۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 834
کد خبر: 83459338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اثبات توان دیپلماسی ایران در جامعه جهانی

تهران- ایرنا- «می‌توان با پیش‌شرط با آمریکا مذاکره کرد؛ قدرت دیپلماسی ایران در جهان به اثبات رسیده»، «تلاش جدی اسرائیل برای جلوگیری از مذاکره احتمالی میان ایران و آمریکا!»، «عضو فراکسیون امید: حاجی‌میرزایی به واسطه ارتباطاتش می‌تواند مشکلات آموزش و پرورش را حل کند» و «یک نماینده حتی اگر مجرم هم باشد، از مجلس اخراج نمی‌شود!» از جمله مهمترین عناوین گزارش های رصد شده از تارنماهای خبری داخل، در طول ۷۲ ساعت گذشته است.

گروه اطلاع رسانی بنابه رسالت خبری ایرنا، به عنوان خبرگزاری رسمی نظام، دولت و مردم، به منظور ایجاد پل ارتباطی در مسیر گسترش آگاهی سازی، با مروری بر برجسته ترین گزارش های پایگاه های خبری داخلی منتشر شده در طول ۷۲ ساعت گذشته، گزیده ای از این گزارش ها را انتخاب و با عنوان «برجسته های تارنماها» منعکس کرده است.

می‌توان با پیش‌شرط با آمریکا مذاکره کرد؛  قدرت دیپلماسی ایران در جهان به اثبات رسیده

تارنمای خبری تابناک در گفت‌وگو با عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، عنوان کرده است: بدون شک در این مقطع، با رعایت برخی پیش‌شرط‌ها از سوی کشورمان، برای آمریکا موقعیت و بستر مناسبی ـ با توجه به درگیری‌های منطقه خلیج‌فارس و تغییر نگاه جامعه جهانی به ایران (با توجه به رویکرد دولت) جهت انجام برخی مذاکرات وجود دارد که پیشنهاد ما این است، هرچه سریع تر این روند با اندیشیدن یک تدبیر مشخص عملیاتی شود.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با تعیین پیش‌شرط‌هایی با آمریکا وارد مذاکره شود.
عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت و گو با خبرنگار تابناک درباره تلاش برخی مقامات کشورهای اروپایی برای برقراری مذاکره میان ایران و آمریکا اظهار کرد: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه مسائل کشور را در مذاکره مستقیم با آمریکا حل کنیم.

وی افزود: مذاکرات برجام نشان داد، در عین حال که ما دستاورد حداقلی داشتیم، به هر صورت توان و قدرت تیم مذاکره‌کننده ایرانی برای جهانیان اثبات شد، به گونه‌ای که در جریان همان مذاکرات بود که آمریکایی‌ها تمایل خود را برای مذاکره درباره موضوعات دیگر با ایران بیان کردند.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: من معتقدم به رغم بدقولی آمریکایی‌ها، چون توان مذاکرات طرف ایرانی در جهان و میان افکارعمومی داخل کشور اثبات شده است، باید از این ظرفیت استفاده شود.

ناصری خاطرنشان کرد: در صورتی مذاکرات ماهیت عینی و قابل قبولی پیدا خواهد کرد که نخبگان کشور در جریان مذاکرات احتمالی، روند را بررسی کرده و نکات لازم را به تیم مذاکره ‌کننده ابلاغ کنند تا ما دچار مشکل نشویم.

وی تأکید کرد: مذاکره بین ایران و آمریکا تنها راه برون رفت از بحران جدی است که جهان را دربرگرفته است. ما تبعات اجتماعی این موضوع را مشاهده می‌کنیم و به زودی شاهد فراگیر شدن تبعات اقتصادی آن هم خواهیم بود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: بدون شک در این مقطع، با رعایت برخی پیش‌شرط‌ها از سوی کشورمان، برای آمریکا موقعیت و بستر مناسبی ـ با توجه به درگیری‌های منطقه خلیج‌فارس و تغییر نگاه جامعه جهانی به ایران (با توجه به رویکرد دولت) جهت انجام برخی مذاکرات وجود دارد که پیشنهاد ما این است، هرچه سریع تر این روند با اندیشیدن یک تدبیر مشخص عملیاتی شود.

تلاش جدی اسرائیل برای جلوگیری از مذاکره احتمالی میان ایران و آمریکا!

پایگاه خبری تابناک در این گزارش آورده است: در چند روز گذشته، خبرها و تحلیل های بسیاری پیرامون مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا منتشر شده است؛ به ویژه پس از سفر ظریف به فرانسه در بحبوحه نشست گروه هفت، که با حضور ترامپ برگزار شده بود.  با وجود اینکه ایران هرگونه مذاکره با آمریکا را رد کرده، بنیامین نتانیاهو از مذاکره جدید میان تهران و واشنگتن ابراز نگرانی نموده است، به گونه ای که به نوشته «آکسیوس»، نتانیاهو هنگام عزیمت ظریف به فرانسه تلاش فراوانی کرد تا از دیدار احتمالی بین ترامپ و وزیر امور خارجه ایران جلوگیری کند.

بر اساس ادعای این سایت، پس از انتشار خبر سفر ظریف به فرانسه، نتانیاهو نخست سراسیمه تلاش کرد تا با ترامپ تماس برقرار کند؛ اما ترامپ که برنامه فشرده‌ای داشته، تلفن خود را پاسخ نمی دهد. پس از این دفتر نتانیاهو با چندین مقام بلندپایه دولت ترامپ تماس گرفت تا امکان برقراری مکالمه تلفنی میان این دو را فراهم کند.

نگرانی مقام‌های اسرائیلی از این بود که ترامپ که علاقه زیادی به دیدارهای غیرمتعارف دارد، این بار امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه ترامپ را راضی کند دیداری برنامه‌ریزی نشده با ظریف داشته باشد. نگرانی دیگر اسرائیلی ها این بود که دیدار ظریف و ترامپ باعث شود که ترامپ برای ملاقات در آینده نزدیک با حسن روحانی متقاعد شود؛ ملاقاتی که به ادعای این سایت می تواند به یک فرایند دیپلماتیک طولانی منتهی و فشار از روی ایران برداشته شود.

به گزارش این خبرگزاری، ترامپ در حالی بیان کرده که آماده است بدون پیش شرط با ایرانی ها مذاکره کند که تحریم ظریف توسط دولت این کشور باعث شده، برخی مقامات رسمی امریکایی بگویند، اکنون برگزاری چنین ملاقاتی میان ترامپ و ظریف بسیار نامناسب خواهد بود.

آکسیوس در ادامه می نویسد؛ مکرون با دعوت ظریف به بیاریتز، توپی را در زمین آمریکایی‌ها انداخت که حتی باعث عصبانیت برخی مقام‌های دولت ترامپ شده بود. مقام‌های آمریکایی در این ارتباط گفتند که نمی‌خواستند برنامه ترامپ را عوض کرده و ظریف را با او سر یک میز بنشانند، چون چنین دیداری به دلایل برخی ملاحظات سیاسی درست نبود.

نگرانی اصلی نتانیاهو این بود که ظریف با ترامپ یا یکی دیگر از مقامات امریکایی دیدار کند؛ بنابراین، در تلاش بوده است که به سرعت با ترامپ تماس تلفنی برقرار کند. در همین زمینه در طول روز یکشنبه با پمپئو وزیر امور خارجه امریکا و مایک پنس معاون اول ایالات متحده نیز تلفنی در این رابطه گفت و گو کرده است.

این خبرگزاری در پایان می نویسد، برخی مقامات رسمی امریکایی گفته اند که علت عدم ملاقات ترامپ با ظریف پیام نتانیاهو نبوده است. همچنین امریکایی ها هنگامی که نشست جی ۷ به پایان رسید، از اسرائیلی ها خواستند در صورت نیاز تماس تلفنی را بین نتانیاهو و ترامپ برقرار کنند؛ اما اسرائیلی ها پاسخ داده اند دیگر نیاز نیست، چون ترامپ تصمیم گرفته است که ملاقاتی با ظریف انجام ندهد. با این حال اسرائیل همچنان از احتمال ملاقات میان روحانی و ترامپ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر ترس دارند.

روز جمعه نیز نخست‌وزیر اسرائیل در تماسی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شد، از آنجایی که ایران در حال توسعه ستیزه‌جویی‌هایش در منطقه است، هم اکنون زمان مناسبی برای مذاکره با ایران نیست.

عضو فراکسیون امید: حاجی‌میرزایی به واسطه ارتباطاتش می‌تواند مشکلات آموزش و پرورش را حل کند

وبسایت خبری عصرایران در گفت‌وگو با سید ابوالفضل موسوی، عضو فراکسیون امید، آورده است: درصحبتی نیز که با حاجی میرزایی داشتم گفت که براساس حس تکلیف این مسئولیت را پذیرفتم و الا جایگاهم دردبیری هیات دولت بد نبود.

سید ابوالفضل موسوی در مورد وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارتخانه آموزش و پرورش گفت: آقای حاجی میرزایی دبیر هیات دولت بوده است و کسی در این قد و قواره برای وزارت آموزش و پرورش به واسطه ارتباطات و رایزنی‌های  که می تواند داشته باشد بسیار مناسب است.

این عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: مسائل آموزش و پرورش دو قسمت است یک قسمت موضوعات فرهنگی، آموزشی و مسائل خاص است. قسمت عمده‌ای که وزیرآموزش و پرورش باید برای آن کار کنند مسئله معیشت فرهنگیان است. در حال حاضر اختلاف فاحشی بین حقوق معلمانی که مشغول فعالیت هستند و بازنشستگان  وجود دارد و همین باعث مشکلات جدی برای این وزارتخانه شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: حل این قبیل مشکلات، می طلبد که هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها انجام شود که این کاررا حاجی میرزایی به خوبی بواسطه اینکه در دولت بوده است بلد است و چون کناردست رئیس جمهور هم بوده است می تواند به خوبی این کار را انجام دهد.

موسوی با اشاره به فضای مجلس برای  رای اعتماد به حاجی میرزایی گفت: اکثریت نمایندگان به این معتقدند که حاجی میرزایی می تواند بواسطه ارتباطاتی که دارد بر مشکلات آموزش و پرورش فائق آید. درصحبتی نیز که با حاجی میرزایی داشتم گفت که براساس حس تکلیف این مسئولیت را پذیرفتم و الا جایگاهم دردبیری هیات دولت بد نبود.

وی تصریح کرد: حاجی میرزایی احساس تکلیف کرده است وتوانایی خوبی نیز برای انجام این کار دارد و خودش نیز امیدوار است که با توجه به ارتباطی که با وزراء دارد بتواند  هم مسائل فرهنگی و اجتماعی و هم  مشکلات معیشتی فرهنگیان را حل کند.

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: البته حاجی میرزایی تاکید دارد که در صورت رای اعتماد مجلس، به شرطی می تواند مشکلات آموزش و پرورش را حل کند که مجلس در بحث بودجه به این وزارتخانه کمک کند. مجلس باید در لایحه بودجه ۹۹ اگر تبصره ای برای کمک به معلمین در ردیف مربوط به آموزش و پرورش آورده شود بادولت و وزیر آموزش و پرورش همراهی و همکاری کند تا حداقل بخشی از مشکلات اعتباری و بودجه ای این وزارتخانه زیر بنایی حل شود.

یک نماینده حتی اگر مجرم هم باشد، از مجلس اخراج نمی‌شود!

تارنمای خبری تابناک در گفت و گو با بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گزارش داد: واکنش‌ها نسبت به دستگیری دو نماینده مجلس همچنان در جریان است. برخی نمایندگان مجلس بر این باورند که اقدام قوه قضایی در دستگیری نمایندگان مجلس خلاف قانون بود و این قوه پیش از هر اقدام دیگر، باید مجلس و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان را در جریان می‌گذاشت.

برخی دیگر از نمایندگان مجلس بر این باورند اگر به هر دلیل اتهام مالی به یک نماینده مجلس وارد شده باشد، باید مجلس سازوکاری در نظر بگیرد تا از حضور این نمایندگان در مجلس تا زمانی که اتهام آن‌ها اثبات نشده، جلوگیری کند.

به اعتقاد این نمایندگان، زمانی که یک نماینده که منتخب مردم است دچار فساد شده و یا اتهام فساد به وی وارد شده است، با حضور خود در مجلس و ادامه تصمیم گیری برای سرنوشت ملت روح جامعه را آزار می‌دهد و باعث بدبینی به عملکرد مجلس می‌شود، بهتر است نماینده‌ها در مجلس نباشند.

اما نکته جالب این است که هیچ سازوکاری در هیچ کجای آیین نامه داخلی مجلس و اسناد بالا دستی برای این گونه موارد پیش بینی نشده و نمایندگان حتی اگر جرم آن‌ها ثابت شده باشد، می‌توانند در مجلس حاضر شوند و به کار خود ادامه دهند.

بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: ملاک در این گونه موارد، آیین نامه داخلی مجلس است. آیین نامه داخلی هم اشاره‌ای به این موضوعات نکرده و در جایی گفته نشده که متهم‌های پرونده‌های قضایی حق شرکت در جلسات را ندارند.

این نماینده مجلس گفت: این موضوع مانند موضوعات دیگر است و شاید بسیاری موارد اتفاق بیفتد و اتهاماتی مطرح شود، اما این امکان هم وجود دارد که هیچ یک از این‌ها اثبات نشود.

وی ادامه داد: موضوع با اینکه علنی شده، آیین نامه، نماینده را از آمدن به مجلس منع نمی‌کند، مرخصی هم نمی‌شود به کسی داد. به هر حال طرف باید مرخصی بخواهد تا به او مرخصی داده شود و نمی‌شود کسی را اجباری به مرخصی فرستاد. قانونی نمی‌شود کسی را که متهم است از ورود به مجلس منع کرد، و تا زمانی که اتهام فرد ثابت نشده به عنوان نماینده مردم می‌تواند به وظیفه قانونی خود عمل کند.

اما جمالی نوبندگانی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، پا را فراتر گذاشته و گفته، حتی در صورتی که جرم نماینده‌ها نیز اثبات شود، منعی برای ورود آنان به مجلس وجود ندارد و نمی‌توان نماینده را اخراج یا از کار معلق کرد.

وی در پاسخ به این پرسش دوباره که اگر نماینده‌ای مرتکب تخلفی شود، پس از سیر روال قانونی و قضایی، دوباره نماینده خواهد بود یا نه، گفت: هم اکنون برای اخراج و مسائل اینچنینی از مجلس، نه در آیین‌نامه داخلی و نه در قوه قضائیه چیزی نیامده است، مگر اینکه مثلاً به‌ دلیل غیبت غیرمجاز بیش از حد، هیأت رئیسه بتواند اعلام اخراج کند.

نوبندگانی افزود: هیچ‌گونه موضوعی در قانون اساسی و یا در آیین‌نامه داخلی مجلس ـ که به صراحت درباره برکناری یا اخراج نماینده متخلف به صورت مصرح نیامده است ـ حتی جزو اختیارات هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان هم نیست که نماینده‌ای را ابقا یا اخراج کند.

در صورت احراز اشتباه، دادسرای نظامی می‌تواند به موضوع مازیار ابراهیمی وارد شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب در گفتگو با محمود صادقی، نماینده مجلس شورای اسلامی آورده است: یک نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید: اگر محرز شود که در ماجرای مازیار ابراهیمی یعنی بازداشت، برخورد و اعترافات او اشتباهاتی صورت گرفته‌ باشد، دادسرای نظامی به‌عنوان نهاد ذی‌ربط می‌تواند به این موضوع وارد شود.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس روز شنبه، ۲۶ مردادماه در صفحه توئیتر خود خبر داد که درباره علت آزادی فردی که قبلاً اعترافات او به‌عنوان عامل عملیات ترور دانشمندان هسته‌ای از صداوسیما پخش شده بود، از وزیر اطلاعات سؤال کرده و سؤالات را به هیأت رئیسه مجلس فرستاده‌ ‌است.

صادقی درباره جزئیات سؤالش از وزیر اطلاعات و نتایج پیگیری‌هایش، به «انتخاب» می‌گوید: در حال حاضر این سؤالات به کمیسیون امنیت ملی فرستاده می‌شود و وقتی در کمیسیون نوبت به این سؤال رسید، وزیر اطلاعات باید در جلسه کمیسیون حاضر شود و به سؤالات پاسخ دهد.

نماینده مردم تهران توضیح می‌دهد: ما ابتدا از وزیر سؤال کردیم که محرز شود آیا درست است که اعترافات تحت فشار و شکنجه انجام می‌شده؟ چرا که در حال حاضر زوایای این موضوع مشخص نیست. سؤال بعدی من هم از وزیر اطلاعات این است که آیا با مسببان این موضوع و مراجع ذی‌ربط برخوردی صورت گرفته ‌است یا نه؟

او همچنین می‌گوید: اگر محرز شود که در ماجرای مازیار ابراهیمی اشتباهاتی صورت گرفته‌ است، دادسرای نظامی به‌عنوان نهاد ذی‌ربط می‌تواند به این موضوع وارد شود. ما قصد داریم به‌صورت سازنده و در راستای اصلاح سیستمی، این موضوع را پیگیری کنیم.

مازیار ابراهیمی به همراه عده‌ای دیگر در یک برنامه تلویزیونی که در صداوسیما پخش شده‌ بود، اعتراف کرده بودند که دانشمندان اتمی ایران را ترور کرده‌اند. اما وی اخیرا در مصاحبه‌ای ادعا کرده که پس از طی مدتی در زندان و روشن شدن بی‌گناهی‌اش، آزاد شده است.

چالش روش‌های کسب رای در انتخابات مجلس؛ کارناوال عجیب دو نماینده!

وبسایت خبری فرارو در این گزارش آورده است: انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند ماه سال جاری برگزار می شود و با وجود اینکه هنوز زمان زیادی برای تبلیغات انتخاباتی باقی مانده اما ناظران اینگونه اقدامات نمایندگان را نمایشی در راستای جلب رای در آن انتخابات می دانند.

در هفته اخیر دو ویدئو عجیب از کارناوال منتسب به دو نماینده مجلس منتشر شد که رنگ و بویی تبلیغاتی داشت. اولین ویدئو از ممسنی در استان فارس و دومی از اندیمشک در استان خوزستان بود.  

چالش تبلیغات انتخاباتی

در سال های اخیر بحث های فراوانی در مورد نحوه رسیدن برخی نمایندگان به کرسی های مجلس مطرح شده است. پول پاشی های قبل از انتخابات، وعده ارائه رانت به افراد و گروه های مختلف، در کنار بسیار وعده های توخالی و عملی نشدنی از راه های کسب رای است.

اما اغلب این راه ها وابسته به پول است اگر پولی نباشد، نامزدهای انتخابات به هدف خود در جذب رای برسند. در همین حال برخی نامزدها از جیب خود هزینه می کنند و برخی دیگر از حمایت اقتصادی و سیاسی دیگران برخوردار می شوند.   در اینجاست که یکی از بحث های جنجالی تبلیغات انتخاباتی مطرح می شود.

یکی از مسائل مهم ورود پول های کثیف به عرصه تبلیغات انتخاباتی است. این مسئله چند سال پیش در ابتدای دولت حسن روحانی از سوی وزارت کشور مطرح شد. تلاش هایی هم برای مقابله با آن صورت گرفت، مصادیقی هم عنوان شد اما در عمل مشخص نشد دقیقا مبارزه با ورود پول های کثیف به کجا رسید.

در آن زمان رحمانی فضلی وزیر کشور گفته بود که بخشی از پول‌های مربوط به قاچاق مواد مخدر «در حوزه سیاست وارد می‌شود و در قالب کمک در انتخابات و تصمیم‌سازی‌ها مصرف می‌شود.»

حالا اخیرا باز هم این بحث از سوی برخی نمایندگان مطرح می شود. چندی پیش یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود پول‌های کثیف در عرصه انتخابات جزئیاتی از برخی موارد این نوع پول‌ها در انتخابات مجالس دهم و یازدهم را تشریح کرد.  

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات گفت: «گزارشی از وضعیت پول‌هایی که در انتخابات مجلس، چه در دوره دهم و چه در دوره یازدهم تهیه و تقدیم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس کرده‌ایم.»

او افزود: «طبق این گزارش که در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مطرح است، به‌عنوان مثال، یک محصول که ۵ تومان ارزش داشته آن را کمتر فروخته و تهاتر کرده‌اند و از طرفی قرار گذاشته‌اند که مابه‌التفاوت آن را به عرصه انتخابات وارد کنند و این کار نیز صورت گرفته است.»  «در نمونه دیگری، ۱۲ میلیارد تومان ارزش محصولی بود که ۵ میلیارد تومان آن را وارد عرصه انتخابات کرده‌اند، مشخص است که به کجا کمک شده و حتی سهم کمک به ستاد نماینده مجلسی که این پول را دریافت کرده نیز مشخص است.»

سلیمی ادامه داد: «مدیرعامل همین شرکتی که به ستاد انتخاباتی نماینده مجلس کمک کرده است، نزد بنده آمد و از وی سند خواستیم، اما طوری کمک شده که حتی سند و ردپایی نیز از خودشان نمی‌گذارند، این سبک پیچیده‌ای است که در پول‌های کثیف برای انتخابات باب شده است؛ سبک ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات بسیار پیچیده شده و مانند گذشته نیست.»

او به نمونه‌های دیگری از چگونگی ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: «بسیاری از هلدینگ‌های بزرگ پیمانکار می‌گیرند و با وی قرارداد می‌بندند و طرح عظیمی را در اختیار او قرار می دهند و مشروط می‌کنند که مقداری از رقم قرارداد باید به فردی که در انتخابات فعالیت می‌کند، پرداخت شود، قصه و ماجرای پول‌های کثیف و پولشویی در این حوزه اینهاست، باید با این موارد برخورد شود.»

پیشتر نیز در برخی پرونده های قضایی که پای مدیران دولتی درگیر آن بوده است بحث های پیرامون ورود پول حاصل از فساد اقتصادی به انتخابات مجلس و حمایت از برخی نمایندگان مطرح شده بود. پرونده فساد در بیمه که محمدرضا رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد درگیر آن شد و برای آن به چند سال حبس محکوم گردید از آن دسته از پرونده هاست. او در دفاعیاتش تاکید کرده بود که پول هایی که در آن راه به دست آمده است خرج انتخابات شده بود.

لیلاز : ترامپ برنامه داشت سه اتوبان منتهی به تهران را ببندد

وبگاه خبری خبرآنلاین در گفت و گو با سعید لیلاز آورده است: این تحلیلگر مسایل اقتصادی و سیاسی،  گفت: با تدابیری که دولت آقای روحانی اندیشیده، اقتصاد ایران در همه عرصه‌ها در حال خروج از دام تحریم هاست.

سعید لیلاز در واکنش به اظهارات اخیر بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ درباره فساد در بازار خودرو اظهار داشت: آنچه ایشان درباره فساد در خودروسازان عنوان کرده، درست است. حتی به اعتقاد من ماجرا فراتر از این ارقام است. از جمله ۶ میلیون دلار کالایی در گروه ایران خودرو به موریتانی فروخته شده  و امروز هیچ کس پاسخگوی گرفتن پول آن نیست، یا منابعی که در جاهای دیگر هدر رفته است؛ اما هیچ کدام به رضا رحمانی و دولت آقای روحانی ارتباطی ندارد و مربوط به دولت های گذشته است.

او افزود: اینکه با هدف بهره‌برداری سیاسی از غباری که کشور را فرا گرفته دروغ بگوییم، بسیار رذیلانه است. لیلاز با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی فحش دادن به دولت آقای روحانی فضیلتی ندارد، گفت: اما  اگر با این عنوان دروغ بگوییم، رذیلت است.

نوک پیکان تحریم‌های ترامپ

او با بیان اینکه صنعت خودروسازی با همه مشکلاتی که در رابطه با تحریم ها داشته و نوک پیکان تحریم ها متوجه صنعت خودروسازی ایران بوده است، امروز در شرایط باثباتی قرار گرفته عنوان کرد: در بخشنامه ترامپ برای اعتمال تحریم‌ها علیه ایران، صنعت خودروسازی جلوتر از تحریم صنعت نفت و بانک مرکزی قرار داشت. با این حال می توانم نوید بدهم که امروز خودروسازی از نقطه  حضیض تولید عبور کرده و تولید خودرو از تیرماه امسال در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: امسال بسیار امیدواریم که رکورد سال گذشته عبور کنیم. امسال امیدواریم بالاتر از۹۰۰ هزار تا یک میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شود. خودروهای موجود در کف همه در حال جمع آوری است. هیچ کدام از خطاها و مسایلی که مطرح می‌شود، متعلق به دولت آقای روحانی نیست. طبیعی است که وقتی قیمت دلار از ۳۷۰۰ به ۱۴ هزار تومان افزایش می یابد، یک بازار رانت گونه جدید شکل می‌گیرد که در آن ممکن است شبکه فسادی شکل بگیرد.

قائم مقام شرکت ایران خودرو دیزل با بیان اینکه هم اکنون رشد صنعت خودروسازی مثبت است، تصریح کرد: بدون تردید می‌توان گفت که صنعت خودروسازی از دام تحریم ها رسته است.

راهی که دولت روحانی انتخاب کرد

او درپاسخ به این سئوال که یکسال است که قیمت کارخانه و بازار آزاد رانت در بازار خودرو ایجاد کرده و چرا اقدامی نشده است، گفت: دولت محترم باید خود را با شرایط جدید قیمت ارز تطبیق بدهد. مشکل  وزارت صنعت در این رابطه این بود که باید مشکل خریدهای قبلی را  حل می‌کرد، تا خریدهای جدید را با قرارداد جدید انجام شود.

لیلاز با تاکید بر اینکه هدف دولت آمریکا برای اقتصاد ایران، ایجاد ناآرامی‌های اجتماعی ناشی از این دوره گذر و انطباق بوده است، گفت: فرض کنید شما به عنوان یک خریدار خودرو قراردادی به ارزش ۷۰ میلیون تومان بسته اید، واردکننده قطعه بعد از افزایش قیمت ارز، CKD را با قیمت ۲۰۰ میلیونی وارد می کند، اگر خودروساز خودرو را به ۲۰۰ میلیون به خریدار بفروشد، خریدار را ناراضی کرده، اگر ۷۰ میلیون تومان بفروشد، خودروساز زیان وارد کرده است. درست در این نقطه شبکه فساد پدید می‌آید.

او افزود: بنابراین دولت ناچار بوده در این شرایط یک گزینه را انتخاب کند؛ دولت در ایران با هدف مقابله با خواسته دولت آمریکا راه حل جلوگیری از تلاطم اجتماعی را انتخاب کرد و این الزاما غلط نیست، بلکه یک انتخاب است.

رها از بند تحریم‌ها

وی ادامه داد: در یکسال گذشته ۵۰ میلیارد دلار درآمد ارزی کشوری کم شده است، مگر می شود که تلاطم ایجاد نشود؟ مهم این است که این تلاطم را چگونه جذب کنید؛ یک شبه یا یکساله؟

قائم مقام شرکت ایران خودرو دیزل عنوان کرد: من معتقدم که دولت آقای روحانی به درستی و با هدف حفظ ثبات اجتماعی راه یکساله را انتخاب کرد. در غیراین صورت هم چوب را می خورد هم پیاز را. راهی که دولت انتخاب کرد سبب شد هم ثبات اجتماعی حفظ شد و هم تولید خودرو رو به افزایش بگذارد. امروز با روند کاهنده نرخ  تورم، اقتصاد ایران هم به طور کلی از بند تحریم در حال گذر است.

این تحلیلگرمسایل اقتصادی گفت: در حال حاضر تولید در صنعت خودروسازی در حال افزایش است و این روند ادامه خواهد داشت. نه تنها در خودروسازی بلکه همه عرصه ها، اقتصاد ایران از دام تحریم ها در حال خارج شدن است.

او در پاسخ به این سئوال که بانک مرکزی برای برخی قطعات خاص خودروها ثبت سفارش بدون انتقال ارز انجام نمی دهد، گفت: این از جمله دروغ های رذیلانه ای است. هیچ اراده ای مبنی بر کوچکترین اختلال در این روند واردات قطعات خودرو وجود نداشته است.

مصائب مادرانی که سرپرست هستند ولی رسمیت ندارند

وبسایت خبری خبرآنلاین گزارش داد: این روزها در فضای شبکه های اجتماعی، درد و دل مادرانی شنیده می شود که با وجود داشتن حضانت فرزندشان، توان آن را ندارند بدون حکم دادگاه و موافقت دایره سرپرستی، کارهایی را که برای کودک خود لازم می دانند، به راحتی انجام دهند، کارهایی مانند درمانهای غیراورژانسی، تغییر محل تحصیل، رفتن به سفر و...

امید سلیمی بنی: پدیده مادران سرپرست خانوار، پدیده ناشناخته ای در ایران نیست، بسیاری از زنان به دلایل متعدد از جمله طلاق، فوت همسر یا مهاجرت او به خارج از کشور به عنوان سرپرست خانوار شناخته می شوند و مسئولیت بزرگ کردن کودکان را بر دوش می کشند، در حالی که در عرف احکام قانونی و حتی آرای دادگاه ها، این مادران، بدون تایید مقام قضایی، دارای شان و جایگاه انجام امور لازم برای فرزند خود نیستند، اموری مانند اقدام برای درمان های غیراورژانسی مبتنی بر عمل جراحی، تغییر محل تحصیل یا رفتن به مسافر و نظایر آن.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گلایه های مادران سرپرست خانوار به فضای شبکه های اجتماعی هم رسیده است. جایی که مادران سرپرست خانوار به عنوان کسانی که دغدغه زندگی باکیفیت فرزندان خود را دارند ولی قادر به انجام برخی از وظایف مادری و سرپرستی خود در مقابل کودکشان نیستند مگر آنکه تایید نهاد دیگری مانند دادگاه و دایره سرپرستی را داشته باشند. به بیان دیگر، شاید اصلی ترین دغدغه و ناراحتی مادرانی از این دست، آن است که همه زحمتها را برای فرزند خود می کشند ولی از سوی قانون، به صورت قائم به ذات خود، اعتبار ندارند و اعتبار زحمتها و فداکاریهای شبانه روز آنان، به خاطر حکم قانون یا دادگاه است. آنها می گویند چرا پدر و جد پدری (پدربزرگ پدری) برای سرپرستی از کودکان و اقداماتی که برای بچه هایشان لازم می دانند دارای اعتبار قائم به خود هستند ولی اقدامات مادر سرپرست خانواده برای کودک، باید قبلا به تایید دادگاه یا قانون رسیده باشد و در صورتی که برخی از اقدامات، قبلا مورد تایید نهاد دیگری خارج از خانواده (دستگاه قضایی یا متن قانونی) نرسیده باشد، مادر قادر به انجام اعمالی نیست که به صلاح بچه خود می داند، اموری که شاید لازم و گریزناپذیر باشد، مانند اعمال جراحی درمانی غیراورژانسی.

دغدغه های مادرانه

بخشی از فضای شبکه های اجتماعی، این روزها پر شده است از واگویه دغدغه های مادرانه ای که به دلایل مختلف حقوقی، پیش از این کمتر مجال بروز می یافت. مادران سرپرست خانوار گلایه  دارند چرا نمی توانند بدون حکم دادگاه، پرونده تحصیلی فرزند خود را دریافت و در مدرسه دیگری او را ثبت نام کنند.

آنها شکایت دارند چرا اعمال جراحی و درمان لازم بدون حضور پدر برای کودکان مقدور نیست و حتی در برخی مواقع، به سفر بردن کودک و مهاجرت، بدون رای و نظر دادگاه برای آنها امکان ندارد؟

یکی از این مادران در این باره در حساب توئیتر خود نوشته است: «پرونده تحصیلی دخترم رو تحویل من ندادن، از عصبانیت گریه‌ام بند نمی یاد.»

از درگیری دوباره استراماچونی تا شکست سرخ‌ها در تبریز!

به گزارش وبسایت خبری پارسینه؛ هفته دوم لیگ برتر ایران هم به پایان رسید اما بازهم همانند هفته نخست حواشی بسیاری داشت؛ از تنش روی نیمکت استقلال و اعتراض هواداران این تیم به وزیر ورزش و مدیرعامل این تیم تا شکست تلخ پرسپولیس در تبریز بعد از هزار و هشتصد روز!

استقلال - فولاد؛ «استراتایم» مانع از موفقیت آبی‌ها

استقلال تهران که در هفته نخست مقابل ماشین سازی در تبریز در دقیقه نود و شش با دریافت یک گل شکست تلخی را تجربه کرده بود؛ در هفته دوم امید زیادی داشت تا اولین پیروزی را جشن بگیرد. این تیم در ابتدای نیمه دوم نیز به گل رسید و بنظر می رسید که کار سختی برای اولین سه امتیاز لیگ نوزدهم نداشته باشد اما گلزنی دقیقه نود و پنج فولادی ها آب سردی را بر پیکره شاگردان استراماچونی ریخت. استراماچونی که هفته اول نیز جنجال زیادی در نشست خبری به پا کرده بود در پایان این مسابقه نیز در نشست خبری حاضر نشد و بدون پاسخگویی به خبرنگاران سوار اتوبوس تیم شد! همچنین استراماچونی بابت اعتراضات زیاد به فغانی یک کارت زرد از داور این دیدار دریافت کرد تا دومین هفته پیاپی استراماچونی بابت رفتار غیرحرفه ای سوژه یک مطبوعات ایران شود. استقلال در هفته سوم باید در مسجد سلیمان مقابل نفت این شهر قرار بگیرد.

تراکتور - پرسپولیس؛ دنیزلی اولین برد تراکتور را رقم زد

تراکتور که هفته نخست مقابل نفت مسجدسلیمان با تساوی بدون گل متوقف شده بود در هفته دوم می خواست از امتیاز میزبانی بهترین بهره را ببرد. در سوی مقابل پرسپولیس قهرمان سه دوره پیاپی لیگ برتر نیز می خواست سومین تیم شش امتیازی لیگ برتر در پایان هفته دوم باشد. عدم هماهنگی شاگردان کالدرون در طول بازی باعث شد تا احسان حاج صفی در دقیقه ۴۵ نیمه اول گل برتری تراکتور را وارد دروازه پرسپولیس کند تا این دیدار با همین تک گل به پایان برسد و پرسپولیس با سه امتیاز به میانه جدول سقوط کند.

گفتنی است سپاهان و شهر خودرو تنها تیم های شش امتیازی در پایان هفته دوم هستند که موفق شدند امتیازات کامل لیگ را دشت کنند.

باهنر: سیاستمداران ما از حزب فقط منافعش را می خواهند/ در مجلس ما منافع ملی متولی ندارد؛ جریان عدالتخواهی اغراق نکند

وبسایت خبری تحلیلی الف در گفت و گو با محمدرضا باهنر، فعال و تحلیلگر سیاسی،  آورده است: محمدرضا باهنر که در کارنامه سیاسی خود هفت دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را دارد این روزها کمی از گود سیاست خارج شده، دیگر قصد بازگشت به مجلس را در سر ندارد و به فعالیت در مجمع تشخیص مصلحت نظام بسنده کرده است تا عرصه را برای حضور نیروهای تازه نفس در مجلس کمی باز کرده باشد  او که در میان اصولگرایان از وجاهت نیز برخوردار است معتقد است برخی مسولان را فقط ملک الموت می تواند از کرسی مسولیتشان جدا کند! اگرچه او نقدهای جدی به فسادهای اقتصادی و سیاسی موجود در کشور دارد اما می گوید رسانه ها با اغراق و بزرگنمایی در این اتفاقات موجب ریزش سرمایه های اجتماعی نظام می شوند. باوجود آنکه برخی از ضرورت ظهور جریان سوم در سپهر سیاسی کشور سخن می گویند او معتقد است در غیاب احزاب قوی و شناسنامه دار مردم سالاری دینی به معنای واقعی محقق نخواهد شد!
گفت وگو ی الف با محمدرضا باهنر فرصت مناسبی بود تا از فسادهای اقتصادی تا ظهور جریان سیاسی جدید و فراز و فرود دو جریان سیاسی کشور با او صحبت شود؛ مشروح این گفت‌وگو در ادامه آمده است.
 

ترس از فعالیت اقتصادی!

- پس از پایان کار در مجلس نهم بجز مجمع تشخیص مصلحت نظام آیا فعالیت سیاسی دیگری نیز دارید؟

همانطور که گفته شد در مجمع تشخیص و همچنین در جامعه اسلامی مهندسین و جبهه پیروان خط امام و رهبری فعالیت سیاسی دارم که جبهه بیشتر یک ائتلاف به حساب می‌آید تا یک حزب و قاعدتا در نزدیکی انتخابات فعال‌تر می‌شود اما در طول سال هم با دوستان جبهه پیروان خط امام و رهبری جلسات هم‌فکری و هم‌اندیشی داریم. در عین حال باتوجه به تجربیات موجود محافلی خودجوش را برای خودمان درست کرده‌ایم که برخی مسائل کلان کشور را رصد و تعقیب می‌کنیم و در تلاش هستیم که در جهت ارائه پیشنهاد برای عبور از وضع موجود به وضع مطلوبی که خودمان تصور می‌کنیم پیشنهاداتی داشته باشیم. گاهی سران قوا را ملاقات می‌کنیم. بعضا نامه رسمی برای آنها می نویسیم برخی از این نامه ها که مهمتر هستند را هم برای دفتر مقام معظم رهبری نیز ارسال می‌کنیم که معمولا بازخوردهای خوبی دارد. مثلا قبل و بعد از ریاست جدید قوه قضائیه چندبار نامه مفصلی نوشتیم که اشکالات ساختاری قوه قضائیه را مطرح کردیم و هم‌چنین سعی کردیم که پیشنهاداتی برای برون رفت از وضع موجود را مطرح کنیم.

- در کنار فعالیت سیاسی، فعالیت غیر سیاسی مثل کارهای اقتصادی و... هم دارید؟

خیر. من عموما از اینکه دنبال کارهای اقتصادی بروم ترس دارم. یک مهندس می تواند بعد از ۳۰ سال فعالیت، چند شرکت پیمانکاری یا مشاور داشته باشد ولی من نه از بعد شخصیت حقوقی ام دنبال این کارها رفتم و نه از  بعد شخصیت حقیقی. هرچند مهندس معمار هستم و حدود ۳۰ یا ۴۰ سال است که فارغ التحصیل شده ام اما حتی حق امضا هم ندارم یعنی دنبالش نبودم که داشته باشم. درواقع اصلا به این موضوع ورود نکردم هرچند زمان انتخابات نظام مهندسی، جامعه اسلامی مهندسین فعال می شود حتی کاندیدا هم دارد.

-برای گذران زندگی و امرار معاش حقوق و مزایای مسولیت کفاف می‌دهد؟ چون برخی مسولان فعالیتهای اقتصادی در حوزه شخصی هم دارند.

مهم این است که انسان چگونه زندگی اش را تنظیم کند. در تهران یک خانواده سه نفره اگر مسکن داشته باشد با ماهی پنج میلیون تومان می‌توانند زندگی قابل قبولی داشته باشند. اما برخی خانواده ها ماهی ۱۰۰ میلیون هم برایشان کم است. ممکن است برخی مردم با خود بگویند که اینها خیلی مرفه هستند ولی حقوق بازنشستگی من نزدیک هفت میلیون تومان است.

- حقوقی است که از مجلس می‌گیرید؟

خیر، از سازمان بازنشستگی. من در ۲۸ سالی که نماینده بودم خودم را به یک سازمان اداری دیگر منتقل نکردم. برخی از نمایندگان به محض ورود به مجلس خودشان را به شرکت نفت یا شرکت‌های دیگری که وضع مالی بهتری دارند منتقل می کنند. استخدام من در اصل در وزرات مسکن و شهرسازی بود و تا زمان بازنشستگی هم کارمند همانجا بودم. الان هم حقوقم را از سازمان بازنشستگی کشوری دریافت می‌کنم. اوایل انقلاب یکی دو سال معاون استاندار بودم و بعدهم ۲۸ سال نماینده مردم در مجلس ولی دریافتی من زیر هفت میلیون تومان است و مجموعا با برخی پول های دیگر مثل عیدی، مزایا و... حدود ۲ میلیون به این مقدار اضافه می‌شود. از ابتدا خودم و خانواده‌ام برای یارانه ها اصلا ثبت نام نکردیم. البته افرادی هستند که با درامد بسیار کمتر مجبور به زندگی هستند که ما نسبت به آنها مرفه محسوب می شویم از طرفی عده ای دیگر هم هستند که هم کلاسی من در دانشگاه بودند و در دولت و حاکمیت نبودند اما الان سهام شرکت هایشان را ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون هم نمی فروشند.

استفاده ۲۰ درصد از نمایندگان از فرصتهای رانتی 

- به نمایندگانی اشاره داشتید که از رانت نمایندگی استفاده می‌کردند بنظر می‌رسد حضور در هسته قدرت و تصمیم گیری سیاسی ناخواسته رانت را هم با خود به همراه داشته باشد بنظر شما چند درصد از مسولان ما از این رانت استفاده می کنند؟ این فضای بوجود آمده در مورد رانت خواری و...چقدر با واقعیت سازگار است؟

البته باید گفت دسترسی به رانت را به وجود می آورد. در دوران حضورم در مجلس سالها از مدیران و هیات رئیسه مجلس بودم.  نماینده ها را طبق آیین نامه داخلی مجاز می‌کردیم که یا از مجلس حقوق بگیرند یا از دستگاهی که کارمندش هستند. شاید همین الان هم اینگونه باشد مثلا کسانی که از وزارت بهداشت یا دستگاه های دیگر حقوق می‌گرفتند حاضر نیستند آن حقوق را رها کنند و فقط حقوق نمایندگی را بگیرند. یعنی حقوق نمایندگی کمتر است. اما ممکن است برخی مثلا معلم یا پاسدار بوده باشند و بالعکس عمل کنند یعنی حقوق نمایندگی خیلی بیشتر از حقوق شغل آنها بوده باشد.

مشاور رئیس مجلس: شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکره با آمریکا تصمیم می‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز در گفت وگو با منصور حقیقت پور، مشاور امنیت ملی رئیس مجلس شورای اسلامی، آورده است: خبر سیاسی مهم این روزها آن است که مکرون رئیس جمهور فرانسه پیگیری مستمر و فشرده ای را برای بازکردن مسیری دیپلماتیک بین ایران و آمریکا دنبال می کند. در ابتدا ترامپ زیاد تلاش های مکرون را جدی نگرفت یا برای حفظ ظاهر بی اعتنایی به آن می کرد اما بعد از حضور ظریف در بیاریتز و صحبت های مفصل  در جریان نشست سران جی ۷، رویکرد ترامپ تغییر کرد.

آمریکا رفوزه شد، با رفوزه ها مذاکره نمی‌کنیم

- تلاش های مکرون برای دیدار حسن روحانی با ترامپ در نیویورک نتیجه ای خواهد داشت؟

آقای مکرون اول با مردم فرانسه مذاکره و آنها را راضی کند که دیگر شنبه ها به خیابان ها نیایند؛ این نشان می دهد که توانایی جمع کردن اختلافات را دارد، آن زمان ما مخلصش هم هستیم. دعوای ما و آمریکا ریشه های دراز و طولانی دارد، مکرون که نمی تواند کله خودش را نگه دارد و حفظ کند، امروز می خواهد دعوای بین ما و آمریکا را حل کند.

آمریکایی ها در مذاکره رفوزه هستند. ما با رفوزه ها مذاکره نمی کنیم چون جواب نمی دهد، مگر اینکه برای ما ثابت شود آمریکایی ها پشیمان هستند.

مکرون کوچکتر از آن است که بین ایران آمریکا میانجی باشد

- چه طور آمریکا پشیمانی خود را نشان دهد؟

ترامپ باید اعلام کند «غلط کردیم برجام را پاره کردیم و هم از ملت ایران به خاطر اعمال تحریم های ظالمانه عذرخواهی می کنیم» اگر حقوق ما را پرداخت و اظهار ندامت کردند شاید ما در بعضی زمینه ها با آنها مذاکره کنیم اما فکر نمی کنیم این جوهره در وجود مقامات کاخ سفید باشد.

ضمن آنکه آقای مکرون هم کوچکتر از این حرف هاست که بخواهد بین ایران و آمریکا میانجگری کند.

شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکره با آمریکا تصمیم می‌گیرد

- موضع دولت درباره پیشنهاد آقای مکرون برای دیدار روحانی و ترامپ را چه طور ارزیابی می کنید؟

موضوع مذاکره با آمریکا را دولت به ما هو دولت نمی تواند تصمیم گیری کند. حد دولت این نیست. این موضوع باید زیر نظر مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری شود، هر تصمیمی اتخاذ شد و اجرای آن را به دولت محول کردند، دولت آن را اجرا کند چون شاید دبیر شورای عالی امنیت ملی مسئول اجرای تصمیم شود.

در مجموع اینکه مذاکره بشود یا نشود، در چه سطحی مذاکرات باشد، در شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری خواهد شد.

ترامپ بگوید غلط کردم شاید روحانی در نیویورک تصادفی با او سلام علیک کند

- کلید مذاکره ایران و ترامپ دست کیست؟

دست خود ترامپ است، اگر ترامپ بگوید «غلط کردم از برجام خارج شدم و دیگر از این غلط ها نمی کنم و از مردم ایران هم عذر می خواهم»، آن وقت در خیابان ها یا کوچه هایی منتهی به سازمان ملل، اگر روحانی و ترامپ به هم رسیدند شاید یک سلام و علیکی هم با یکدیگر انجام دهند.

پست‌های معنادار در اینستاگرام و معادله پیچیده دبیرکلی بعد از شکوری؛  در فدراسیون تاج چه خبر است؟

وبسایت خبری تابناک در این  گزارش آورده است: در روزهایی که رسانه‌ها، پاسخ اغلب پرسش‌های فوتبالی خود را از کانال رسمی نمی‌گیرند، باید اخبار را از صفحات اجتماعی دو مدیر این نهاد و دیدار آن‌ها بیرون از ساختمان فدراسیون با لباس اسپرت جستجو کرد. باید منتظر ماند و دید، مهدی تاج که نگرانی‌هایی از کانالیزه شدنش توسط برخی جریان‌های داخل فدراسیون به وجود آمده، چه تصمیمی می‌گیرد؟ شکوری، دقیقی، نکیسا و برخی دیگر چگونه به رده‌های بالای فوتبال ایران رسیده اند؟ آیا به قول پروین قرار است یک مدیر جدید از قوطی درآید؟

مهمترین پست اجرایی فدراسیون فوتبال ایران همچنان بلاتکلیف است و چندین ماه بیش از مهلت قانونی تصریح شده در اساسنامه، با سرپرست موقت اداره می‌شود. مهمتر از آن، اما شخصی است که همین حکم موقت را یدک می‌کشد و هنوز به جز تاج و محمدرضا ساکت، کسی نمی‌داند با چه مکانیزم و از چه راهی به این صندلی فوق العاده مهم در فوتبال ایران تکیه زده است. با این حال نکته مهم، فعل و انفعالاتی است که در ۲۴ ساعت اخیر، حول و حوش این سمت کلیدی در فوتبال ایران اتفاق افتاده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در روزهایی که فدراسیون فوتبال، کمتر تمایلی به تکمیل چارت تشکیلاتی خود نشان می‌دهد و با وجود تأکید ماه گذشته مهدی تاج مبنی بر لزوم معرفی سریع‌تر دبیرکل قطعی، همچنان بالاترین سمت اجرایی فوتبال ایران در اختیار یک جوان کم تجربه است، رسانه‌ها باید اطلاعات و منابع خود را از «صفحات اجتماعی مقامات فدراسیون فوتبال!» جست و جو کنند و در این فضای مه آلود از اشاره‌ها و زمزمه‌ها برای پی بردن به صحت و سقم شایعات بهره بگیرند.

در همین راستا؛ پست جنجالی ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در صفحه منتسب به او در اینستاگرام، موج تازه‌ای به راه انداخته و گویا حاوی خبرهای تازه‌ای است. بازیکن نه چندان سرشناسی که آذرماه سال گذشته و پس از کناررفتن اجباری محمدرضا ساکت، از سایه بیرون آمد و در کمال ناباوری اغلب اهالی فوتبال، دبیرکل موقت فدراسیون فوتبال شد، ظهر دیروز با انتشار پستی از «پایان تلخ» نوشت! استفاده او از یک جمله قصار معروف که در محاوره‌های اینترنتی این روزها باب شده است، بسیاری از دنبال کنندگانش را به یک نتیجه مشترک رساند؛ «خداحافظی ابراهیم شکوری از دبیرکلی فدراسیون».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha