به گزارش وزارت آموزش و پرورش، «سید جواد حسینی» امروز - دوشنبه - در نشست شورای معاونان این وزارتخانه به اهمیت انتقال تجربه دانش سازمانی اشاره کرد و اظهارداشت: با رویکرد استفاده از مدیریت دانش باید مجموعه تجارب سازمانی خود را به صورت مدون به وزیر پیشنهادی آموزش پرورش ارائه کنیم.
وی با تشکر از همراهی شورای معاونان وزارت آموزشوپرورش در دوران سرپرستی افزود: همواره در گسست انتقال اطلاعات هستیم و به همین علت باید در نظام تعلیم و تربیت همه موارد درسآموز باشد و تجربههای دانشی خود را منتقل کنیم.
سرپرست وزارت آموزشوپرورش خاطرنشان کرد: فشار بیرونی بر همه وزارتخانهها وجود دارد و البته بر آموزشوپرورش بیشتر است و باید در تغییر رویکرد نقشآفرینی داشته و بر این تأکید کنیم که اصالت دستگاه تعلیم و تربیت را از دست نمیدهیم.
حسینی باردیگر حمایت خود را از حاجی میرزایی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزشوپرورش اعلام کرد و گفت: باید تلاش کنیم از ظرفیتهایی که بر اساس اصول تعلیم و تربیت است، استفاده کنیم و بدون عدول از اصول تأثیر لازم را برای اخذ رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.
نگاه به آموزشوپرورش باید فرآیندی باشد
سرپرست وزارت آموزشوپرورش در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست تأکید کرد: آموزشوپرورش یک فرآیند است و باید نگاه فرآیندی به آن داشته باشیم و به سرمایههای ساختاری آن توجه کنیم، لذا نگاه پروژهای به آموزشوپرورش به ضرر نظام تعلیم و تربیت است.
حسینی به آخرین پیمایشهای افکار عمومی در سطح جامعه اشاره و تصریح کرد: با اینکه حجم فعالیتها در آموزشوپرورش بسیار زیاد است اما این وزارتخانه در پیمایشها، سومین دستگاه در رضایتمندی انجام امور و پاسخگویی ازنظر مردم است و آنها معلمان را سرمایه اجتماعی نخست جامعه میدانند و مدارس را نهاد اول خدمت رسان کیفی تلقی میکنند.
وی با بیان اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب به آموزشوپرورش بیبدیل است و در سخنان ایشان میتوان مکرراً تأکید بر آموزشوپرورش را مشاهده کرد، اظهارداشت: باید تعامل داشته و از تعارض و سازش پرهیز کنیم و با اصول پیش برویم تا با رویکرد گفتمان و تعامل از کوچک انگاری آموزشوپرورش جلوگیری کنیم.
سرپرست وزارت آموزشوپرورش خاطرنشان کرد: امروز برهم خوردن آرامش جامعه و نظام تعلیم و تربیت ایجاد فضای تضاد و گسترش آن، ایجاد وقفه درروند امور، ناامید سازی، افزایش نارضایتی و کاهش ناکارآمدی عمدهترین محورهایی است که دشمنان بر آن اصرار داشته و افراد دلسوز نظام تعلیم و تربیت باید در نقطه مقابل آن عمل کنند.
حسینی تصریح کرد: هدف گذاری مدیران و دست اندرکاران باید حفظ آرامش، انسجام، ایجاد همگرایی، سرعت بخشیدن به روند امیدآفرینی، افزایش رضایتمندی و کارآمد سازی نظام تعلیم و تربیت باشد.
وی برای حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای تحقق این راهبردها آرزوی موفقیت کرد و گفت: همگی دست وی را به گرمی می فشاریم و برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت به وی کمک می کنیم.
در این جلسه معاونان آموزش و پرورش بر تلاش و موفقیت عملکرد چندماهه گذشته سرپرست وزارت آموزشوپرورش تأکید کردند و اظهار داشتند که حسینی بهخوبی توانست چالشها را بشناسد و با سهولت، سرعت و خرد جمعی تصمیمگیری و به مرحله اجرایی سازی سوق دهد.
به گزارش ایرنا، در پی استعفای سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در خردادماه و پذیرش استعفای وی توسط رئیس جمهوری، سید جواد حسینی در سه ماه گذشته سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را با حکم دکتر روحانی برعهده داشت.
رئیسجمهوری در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی دوشنبه گذشته «محسن حاجی میرزایی» را بهعنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
جلسه رای اعتماد فردا - سه شنبه - در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
نظر شما