۱۲۵۶ داوطلب کنکور سراسری سیستان و بلوچستان خدمات مشاره‌ای دریافت کردند

زاهدان- ایرنا- رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۲۵۶ داوطلب متقاضی انتخاب رشته کنکور سراسری این استان در ۲۱ پایگاه خدمات مشاره‌ای لازم را دریافت کردند.

مهدی سرگزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه ساله پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری از طرف اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برای داوطلبان کنکور برگزار و از مشاوران مجرب آموزش و پرورش و مدرسان دانشگاه برای ارایه اطلاعات صحیح و اصولی به دانش‌آموزان استفاده می شود.

وی گفت: با توجه به داغ بودن بازار انتخاب رشته و جذابیت کاذب بعضی از رشته‌ها سعی شددر فرآیند انتخاب رشته شناخت صحیحی از رشته‌های مختلف به دانش آموزان داوطلب ارائه شود تا  براساس شناخت تفاوت و شباهت بین رغبت ها، استعدادهایشان،نمره و سطح علمی و شرایط بازار کار انتخاب رشته صحیح و اصولی انجام شود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هسته ها و مراکز مشاوره و خدمات مشاوره دانش آموزی سراسر استان به عنوان پایگاه‌های ثابت مشاوره انتخاب رشته محسوب می شوند چراکه انتخاب رشته محدود به زمان کوتاهی نیست بلکه هشت ماه از سال یعنی بهمن تا شهریور هرسال دانش آموزان نیاز به مشاوره برای انتخاب رشته دانشگاهی  دارند.

به گزارش ایرنا افزون بر ۷۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۸۰۰ مدرسه این استان مشغول تحصیل هستند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha