۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83456824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ بقعه و امامزاده سمنان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی است

سمنان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: همزمان با آغاز ماه محرم، طرح بصیرت عاشورایی در قالب سوگواره همراه با برنامه‌های متنوع مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در ۷۰ بقعه متبرکه و امامزاده این استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی روز پنجشنبه در نشست خبری در سالن جلسات احسان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ابراز داشت: این طرح با هدف ایجاد بصیرت، آگاه‌سازی از درس‌های عاشورا، ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه‌ها، تکایا و موقوفه ها اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری ۳۷ مبلغ اعزامی و بومی استان سمنان در جوار آستان مقدس ۷۰ بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان این استان در اجرای این طرح بیان کرد: اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی امسال با همکاری ۲۲ مبلغ اعزامی از قم و ۱۵ مبلغ بومی استان برگزار می‌شود.

تدینی اضافه‌کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این سوگواره اداره کل اوقاف سمنان با همکاری برخی از دستگاه‌های دیگر اجرایی این استان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی با همایش بزرگ لبیک یا حسین آغاز می‌شود، اضافه کرد: همایش «شیرخوارگان حسینی» ششم ماه محرم، همایش «احلی من العسل» در هفتم محرم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، همایش رهروان زینبی در ۱۲ محرم ویژه بانوان و برگزاری مراسم سخنرانی در شب‌های ماه محرم از مهمترین برنامه‌های تدوین شده سوگواره بصیرت حسینی در ایام سوگواری سالار شهیدان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: برنامه‌های بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه سطح یک، ۲ و سه از ۱۰ شهریور تا هفتم آبان ادامه دارد.

حمایت از هیات‌های مذهبی با اجرای طرح شمیم حسینی

تدینی ادامه داد: امسال در ایام سوگواری امام حسین(ع) و یارانش باوفایش طرحی ویژه با نام «شمیم حسینی» در استان سمنان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح حمایت از هیات‌های مذهبی فعال است، گفت: مرحله نخست این طرح در حمایت از هیات‌های مذهبی مستقر در اماکن متبرکه و امامزادگان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: مراحل بعدی طرح شمیم حسینی به هیات‌های مستقر در اماکن دیگر اختصاص داده می‌شود.

ارائه خدمات اجتماعی در مراکز افق

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، با اشاره به فعالیت مراکز افق در این استان بیان کرد: این مراکز با هدف ارتقای عملکرد و توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه شاخص همزمان با سراسر کشور در استان سمنان نیز راه اندازی شده است.

تدینی تصریح کرد: از دیگر دلایل تاسیس این مراکز، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود شامل بقاع متبرکه و موقوفات عام است که در نهایت در قالب افزایش ارایه خدمات اجتماعی در جامعه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر سه مرکز افق در بقاع شاخص شهرستان‌های سمنان، بسطام و دامغان در حال فعالیت است، گفت: در اجرای این طرح علاوه بر این که مسائل فرهنگی و قرآنی با قوت دنبال خواهد شد، سمت و سوی بقاع متبرکه به طرف ارایه خدمات اجتماعی خواهد رفت و این امر در ایام سوگواری شهدای کربلا با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد.

 استان سمنان پنج هزار و ۳۸۴ موقوفه شامل چهار هزار و ۴۱۶ مورد متصرفی و ۹۶۳ موقوفه غیرمتصرفی دارد.

۹۸۹۱/۶۱۰۳