دانش‌آموز باید به استحکام نگرشی برسد

تهران-ایرنا - رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: ما به دنبال تربیتی هستیم که دانش آموز به یک استحکام نگرشی برسد.

به گزارش روز شنبه آموزش و پرورش،  حجت الاسلام «علی ذوعلم» در اولین نشست شورای راهبری فضای مجازی که در سازمان پژوهش برگزار شد، این شورا را راهنمای مسیر توصیف کرد که می تواند به توسعه عدالت آموزشی کمک کند.

وی افزود: مدارس در دهک ها و سطوح مختلف با توجه به سطح فرهنگی منطقه، تحصیلات، فرهنگی و اجتماعی والدین، پیشرفته بودن، میزان تراکم دانش آ» وزان مشغول فعالیت هستند و این وظیفه ما را سخت تر و پیچیده تر می کند و امیدوارم این شورا در بخش توسعه عدالت آموزشی و رسالت حاکمیتی به ما کمک کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی انتظاراتش از این شورا و راه دستیابی به مدل بهینه و مطلوب برای مواجهه با فضای مجازی را بیان کرد و یادآور شد: اصلی ترین راهبرد در فعالیت این شورا این است که در ابتدا باید هدف و ماموریت ها را به طور دقیق مشخص کرد و سپس وارد مباحثی شویم که امروز مطرح شد.

ذوعلم با تاکید بر اینکه این سازمان  با بیشتر ارگان ها، نهادها، انجمن ها و جامعه به نوعی در ارتباط است، ادامه داد: ما به دنبال تربیتی هستیم که دانش آموز به یک استحکام نگرشی برسد.

در این نشست سرپرست معاونت تالیف، تولید مواد و رسانه های آموزشی، مسعود فیاضی مدیر کل تالیف و فناوری آموزشی، استعدادی مدیرکل حوزه ریاست، مشهدی مدیر کل طرح و برنامه، سید مرتضی موسویان مدیرعامل انجمن سواد رسانه ای ایران؛ محسن میر محمد صادقی عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم شناختی، شرکت داشتند.

مهدی قلی زاده  مدیرگروه آینده نگاری پژوهشکده علم داده، عزیز نجف پور دبیر این شورا از پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی، زارعی استاد دانشگاه، حمیدرضا آیت اللهی استاد دانشگاه علامه طباطبایی، حاجی هاشمی و سیاح طاهری از مرکز ملی فضای مجازی وعلوی تبار و مهدی باهو مشاور سازمان از دیگر شرکت کنندگان در این نشست بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha