۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83456949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتش سوریه سه شهرک در حومه شرقی ادلب را آزاد کرد

۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۵
کد خبر: 83456949
ارتش سوریه سه شهرک در حومه شرقی ادلب را آزاد کرد

تهران – ایرنا – منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند ارتش سوریه سه شهرک در حومه شرقی ادلب را از اشغال تروریست‌های جبهه النصره آزاد کرده‌ است.

به گزارش المیادین، ارتش سوریه شهرک های «الخوین»، «وادی الناقه» و «تل اغبر» وافع در حومه شرقی ادلب را از اشغال تروریست ها آزاد کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه همچنین عملیات نظامی خود را در محور «ابودالی» واقع در حومه جنوب شرقی ادلب آغاز کردند.

این نیروها حملات تروریست های جبهه النصره را در محور ابودالی دفع کردند.

ارتش سوریه طی هشت ماه اخیر حملات گسترده ای را علیه تروریست ها و گروه های مسلح در حومه جنوبی ادلب و حومه شمالی حماه آغاز کرده و روز جمعه گذشته توانست بزرگترین پایگاه نظامی ترکیه در شهرک مورک را به کنترل خود درآورد.

نیروهای سوری پس از چهار سال اشغال شهر راهبردی "خان شیخون" در جنوب استان "ادلب" در شمال غرب این کشور توسط تروریست ها، ۲۷ مردادماه ۱۳۹۸ وارد این شهر شد و بخش هایی بزرگی از آن را از اشغال تروریست ها خارج کرد.

خان شیخون بزرگ ترین شهر حومه جنوبی ادلب است که در ۳۷ کیلومتری حماه، ۱۱۰ کیلومتری حلب پایتخت اقتصادی سوریه و ۷۰ کیلومتری شهر ادلب مرکز این استان قرار دارد و با توجه به این که بخشی از جاده بین المللی حلب به دمشق از آن می گذرد، از نظر اداری و نظامی بسیار راهبردی است؛ چرا که این جاده شمال و جنوب سوریه را به هم وصل کرده و مسیر گذر ترانزیت کامیون ها بین این دو منطقه است.

تسلط بر خان شیخون این امکان را به دولت دمشق می دهد تا به راحتی به سمت شمال یعنی "معرة النعمان" حرکت کند؛ منطقه ای که به دلیل نقطه اتصال مسیرهای بین‌المللی سوریه به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب این کشور، اهمیت زیادی زیادی دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha