دخالت در قانون از وظایف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیست

اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: دخالت در کارهایی که قانون دارد از وظایف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیست و باید مسائل و مشکلات را به دستگاه‌های مربوط انعکاس داد و برای برطرف شدن آن پیگیری کرد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز شنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: هر کاری باید از طریق قانونی دنبال شود نه اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر برای هر منکری وارد عمل شود.

وی یادآوری فریضه الهی به مردم و زنده کردن آن را وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت:  امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و به بشریت فهماند که حق ندارید  مقابل ظلم بی تفاوت باشید زیرا که احیای امر به معروف ایستادگی در برابر ظالم و بی تفاوت نبودن نسبت به گناه و نافرمانی خداست. 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بودجه‌ای ندارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت مساجد برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بهره برد.

وی اضافه کرد: اگر امامان جماعت، بسیج، کانون فرهنگی، هیات امنا و همه نهادهایی که در مساجد فعالیت دارند، فعال باشند مشکلات محل برطرف می شود و منکری باقی نمی‌ماند.  

امام جمعه اصفهان بیان کرد: اگر مردم بی تفاوت نباشند، کار خلاف در جامعه انجام نمی‌شود همانگونه که امام حسین(ع) فرمودند با امر به معروف و نهی از منکر سایر واجبات محقق می‌شود.

در این جلسه نهادهای عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گزارش کار خود را در حضور امام جمعه اصفهان بیان کردند.

۶۰۲۲/ ۲۰۹۳ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha