۲۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۲۶
کد خبرنگار: 2585
کد خبر: 83473397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش های سیل آسا شرق اسپانیا را فرا گرفت

۲۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۲۶
کد خبر: 83473397
بارش های سیل آسا شرق اسپانیا را فرا گرفت

مادرید- ایرنا- باران های سیل آسایی که در حال بارش در ایالت های والنسیا ، مورسیا و کاستیا لا مانچا واقع در شرق اسپانیا هستند ضمن ایجاد طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر و خیابان ها ، باعث مرگ دو نفر شدند.

بارش باران های شدید که از روز دوشنبه در منطقه مدیترانه آغاز شده اند ، روز پنجشنبه جان دو نفر را در دهکده "کائودته" از توابع استان آلباسته گرفت. این باران ها که با نام "دانا" شناخته می‌ شوند باعث طغیان رودخانه ها ، آب گرفتگی ها در جاده ها و خیابان ها و ویرانی های منازل ، مدارس و ساختمان های عمومی‌ و همچنین تخلیه ساکنان بسیاری از دهکده های ایالت های والنسیا ، مورسیا و کاستیا لا مانچا شده اند.

دولت ایالت والنسیا در این رابطه اعلام کرد که به دلیل بارش هاس سیل آسا  ، مدارس در ۱۹۱  دهکده استان های والنسیا و آلیکانته تعطیل و ۳۳۸ هزار دانش آموز بدون کلاس درس مانده اند .

در ایالت مورسیا نیز دولت این منطقه به نقل از سازمان هواشناسی از شدیدترین بارش باران ها و توفان در نخستین ساعات روز جمعه به وقت محلی خبر داده و ضمن اینکه دریچه سدهای آب را باز گذاشته اند ، تمامی جشن های محلی و برنامه های فرهنگی‌ را لغو کردند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha