۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83451879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقبال روستاییان خراسان شمالی به بیمه ۱۳۰ درصد رشد یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: اقبال روستاییان و عشایر این استان به بیمه در دولت تدبیر و امید ۱۳۰ درصد رشد یافت.

محمدرضا غلام زاده روز دوشنبه در نشست خبری مدیران شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: پیش از دولت یازدهم ۲۰ هزار و ۳۰۰ نفر از اهالی روستایی و عشایر این استان خود را بیمه کرده بودند که هم اکنون ۴۷ هزار از این جمعیت زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۲۴۱ نفر مستمری بگیر تا پیش از دولت تدبیر و امید در این استان وجود داشت افزود: هم اکنون یکهزار و ۹۲۷ نفر مستمری دریافت می کنند که در این شاخص نیز ۶۸۰ درصد رشد داشته ایم.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: اولین تعهدات این صندوق در سال آینده به بازنشسته های این استان تعلق می گیرد، روستاییان و عشایری که ۱۵ سال سابقه بیمه دارند و سن آنان نیز به ۶۵ رسیده است بازنشسته خواهند شد.

غلام زاده افزود: ۵۰۰ نفر ازبیمه شده ها تاکنون پیش از موعد بازنشسته شده بودند که مستمری نیز دریافت می کنند.

تامین اجتماعی استان ۱۲۰۰ میلیارد ریال از کارفرمایان طلب دارد

 مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: این سازمان بیمه ای یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از کارفرمایان و دستگاه های اجرایی این استان طلب دارد.

محمدعلی عباس زاده وحید اظهار داشت: بیشتر شرکت ها و کارفرمایان از جمله شهرداری با اقداماتی از جمله تقسط و تهاتر بخشی از بدهی های خود را پرداخت کرده اند اما شرکت الیاف شیروان به علت ورشکسته شدن که هیچ مبلغی را پرداخت نکرده بود هم اکنون اقداماتی برای وصول و تهاتر انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه طبق قانون تامین اجتماعی می تواند اموال این کارفرمایان و دستگاه های اجرایی را توقیف کند افزود: تلاش خواهیم کرد تا با تعامل این طلب را وصول کنیم در غیر این صورت قانونی عمل خواهیم کرد.

وی از کارفریان خواست تا از مهلت بخشودگی جرایم استفاده کنند و افزود: کارفرمایان می توانند با مراجعه به اداره های تامین اجتماعی از این بخشنامه تا پایان امسال بهره مند شوند.

 مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت:۴۰ درصد بازنشسته های تامین اجتماعی این استان شرایط سخت و زیان آور را دارند.

عباس زاده وحید اظهار داشت: متاسفانه این درصد زیادی است و این امر منابع سازمان را با چالش و تهدید مواجه خواهد کرد.

وی بر رفع شرایط سخت و زیان آور در کارخانه های تولیدی این استان تاکید کرد و گفت: آلودگی صوتی، آلایندگی ها و مواردی دیگر در کارخانه ها وجود دارد که شرایط برای کارکنان را سخت و زیان آور می کند اما این شرایط قابل رفع هستند تا حالت عادی ایجاد شود شد اما کارخانه ها در این زمینه کند عمل می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: براساس آمارهای موجود، افرادی با سن ۴۵ سال در استان بازنشسته می شوند که این میزان از میانگین کشوری آن پایین تر است.

وی اظهار داشت: بازنشستگی در سن ۴۵ سالگی برای سازمان بیمه ای تهدید است زیراکه این افراد به علت اشتغال دوباره در بازار کار، فرصت را از جوانان جویای کار می‌گیرند.

وی افزود: ۱۱۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در این استان داریم که ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر ماهانه مستمری و همچنین یکهزار و ۳۰۰ نفر نیز بیمه بیکاری دریافت می کنند.

برنامه ریزی برای ۱۷ هزار نفر آموزش فنی و حرفه ای 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: برنامه ریزی شده است که امسال ۱۷ هزار نفر از شهروندان این استان در زمینه های مختلف آموزش فنی و حرفه ای ببینند.

محمدرضا رضایی افزود: از مجموع این تعداد ۹ هزار نفر  در بخش دولتی و هشت هزار نفر نیز در بخش خصوصی آموزش های لازم را دریافت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: امسال ۹ هزار و ۴۰۰ نفر در آموزشگاه های آزاد و دولتی این استان آموزش های فنی و حرفه ای را دریافت کردند.

رضایی اظهار داشت: هم اکنون آموزش های فنی و حرفه ای در ۵۰۰ حرفه آموزشی در بخش دولتی و خصوصی در حال انجام است که آموزشگاه های آزاد درحال توسعه رشته ها نیز هستند.  

۱۰ مرکز،  ۶۰ کارگاه ثابت، ۱۰۰ کارگاه سیار، ۱۵۱ آموزشگاه بخش خصوصی در این استان وجود دارد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد این جمعیت در روستاهای استان سکونت دارند.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha