۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۱۴
کد خبرنگار: 1010
کد خبر: 83454209
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌برداری از ۱۱ طرح عمرانی، اقتصادی و گردشگری کاشان آغاز شد

کاشان- ایرنا- ۱۱ طرح عمرانی، اقتصادی و گردشگری کاشان با ارزش ۱۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در چهارمین روز هفته دولت با حضور جمعی از مسوولان در بخش برزک این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار ویژه کاشان روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌ها، آنها شامل را یک باب اقامتگاه بوم‌گردی، سیستم مکانیزاسیون شهرسازی و صدور پروانه الکترونیکی تک‌برگی، کف فرش معابر بافت قدیمی شهر برزک، طرح تجمیعی و استخر ذخیره آب کشاورزی روستای تجره، میدان و بلوار ورودی و منبع ذخیره آب‌های سطحی روستای آزران برشمرد.

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی همچنین بند سنگ و ملات آبخیزداری آرمزگان، ساختمان دهیاری روستا و طرح تجمیعی آب کشاورزی مزرعه مسینه‌گرد ویدوجا، بوستان کودک ویدوج، روشنایی بلوار ویدوج - ویدوجا و زیرسازی و آسفالت محور ورودی حد فاصل بین این روستاها را از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده عنوان کرد.

وی گفت: برای بازسازی و تجهیز اقامتگاه بوم‌گردی برزک که با ظرفیت اسکان ۲۵ نفر زمینه ۱۰ فرصت شغلی جدید را فراهم کرده، چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

فرماندار کاشان افزود: برای یک هزار مترمربع کف فرش معابر قدیمی شهر بزرک نیز بیش از یک میلیارد ریال از محل اعتبارهای شهرداری و جهت دهیاری ویدوجا با زیربنای ۴۰۰ متربع که در زمینی با مساحت ۳۷۰ مترمربع ساخته شده، چهار میلیارد ریال اعتبار دولتی اختصاص یافت.

وی با اشاره به هزینه ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریالی ساخت بلوار، میدان ورودی و مخزن ذخیره آب‌های سطحی روستای آزران بیان کرد: طرح بوستان کودک روستای ویدوج نیز با ۲ میلیارد ریال اعتبار ساخته و تجهیز شد.

مرتضایی در ادامه آغاز عملیات اجرایی طرح آبخیزداری و پخش سیلاب منطقه آرمزگان بخش برزک را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برای طرح آبخیزداری شامل سه بند به طول ۴۹۰ متر با ذخیره‌سازی ۳۵۰ هزار مترمکعب آب، ۱۸ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت که در کنار جلوگیری از ورود سیلاب به روستاهای منطقه، ذخیره آب و همچنین نفوذ آن به سفره‌ آب‌های زیرزمینی را منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: پارک بزرگ بزرک نیز با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۶ هکتار شامل آمفی تئاتر روباز، دریاچه مصنوعی، سوله مدیریت بحران، باغ ایرانی، بازارچه و پارک جنگلی از محل اعتبارهای شهرداری این شهر ساخته خواهد شد.

برزک با حدود پنج هزار نفر جمعیت در دامنه رشته‌های کوه کرکس، ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع است.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha