۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83464120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین: بریتانیا حق مداخله در امور هنگ کنگ را ندارد

۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۳۱
کد خبر: 83464120
چین: بریتانیا حق مداخله در امور هنگ کنگ را ندارد

پکن- ایرنا- سخنگوی اداره امور ارتباطی هنگ کنگ در چین تاکید کرد بریتانیا حق ندارد در امور داخلی هنگ کنگ مداخله کند مسایل این منطقه جزو امور داخلی چین محسوب می شود و به کشورهای بیگانه ربطی ندارد.

«یان گوانگ» روز چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی در پکن از همه نهادهای هنگ کنگی از جمله ارگان های قضایی خواست همه ظرفیت های خود را برای توقف خشونت ها در هنگ کنگ بکار گیرند.

این درخواست در شرایطی مطرح می شود که چین برخی اقدامات خشونت آمیز معترضان در هنگ کنگ را مصداق اقدامات تروریستی دانسته است.

دفتر ارتباطی چین که سیاست های مرتبط با هنگ کنگ را تنظیم می کند در بیانیه ای آورده است در جریان تظاهرات این هفته در برخی از مناطق هنگ کنگ معترضان بیش از ۱۰۰ بمب بنزینی به سمت ایستگاه های راه آهن و مترو و نیروهای پلیس پرتاب کرده و باعث آتش سوزی های گسترده و جراحت شهروندان شدند.

یان گوانگ سخنگوی اداره امور ارتباطی هنگ کنگ در چین در ادامه گفت: متاسفانه برخی از کارهای خشونت آمیزی که معترضان انجام داده اند مشابه عملیات های تروریستی است.

وی افزود از زمان شروع اعتراضات تاکنون نزدیک به یک هزار و ۱۱۷ نفر دستگیر شده اند و ۲۴۱ گاز اشک آور و ۹۰ گلوله مشقی شلیک شده است.

در همین حال شورای دولتی چین از اینکه تلاش های مذبوحانه ای در جریان است که تظاهرات به دانشگاه ها و مدارس در هنگ کنگ کشیده شود، انتقاد و آن را انحرافی بزرگ توصیف کرد.

مقام های اداره امور هنگ کنگ در دولت چین می گویند با مداخله خارجی در این منطقه مقابله خواهد شد و از ناآرامی های هنگ کنگ بوی تروریسم به مشام می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha