۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبر: 83458665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح بصیرت عاشورایی در ۴۵ بقعه متبرکه هرمزگان برگزار می‌شود

بندرعباس - ایرنا - امسال طرح بصیرت عاشورایی در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در ۴۵ بقعه متبرکه هرمزگان اجرا می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: شیرخوارگان حسینی در روز جمعه، سوگواره احلی من العسل در ۷ محرم (شبنه) با همکاری آموزش و پرورش ویژه جوانان و نوجوانان در سطح مدارس، آیین روز تاسوعا و عاشورای حسینی، اقامه نماز جماعت ظهر در روز عاشورا، شام غربیان، رهروان زینبی ویژه خواهران در بعد از ظهر ۱۲ محرم در امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس برخی از برنامه های طرح ریزی شده در قالب طرح بصیرت عاشورایی است.

حجت الاسلام مصطفی آزادی روز شنبه در نشست خبری درخصوص اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی اظهار داشت: علاوه بر برنامه های یاد شده ۲ خیمه معرفت در ۲ بقعه متبرکه شاخص هرمزگان شامل سید سلطان محمد (ع) رودان و امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس هم برپا می شود.

وی ادامه داد: ۶۰ مبلغ در جرای طرح بصیرت عاشورایی با این اداره کل همکاری می کنند که ۱۶ نفر آنان اعزامی از قم بوده و بقیه بومی و مقیم هرمزگان هستند.

وی تصریح کرد: همچنین با اجرای طرح شمیم حسینی حدود ۲۵۰ هیات مذهبی دارای مجوز فعالیت از سازمان تبلیغات اسلامی مورد حمایت قرار می گیرند، هزینه های این برنامه از محل درآمد موقوفه های دارای نیت روضه‌خوانی برای امام حسین (ع) تامین می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد موقوفه‌های منفعتی دارای نیت روضه‌خوانی برای امام حسین (ع) هستند، بیان داشت: کمک به این هیات ها بین ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان خواهد شد.

به موقوفه های دارای درآمد موقوفه منفعتی گفته می شود که بیشتر موقوفه های منفعتی هرمزگان دارای نیت روضه‌خوانی برای امام حسین (ع) هستند.

حجت الاسلام آزادی همچنین به اعتبارهای دولتی جذب شده برای مسجدها هم  اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۲ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال جذب اعتبار از طرق استانداری هرمزگان جذب و در ۱۰ بقعه و ۱۷۰ مسجد این استان هزینه شد.

۳۲۱۹ /۶۰۴۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha