۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83450903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش حماس و جهاد اسلامی به تجاوزهای تل آویو به سوریه و لبنان

تهران-ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (یکشنبه) حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه و تجاوز پهپادهای این رژیم به لبنان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی "سما"، جنبش جهاد اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: این حق سوریه است که از خاک کشورش دفاع کند و جلوی تجاوز صهیونیست ها به خاک خود و مردمش را بگیرد.

در این بیانیه آمده است: ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی به سوریه باعث تشدید تنش و خشونت ها در منطقه می شود، این چیزی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و سایر سران این رژیم به دنبال آن هستند، زیرا می خواهند با متشنج کردن اوضاع و ایجاد ناامنی در منطقه و تهدید امنیت مردم آن، به دستاوردهای سیاسی و انتخابانی خود دست یابند.

از سوی دیگر، حماس نیز سقوط پهپاد بمب گذاری شده متعلق به رژیم صهیونیستی در محله مسکونی در حومه جنوبی بیروت را اقدامی خصمانه و تحریک آمیز از سوی دشمن صهیونیستی و نشانگر تجاوز آشکار به حاکمیت لبنان توصیف کرد.

حماس در ادامه برحمایت خود از لبنان و مقاومت در برابر هرگونه تجاوز صهیونیست ها تاکید کرد.

دو پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی بامداد امروز با نقض حریم هوایی لبنان، در جنوب بیروت در منطقه ضاحیه سقوط کردند. پهپاد اول هیچگونه خسارتی به همراه نداشت ولی پهپاد دوم که مجهز به بمب بود به بخشی از ساختمان رسانه ای حزب الله خساراتی وارد کرد.

بمب افکن ها و جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز همچنین با تجاوز به خاک سوریه با چند فروند راکت فرودگاه المزه در اطراف دمشق را مورد حمله قرار دادند که با واکنش  پدافند هوایی سوریه این راکت ها رهگیری و منهدم شد.

رژیم صهیونیستی اوایل تیر سال جاری نیز در حمله به حومه دمشق، چهار غیر نظامی از جمله یک کودک شیرخوار را به خاک و خون کشید.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha