۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83540476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس هنگ کنگ بیش از ۲۰۰ آشوبگر را بازداشت کرد

۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۱۲
کد خبر: 83540476
پلیس هنگ کنگ بیش از ۲۰۰ آشوبگر را بازداشت کرد

پکن- ایرنا- پلیس هنگ کنگ اعلام کرد ۲۰۰ آشوبگر را که روز گذشته (شنبه) در جزیره هنگ کنگ و دیگر نواحی، اقدامات خشونت آمیز و تخریب کننده انجام داده اند دستگیر کرده است.

به گزارش ایرنا، رادیو بین المللی چین روز یکشنبه گزارش کرد تا ساعت یک بامداد امروز پلیس هنگ کنگ بیش از ۲۰۰ مظنون به نگهداری سلاح، تخریب جنایی و استفاده از نقاب در تجمع غیر قانونی را بازداشت کرده است.

تعدادی از آشوبگران روز شنبه با نادیده گرفتن مخالفت پلیس به طور غیرقانونی در پارک ویکتوریا تجمع کردند این فعالیت سپس به اقدامات تخریب کننده شدید مانند آتش افروزی،  حمله به پلیس با بمب بنزینی و آجر و بستن جاده ها و تخریب تاسیسات راه آهن کشیده شد.

پلیس خاطر نشان کرد: این اقدامات آشوبگران به شدت نظم اجتماعی را مختل کرده و بر زندگی شهروندان تاثیر گذاشته است پلیس به هیچ کس با هر هدفی هرگز اجازه نمی دهد که به خشونت متوسل شود و قاطعانه برای بازگرداندن نظم اجتماعی اقدامات قانونی را اجرا خواهد کرد و هر گونه قانون شکنی را پیگیری می کند.

آشوبگران نقابدار همچنین روز گذشته با هجوم به شعبه آسیا و اقیانوسیه خبرگزاری شینهوا واقع در شرق خیابان هوانگ هوئو جزیره هنگ کنگ، اقدام به شکستن درب و شیشه های ورودی این ساختمان کردند و بمب آتش زا به محوطه ساختمان انداختند که بر اثر آن سالن ساختمان آتش گرفت.

دفتر آسیا و اقیانوسیه خبرگزاری شین هوا یک دفتر مطبوعاتی در هنگ کنگ است و وظیفه پوشش خبری منطقه آسیا و اقیانوسیه را برعهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha