۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83469131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دوریان برق مناطق شرقی کانادا را قطع کرد

۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83469131
دوریان برق مناطق شرقی کانادا را قطع کرد

تهران - ایرنا - توفان دریایی "دوریان" (Dorian) که پس از عبور از باهاما و ایالات شرقی آمریکا اکنون به مناطق شرقی کانادا رسیده، منجر به قطع برق، ریشه کنی درختان و افتادن یک دستگاه جرثقیل در این مناطق شده است.

به گزارش روز یکشنبه منابع خبری، توفان دوریان به ایالت "نوا اسکوشیا" واقع در شرق کانادا رسیده و خسارات عمده ای به "هالی فاکس" (HALIFAX) مرکز این ایالت وارد ساخته است.

"رالف گودال" (Ralph Goodale)  وزیر امنیت عمومی کانادا در توئیتی اعلام کرد که دولت در نظر دارد تا نیروهای نظامی را پس از عبور این توفان  جهت امداد رسانی به مناطق آسیب دیده اعزام کند.

قدرت توفان دوریان که حدود دو هفته از شکل گیری آن در اقیانوس اطلس می گذرد، یکشنبه گذشته به سطح پنج، بالاترین سطح قدرت توفان دریایی رسیده بود و به مدت ۴۰ ساعت بر فراز باهاما واقع در شمال کوبا قرار داشت و این کشور جزیره ای را درهم کوبید و اکنون با سرعتی معادل ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت به سطح ۲ توفند دریایی رسیده و در سواحل شرقی کانادا قرار گرفته است.

به گزارش منابع خبری، بیش از ۳۳۰ هزار نفر از ساکنان ایالت نوا اسکوشیا کانادا در خاموشی به سر برده و شدت توفان باعث ریشه کنی درختان و فرو افتادن آنها بر منازل مسکونی در این منطقه شده است.

مرکز پیش بینی توفان کانادا (CHCP)  اعلام کرد که انتظار می رود این توفان پس از ایالت نوا اسکوشیا به سمت  جزیره "پرنس ادوارد" حرت کرده و امروز به "نیو فاندلند" برسد.

توفان دریایی دوریان در باهاما با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت، یکشنبه گذشته منجر به مرگ ۴۳ نفر شد.

شبکه انگلیسی "اسکای‌نیوز" ۱۴ شهریور ماه گزارش داد: حدود ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در باهاما تخریب و یا آسیب جدی دیده اند، همچنین بیش از ۶۰ هزار نفر از مردم این کشور ۴۰۰ هزار نفری نیازمند منابع غذایی هستند.

در پی این توفان حدود ۶۰ درصد «مارش هاربور» که بزرگترین شهر جزیره «گرند آباکو» از این مجمع‌الجزایر است، تخریب شده و دو شهر «ماد» و «پی» که شهرهای حاشیه‌نشین بوده‌اند، به کلی ویران شده‌اند.

درآمریکا نیز دوریان پس از ورود به خاک این کشور بسیاری از شهرها تخلیه شدند، بخصوص در منطقه "کیپ هاتراس"(Cape Hatteras) نخستین نقطه تلاقی خشکی ایالت کارولینای شمالی با اقیانوس اطلس که تا روز جمعه حداقل پنج کشته برجای گذاشت.

توفان دوریان پیش از رسیدن به کانادا، با سرعتی معادل با ۱۴۵ مایل بر ساعت (۲۳۳کیلومتر برساعت) به نزدیکی جنوب شرقی جزیره "نانتوکت" ایالت شرقی "ماساچوست (Massachusetts) آمریکا رسیده بود.

این توفان همچنین پیش از این ایالت های جنوب شرقی آمریکا همچون فلوریدا، کارولینای شمالی و جنوبی را تحت تاثیر خود قرار داد، بطوریکه بسیاری از پروازها در این مناطق لغو شد.

"ران دی سنتیز"(Ron Desantis) فرماندار فلوریدا پیش از رسیدن توفان دوریان دستور تخلیه ساکنان سواحل شرقی را صادر و در تمامی این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرده بود، وی به ساکنان مناطق ساحلی این ایالت گفته بود تا زمان و سوخت درجایگاه ها باقی است این مناطق را ترک کنند.

ایالت ویرجینیا در شرق آمریکا نیز با وقوع تندباد و بارش های سنگین مواجه شد و در بخش هایی از دو ایالت کارولینای جنوبی و شمالی حدود ۱۵ اینچ (نزدیک به ۴۰ سانتیمتر) بارندگی شد.

اروپام **۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha