۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲
کد خبر: 83453583
T T
۰ نفر
تورم سالیانه روسیه تا پایان حکومت پوتین کمتر از ۴ درصد است

مسکو - ایرنا - وزیر توسعه اقتصادی روسیه تورم سالیانه این کشور تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی (پایان ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین ) را کمتر از چهار درصد عنوان کرد.

ماکسیم اورشکین در گفت وگو با شبکه روسیه ۲۴ افزود: پیش بینی می کنیم سال آینده میلادی (۲۰۲۰) با تورمی حدود سه تا ۳.۸ درصد مواجه شویم و برای سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ این میزان چهار درصد در نظر گرفته شده است.

وی این را هم گفت که تورم شش ماه نخست سال میلادی آینده کمتر از سه درصد خواهد بود و تا پایان سال به سه درصد خواهد رسید چرا که تغییراتی در ساختار ارایه تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده که به سود مصرف کنندگان است.

گفتنی است، به دنبال بحران در اوکراین در سال ۲۰۱۴ که منجر به سرد شدن روابط روسیه با کشورهای غربی شد، آمریکا و متحدانش در اروپای غربی انواع تحریم ها را علیه روسیه وضع کردند.

اکنون میزان تحریم های آمریکا علیه روسیه از مرز ۷۲ بسته گذشته است و آخرین آنها روز گذشته برای دومین بار در خصوص مساله مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس روس و دخترش در سالزبری لندن علیه کرملین به اجرا درآمد.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان نیز که هفته گذشته در مسکو بود اعلام کرد که هیچ دلیلی برای از بین رفتن یا کاهش تحریم های کشورش علیه روسیه نمی بیند.

با این وجود بنظر می رسد الویرا نبیولینا رئیس بانک مرکزی روسیه توانسته اقتصاد روسیه را در برابر تحریم های غرب به رهبری آمریکا حفظ کند هر چند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اخیرا از روند کند رشد اقتصادی در این کشور و رشد اندک دستمزد مردم ابراز نگرانی کرده است و خواستار بهبود وضعیت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha