۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83464841
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بیجار میزبان ششمین سوگواره ملی عکس قاب شیدایی است

۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸
کد خبر: 83464841
بیجار میزبان ششمین سوگواره ملی عکس قاب شیدایی است

سنندج - ایرنا - حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با همکاری و مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر بیجار ششمین سوگواره ملی عکس قاب شیدایی را برگزار می‌کند.

رئیس حوزه هنری کردستان روز چهارشنبه اظهار داشت: این دوره از سوگواره در راستای ثبت و ماندگاری لحظه های ناب عشق به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تلاش در راستای ثبت و ضبط آیین ها و مراسم های ویژه برگزار می‌شود.

امین مرادی افزود: مجموعه عکس ملی، مجموعه عکس ویژه شهرستان بیجار، تک عکس ملی، تک عکس ویژه شهرستان بیجار و عکس موبایلی از بخش های سوگواره بوده و شرکت در این سوگواره برای تمام عکاسان آماتور و حرفه‌ای آزاد است.

وی گفت: در این دوره از سوگواره آثاری مورد ارزیابی قرار میگیرد که مربوط به محرم  ۹۸ باشد، ضمن اینکه هر عکاس مجاز است در هر۲ قسمت ملی و شهرستانی با پنج قطعه تک عکس (رنگی یا سیاه‌ و سفید) شرکت کند.

رئیس حوزه هنری کردستان اضافه کرد: در صورتی که عکسی قبلا در مسابقه یا نمایشگاهی موفق به راهیابی یا کسب مقام و جایزه شده باشد، از مرحله داوری حذف خواهد شد و عکاسان باید توجه داشته باشند، در صورت اصلاح رنگ و یا برش عکس به استناد اثر خدشه وارد نشود.

وی فرمت قابل قبول را  JPEG با وضوح ۳۰۰ dpi و طول ۲ هزار پیکسل اعلام کرد و اظهار داشت: در صورتی ‌که بنا به تشخیص هیات برگزار کننده اثر ارسالی به عنوان اثر برتر معرفی شود، ارسال فایل اصلی عکس به دبیرخانه سوگواره ضروری است.

مرادی یادآور شد: علاقه مندان برای شرکت در این سوگواره می توانند آثار خود را به پست الکترونیکی سوگواره به آدرس ghabesheydeei۶@gmail.com و یا ارسال فایل اثر به شماره تلگرامی ۰۹۹۰۳۸۶۹۱۶۱ و یا از طریق ارسال پستی لوح فشرده به دبیرخانه سوگواره به آدرس، کردستان - بیجار - شهرداری بیجار - واحد روابط عمومی ارسال کنند.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را ۲۰ مهر امسال اعلام کرد و گفت: نتایج داوری آثار راه یافته به بخش نمایشگاه ۳۰ مهر و اعلام و مراسم اختتامیه افتتاح نمایشگاه ۱۲ آبان در بیجار برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری کردستان تاکید کرد: در این سوگواره تلاش می شود، در کنار معرفی آیین ها و مراسم عزاداری این ایام در سراسر کشور از قاب تصویر عکاسان، فرهنگ عزاداری مردم بیجار نیز به سراسر ایران معرفی شده و زمینه  کشف و حمایت از استعدادهای هنر عکاسی و خلق و تولید آثار فاخر هنری مهیا شود.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha