۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۵۶
کد خبر: 83459440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فریبا: استقلال در میدان بزرگ‌تر ندارد

۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۵۶
کد خبر: 83459440
فریبا: استقلال در میدان بزرگ‌تر ندارد

تهران- ایرنا- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال معتقد است که آبی‌پوشان در میانه میدان مسابقه از داشتن رهبری مانند «آندرانیک تیموریان»، «مجتبی‌جباری» و «جواد نکونام» بی‌بهره هستند تا تیم در دقایق پایان مصاف با حریفان گل دریافت نکنند.

تیم فوتبال استقلال در دومین دیدار خود در چارچوب نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی برابر فولاد خوزستان با تساوی متوقف شد که تا دقیقه ۹۵ پیروز میدان بود. آبی‌پوشان در نخستین دیدار نیز برابر ماشین‌سازی تبریز و در دقایق پایانی شکست را پذیرفتند تا «آندره استراماچونی» سرمربی ایتالیایی استقلال لیگ را با طعم باخت آغاز کند.

«بهتاش فریبا» امروز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره عملکرد استقلال در 2 دیدار گذشته افزود: استقلال هر چند در نیمه نخست دیدار مقابل فولاد بازی با کیفیت و مطلوبی به نمایش نگذاشت ولی در نیمه دوم توانست بهتر بازی کند و به گل رسید. حتی چند موقعیت دیگر هم داشت که نتوانست استفاده کند.

وی گفت: حواشی در باشگاه استقلال زیاد است که سبب شد بازیکنان با استرس بیشتری بازی کنند. اما تمرکز لازم را در دقایق پایانی نداشتند که سرانجام در وقت‌های اضافه دروازه خود را باز شده دیدند. البته اگر استقلال یک بازیکن رهبر و میان‌دار به خدمت می گرفت، ‌ می‌توانست در دقایق پایانی با فولاد به همان یک گل و کسب پیروزی بازی را تمام کند. زیرا بازیکن بزرگ و با تجربه وظیفه میدان‌داری، ارسال توپ به کناره‌ها و هماهنگ کردن بازیکنان برای حفظ نتیجه را بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: زمانی که در استقلال بازیکن بودم، بارها اتفاق افتاد که در دقایق پایانی بازی با هماهنگی که بین من، سعید مراغچیان، پرویز مظلومی، شاهین و شاهرخ بیانی رخ می‌داد، نتیجه را حفظ می‌کردیم تا نتیجه پیروزی تغییر نکند. اما متاسفانه این رویه را استقلال ندارد و با توجه به نتایجی که در اوایل فصل رقم خورده کار برای آنها کمی سخت شده است.

عضو سابق کمیته فنی استقلال افزود: فشار این اتفاق‌ها بیشتر به «استارماچونی» وارد می‌شود. همچنین نبود یک مربی ایرانی در کنار او سبب شده روند آشنایی این سرمربی ایتالیایی از بازیکنان استقلال و فوتبال ایران کند شود.

فریبا در خصوص اینکه استقلال استراماچونی با دوره‌های قبل چه تفاوتی داشته است؟ بیان کرد: اهل مقایسه نیستم و معتقدم هر سرمربی تفکرات و برنامه‌های خود را دنبال می کند. البته این مقایسه از طرف هواداران صورت می‌گیرد و گاهی اوقات برای هوادار تاکتیک بازی اهمیت ندارد بلکه بیشتر نتیجه و پیروزی مهم است.

وی ادامه داد: استقلال همین الان از تیم‌های صدر جدول ۵ امتیاز عقب افتاده که در میانه راه این امتیازهای از  دست رفته ممکن است دردسرساز شود. زیرا در نیم فصل دوم به سختی می‌توان از هر تیمی امتیاز گرفت.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران در خصوص خط دفاعی آبی‌پوشان نیز اظهار داشت: استقلال به رغم اینکه در دقیقه ۹۵ بازی برده را با تساوی عوض کرد، ولی خط دفاع این تیم نقطه قوت آنها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: آمدن بازیکنانی مانند «عارف غلامی» در پست دفاع وسط که بسیار باهوش بازی کرد در کنار «سیاوش یزدانی» که سابقه خوبی در پیکان و سپاهان هم داشته، دفاع وسط استقلال را دونده و پرقدرت کرد. زیرا آنها مقابل «لوسیانو پریرا» که آقای گل سال گذشته بوده و مهاجم فعلی فولاد است و همیشه مقابل استقلال هم گلزنی کرده این عملکرد را به نمایش گذاشتند. در مقابل «وریاغفوری» و «میلاد زکی پور» در دفاع کناری روز خوبی را سپری نکردند.

فریبا با تاکید بر اینکه رفتارها و استرس سرمربی استقلال به بازیکنان انتقال داده می‌شود، تصریح کرد: وظیفه مدیریت باشگاه است که آرامش را به تیم تزریق کند. ولی از همان هفته ابتدایی حواشی مانند نبود مترجم برای استراماچونی و غیره وجود دارد. البته داستان مترجم مفصل است که بعدها در باره آن صحبت می‌کنم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ادامه داد: به درستی و یا غلط بودن این موضوع کار ندارم. ولی اینکه عنوان می‌شود بلیت بازی «هروویه میلیچ» را خود سرمربی تیم پرداخت کرده، به نوعی آغاز استرس و حاشیه‌سازی است. همچنین خلاء کادر مدیریت نیز بر روی اداره این باشگاه بزرگ تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: جانشین «علی خطیر» در پست معاونت اجرایی باشگاه هنوز انتخاب نشده است و «احمد سعادتمند» نیز از ریاست هیات مدیره استقلال استعفاء داده و این پست همچنان خالی است که سبب شده فتحی به تنهایی پیگیر امور باشگاه شود.

فریبا افزود: مگر مدیرعامل وقت دارد به همه کارهای معاونانی که فعلا ندارد، برسد؟ مگر قطع الرجال است که جانشین‌ها هنوز انتخاب نشدند؟ با این شرایط تنها بخشی که ضرر می‌کند هوادار است و باید گفت «بیچاره هوادار».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha