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ در حادثه تروریستی دفتر نخست وزیری به شهادت رسیدند، به همین مناسبت دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

۹۸۸۵

اخبار مرتبط