۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۵۷
کد خبرنگار: 2784
کد خبر: 83465783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونق اقتصادی کشور در گرو استفاده از سرمایه‌های خُرد است

زنجان - ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه 'گفت: رونق اقتصادی کشور در گرو استفاده از سرمایه‌های خُرد است و برای اینکه اقتصاد، محور فعالیت‌ها باشد باید آن را مردمی کرده و با استفاده از سرمایه‌های خُرد، آنها را در فعالیت‌های اقتصادی کشور مشارکت داد.

محمدباقر اُلفت شامگاه چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی اعضای ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: توصیه بانک جهانی برای پایداری تئوری‌ها و نظام‌های اقتصادی، استفاده از سرمایه‌گذاری‌های خُرد شهروندان است در حالی که در ایران برنامه‌ای برای استفاده از این سرمایه‌ها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت استفاده از سرمایه‌های خُرد، جامعه نیز منتفع شده و با حاکمیت همراه و بسیاری از موانع برداشته می‌شود.

الفت افزود: همه مردم باید از تمام منافع کشور برخوردار شوند و تلاش شود تا برنامه‌ها در راستای برخورداری از سرمایه‌های خرد بوده و رفع نیاز شرکت به افزایش سرمایه نباید منجر به بدهکاری آن مجموعه شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که به دنبال پول‌پاشی باشیم به جایی نمی‌رسیم در حالی که استقاده از سرمایه‌های خُرد این اعتماد را به مردم می‌دهد که در سرمایه‌گذاری‌ها مشارکت کنند.

الفت تصریح کرد: تغییر نگاه و رویکردها برای رونق اقتصادی هم باید از سوی حاکمیت و هم از سوی بخش خصوصی صورت پذیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه نگاه مدیران، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ۲ وظیفه اصلی را به قوه قضائیه تکلیف کرده‌اند که شامل حمایت حقوقی و قضائی از سرمایه‌گذاری مشروع و مبارزه با فساد اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در کشور به ریاست رئیس قوه و در استان‌ها نیز به ریاست روسای کل دادگستری‌ها تشکیل می‌شود و ورود دستگاه قضایی به این حوزه هرچند دیرهنگام اما ثمربخش و اطمینان‌دهنده بوده و منجر به رفع بسیاری از موانع و مشکلات شده است.

الفت، اِعمال مدیریت سنتی در بخش حاکمیتی و بخش خصوصی را بزرگترین مشکلی خواند که سبب گره خوردن کارها می‌شود و ابراز کرد: برای رقابت با دنیا باید به فناوری اطلاعات، اعتماد شود زیرا امروز ابزار فناوری، مرز اداره ها و دستگاه‌ها را شکسته است به گونه‌ای که قابلیت طرح دعوا و مشاهده نظر کارشناس مربوطه از منزل فراهم شده که در مسائل اقتصادی نیز باید اینگونه باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تیزبینی در اداره کشور از ۱۰ سال گذشته همه ما را مکلف به تمرکز در اقتصاد و فعالیت‌های تولیدکننده ثروت، اشتغال‌آفرین، فقرزدا و تقویت اقتصاد کرده‌اند که این مهم در بیانیه گام دوم انقلاب، صریح‌تر از گذشته و همراه با راهکار تعیین شده است.

وی تاکید کرد: باید توجه ویژه‌ای به اقتصاد کشور کرده و سیاست‌ها، رویکردها و برنامه‌ها را بر اساس این تدابیر حکیمانه رهبری، عملیاتی کنیم.

الفت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با شناخت شرایط، فرهنگ عمومی و وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف بر توجه به اقتصاد تاکید کرده‌اند، اظهار داشت: ایشان بعد از تصویب برجام نیز طی بیانیه‌ای فرمودند که برجام نه دردی از کشور دوا خواهد کرد و نه این مذاکرات و نشست‌ها کشور را به سمت خودکفایی و استقلال واقعی پیش خواهد برد و تنها راه نجات کشور، سیاست‌های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه حاکمیت باید روانکار اقتصاد باشد، تصریح کرد: در راستای وظیفه ولایتمداری و ولایت‌پذیری باید با تفکر عمیق به این برنامه‌ها عمل کنیم.

الفت ادامه داد: هر جا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل شده به توانمندی و استقلال رسیده‌ایم و پیشرفت‌ها و توسعه‌یافتگی در حوزه نظامی به دلیل اطاعت محض از فرامین ایشان است.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha