بیرانوند و کلین‌شیت‌ حاشیه‌ها

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۵۹
کد خبر: 83462833
غفار میرزایی
بیرانوند و کلین‌شیت‌ حاشیه‌ها

تهران- ایرنا- حاشیه‌سازی‌های دروازه‌بان ملی‌پوش باشگاه پرسپولیس تهران، خواسته یا ناخواسته وی را در مسیری قرار می‌دهد که این حواشی به رقیبی جدی برای وی در زمین مسابقه تبدیل شود.

داستان زندگی «علیرضا بیرانوند» و رسیدن وی از فرش و به عرش می‌تواند برای بسیاری از کودکان و نوجوانانی که در مناطق کمتر توسعه یافته کشور زندگی می‌کنند، الگویی تمام عیار باشد. دروازه‌بانی که برای رسیدن به شهرت ملی و آسیایی سختی‌های فراوانی را پشت سرگذاشته و هم اکنون نیز مرد شماره یک قفس توری تیم ملی و تیم فوتبال پرسپولیس است.

بیرانوند خاص است و او را با رفتارهایی خاص و پرتاب‌های دست فوق‌العاده در فوتبال می‌شناسند؛ دروازه‌بانی که بدون شک کری‌خوانی او برای «کریستیانو رونالدو» و مهار پنالتی برترین بازیکن جهان در آوردگاه جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه موجب شد هم شهرت جهانی پیدا کند و هم محبوبیت ملی داشته باشد. این محبوبیت تا جایی است که فوتبال‌دوستان فارغ از رنگ و تیم خاص، علیرضا را به خاطر بیرانوند بودنش می‌شناسند.

اما «بیرو» پیش از جام جهانی با بیرانوند سال ۲۰۱۹ تفاوت‌های زیادی دارد؛ او که پس از مهار پنالتی رونالدو به یک قهرمان ملی تبدیل شده بود انتظار می‌رفت رفتار و منش خود را به سمت و سوی یک الگودهنده پیش ببرد اما این اتفاق کمتر در منش دروازه بان لرستانی تیم ملی دیده می‌شود و وی در برخی از مواقع در زمین رفتارهایی از خود به نمایش می‌گذارد که تعجب بسیاری از طرفدران را برخواهد انگیخت؛ رفتارهایی که در بیشتر موارد به جنجال‌های لفظی کشیده می‌شود.

بیرانوند که در سه سال گذشته با باشگاه پرسپولیس تهران عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرده است سوای تمام خصوصیات فنی که در زمین دارد به چهره‌ای تبدیل شده که اعتراض به داور و بازیکنان حریف به رفتارهای تا حدودی همیشگی وی در بازی‌های بزرگ تبدیل شده است؛ اعتراض‌هایی که در برخی از مواقع وی را به حاشیه برده یا محرومیت‌هایی را برای مرد شماره یک سرخپوشان پایتخت به همراه آورده است.

استفاده از الفاظ ناشایست در برخورد با بازیکنان خارجی لیگ برتر، عدم کنترل رفتار در زمان اخطار داوران، ایجاد ۲ قطبی با هواداران تیم‌های مختلف و استفاده ناشایست از زبان بدن از جمله این رفتارها به شمار می‌رود؛ رفتارهایی که برخورد وی با مامور نیروی انتظامی در بازی برای پارس جم جنوبی و رفتار او در تبریز می‌تواند از جنجالی‌ترین ‌آنها باشد. بیرانوند همچنین در بازی فصل گذشته پرسپولیس با سپاهان با «استنلی کی‌روش» درگیری‌های لفظی داشت که موجب محرومیت یک جلسه‌ای او شد. این محرومیت برای مرد شماره یک تیم ملی کارساز نشد بلکه او در بازی برابر تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در هفته دوم لیگ نوزدهم، دوباره وارد حاشیه شد، حاشیه‌ای که موجب اخطار و در نهایت تقابل وی با هواداران شد؛ تقابلی که برخی از اعضای باشگاه تبریزی ادعا می‌کنند که وی در برابر «پرشورها» حرکت ناشایستی انجام داده است که پیگیری آن محرومیت به دنبال دارد. 

هر چند که کمیته انظباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال پس از عذرخواهی بیرانوند از نیروی انتظامی و حسن رفتار گذشته وی، محرومیت بیرو را در حالت تعلیق نگه داشته است اما اگر رفتار ناشایست وی در برابر هواداران تراکتور برای این کمیته‌ها محرز شود بدون‌شک محرومیت سنگینی در انتظار این دروازه‌بان خواهد بود؛ محرومیتی که موجب می‌شود تا هواداران پرسپولیس در بازی بزرگ لیگ برتر (شهرآورد) از حضور بیرانوند در چارچوب دروازه تیم‌ محبوب‌شان محروم بمانند.

بیرانوند اکنون یکی از برترین سنگربان‌های آسیا است و این مساله بر کسی پوشیده نیست اما کنترل هیجان برای او یکی از مهم‌ترین اصول فوتبال حرفه‌ای به شمار می‌رود؛ اصولی که اگر در کنار ورزش جدی گرفته نشود بی‌شک فشار بازی‌های بزرگ ملی و باشگاهی موجب خواهد شد تا وی دوباره دچار رفتاری شود که محرومیت به دنبال دارد؛ محرومیتی که در نهایت زندگی ورزشی او را تحت تاثیر قرار داده و  موجب آسیب به این ورزشکار، باشگاه و تیم ملی فوتبال ایران می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha