۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 83456710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ طرح عمرانی درمانی و بهداشتی در اصفهان بهره برداری شد

اصفهان - ایرنا - معاون توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افتتاح و بهره برداری از ۲۰ طرح عمرانی درمانی و بهداشتی در این استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

علیرضا یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها با اعتبار حدود ۲۵۰ میلیارد ریال و در جهت توسعه و تامین عدالت در حوزه سلامت با همت مسئولان و کارگزاران دولت اجرا شد.

وی با بیان اینکه ۱۴ طرح در شهرها و ۶ طرح در روستاهای استان، بهره برداری شد، اظهار داشت: این طرح ها در زمینه های مختلف از جمله خانه بهداشت، مرکز سلامت، بازسازی بخش های درمانی و احداث ساختمان های جدید از جمله پانسیون پزشکان است.

یوسفی، احداث ساختمان فناوری اطلاعات دانشگاه در مساحت یکهزار و ۶۲۳ متر مربع و با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال را یکی از این طرح ها اعلام و اضافه کرد: مرکز سلامت میمه در شهرستان شاهین شهر و میمه نیز در مساحت ۵۱۰ متر مربع و با اعتبار ۶ میلیارد ریال بهره برداری شد.

وی، احداث پانسیون پزشکان در شهر فرخی شهرستان خور و بیابانک و بیمارستان بوعلی چادگان را از دیگر طرح های مذکور خواند و خاطرنشان کرد: ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان برخوار نیز به مساحت یکهزار و ۸۵۸ متر مربع و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

معاون توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بازسازی بخش مامایی بیمارستان شهید بهشتی اصفهان در مساحت ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۶ میلیارد ریال و احداث بخش مراقبت های ویژه ( ICU) بیمارستان فارابی در شرق اصفهان در مساحت ۵۵۰ متر مربع و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های هفته دولت است.

وی با اشاره به احداث مرکز سلامت و آزمایشگاه بویین در شهرستان بویین و میاندشت در غرب استان در مساحت ۸۶۵ متر مربع و اعتبار ۱۳ میلیارد ریال، افزود: مرکز سلامت روستایی جیلان آباد در اصفهان با ۵۱۰ متر مربع مساحت و هشت میلیارد ریال اعتبار و مرکز سلامت طالخونچه با مساحت ۸۵۰ متر مربع و ۱۲ میلیارد ریال اعتبار، خانه بهداشت اراضی با اعتبار یک میلیارد ریال و مرکز سلامت دیزیچه با یکهزار و ۱۲۱ متر مربع و ۱۴ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان مبارکه از دیگر طرح های افتتاح شده بود.

یوسفی با بیان اینکه خانه بهداشت مهدی آباد با اعتبار ۱.۸ میلیارد ریال و مرکز سلامت دولت آباد با اعتبار چهار میلیارد ریال در شهرستان تیران و کرون از جمله طرح های مذکور بود، اظهار داشت: در خمینی شهر نیز پایگاه سلامت علیمردان خانه با اعتبار ۵.۵ میلیارد ریال و بازسازی و طرح تکمیل طبقه همکف پایگاه سلامت اسفریز با اعتبار ۶ میلیارد ریال بهره برداری شد.

وی، احداث خانه بهداشت شهرخلج در فریدن با اعتبار ۲.۵ میلیارد ریال و  خانه بهداشت زیاد آباد در میمه با اعتبار ۲ میلیارد ریال از دیگر طرح های بهره برداری شده در هفته دولت امسال عنوان کرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: بیمارستان آفتاب هشتم در شهرستان خور و بیابانک در شرق اصفهان در مساحتی بیش از سه هزار متر مربع و اعتبار ۸۰ میلیارد ریال آماده افتتاح و امید است به زوی با حضور مقام عالی وزارت بهداشت، بهره برداری شود.

اصفهان با پنج میلیون تن جمعیت به عنوان یکی از پر جمعیت ترین استان های کشور دارای نیازهای بسیاری در بخش بهداشت و درمان است که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان علاوه بر انجام امور آموزشی و پژوهشی، وظیفه تامین خدمات، امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی را در این خطه به عهده دارد.

این دانشگاه حدود ۱۰ هزار دانشجو، ۸۰۰ عضو هیات علمی، ۱۱ دانشکده، ۴۷ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده و ۲۷ هزار پرسنل دارد و در ۳۸ بیمارستان دولتی زیرمجموعه خدمات درمانی خود را ارائه می کند.

استان اصفهان دارای بیش از ۶ هزار تخت در ۵۳ بیمارستان (۳۸ دولتی و ۱۵ خصوصی و خیریه) و همچنین ۴۹۳ خانه بهداشت روستایی، ۲۲۳ پایگاه سلامت شهری، ۸۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۱۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، هشت واحد تسهیلات زایمانی و هفت مرکز بیماری های رفتاری است. 

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha