۲۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 83473760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کرج: آمریکا با مذاکره به دنبال گسترش خسارت برجام است

کرج – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: آمریکا همیشه آمریکا است و با مذاکره به دنبال گسترده کردن خسارت برجام است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: تمام تلاش آمریکا و اسراییل این است که نفوذ ایران را در منطقه کم کنند ولی دائما بر توان و قدرت ایران افزوده شده است.

امام جمعه کرج افزود: ملاقات‌های مکرر فرماندهان و موثران محور مقاومت با رهبر را دیده‌اید که این ملاقات‌ها برای دشمنان پیام‌های زیادی دارد.

وی تصریح کرد: سخنان عزت‌بخش و حماسی و ولایتمدارانه سید حسن نصرالله در شب عاشورا که رهبر معظم انقلاب را حسین زمان دانست و گفت که تنهایش نمی گذاریم و هشدار به دشمن که حمله به ایران پایان اسراییل است و حضور مقتدا صدر در مراسم عزاداری بیت رهبری از جمله این پیام ها است.

حسینی همدانی گفت: نامه تیرماه امسال رهبر حماس و اعلام همبستگی با ایران را بگذاریم در کنار برکناری مفتضحانه جان بولتون یکی که اصلی‌ترین دشمنان ایران که آرزوی ریشه کنی جمهوری اسلامی را داشت و به منافقین وعده جشن پیروزی را در تهران داده بود که یک پیام روشن داشت که دست آمریکا و نوچه های پلیدش به فضل پروردگار به زودی با پیروزی محور مقاومت نظام سلطه در منطقه و جهان ساقط خواهد شد.

وی افزود: برای بدبختی آمریکا همین بس که برای فرار از قدرت ایران باید رشوه به ناخدای هندی بدهد تا جلوی ایران را بگیرد.

امام جمعه کرج اظهار داشت:‌ رهبر معظم انقلاب فرمودند که اسراییل ۲۵ سال آینده را نمی بیند  ولی وضعیت برای آمریکا بدتر از اسراییل شده و کار آمریکا تا ۱۰ سال آینده تمام می شود.

وی گفت: با رفتن بولتون عده‌ای در ایران خیال نکنند که اوضاع ضد ایرانی آمریکا خوب شد و مذاکره را انجام دهیم و هر چه از این تغییرات صورت بگیرد آمریکا، آمریکاست مگر اینکه تغییر ماهیت دهد.

حسینی همدانی افزود: آمریکا با مذاکره به دنبال این است که خسارت برجام را گسترده تر کند و وصلش کند به قدرت منطقه ای و موشکی ما که می خواهد آن را بگیرد که دولت باید با قدرت و تدبیر بهتری عمل کند.

وی به موضوع انتخابات اشاره کرد و ادامه داد:‌ شاخص های فراوانی برای انتخاب اصلح وجود دارد که یکی از موضوعات مورد توجه نماینده مجلس این است این فرد از طرف مردم وکیل مردم است که در مجلس شورای اسلامی به نفع آن ها حرکت کند زیرا وکیلشان است و باید به نفع آن‌ها قانون وضع کند و در کمیسیون ها شرکت کند.

وی گفت: نماینده مجلس چیز مخفی از موکلین خود نباید داشته باشد وگرنه وکالت باطل می شود مگر اینکه مساله امنیتی باشد و ضرورت است و مردم متوجه هستند که باید مخفی شود وگرنه مسایل اقتصادی و اجتماعی که منافاتی با آزادی نماینده و رای دادن او  ندارد نباید مخفی کاری شود.

حسینی همدانی بیان داشت: در این رای دادنها بزنگاه دوستی و دشمنی و اصلح و غیراصلح و ساده و کاذب بودن ها مشخص می شود، بحث شفافیت بسیار جدی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد که رهبر معظم شاخصه اصلی سیاسی نماینده را گفته اند که باید مرزبندی مشخص با دشمن داشته باشد که این مرزبندی وقتی شفاف باشد مشخص می شود.

وی گفت: کسانی که قصد کاندیداتوری دارند یا در مجلس هستند آیا از چنین مرزبندی هایی برخوردار هستند که باید رصد شود.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انحرافات در مراسم‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان، گفت: تغییرات و انحرفات در مسیر مستقیم یک مرتبه به وجود نمی آید بلکه آرام و خزنده صورت می‌گیرد.

وی افزود: اگر آگاهان جامعه و خواص تذکر ندهند و ممانعت نکنند، رفته رفته مسیر عوض می شود و آرمان ها و مطالبات تغییر می کند و سبک زندگی دگرگون می شود به طوریکه برای درست کردن این انحراف باید هزینه زیادی بدهیم.

حسینی همدانی ادامه داد: به طوریکه در همین عزاداری برای امام غریب و شهید چه بدعت ها و انحرافاتی واقع شده و زمانیکه مصلحان جامعه تذکر دادند مورد هجمههای زیادی از طرف گروه‌های مختلف قرار گرفتند.

وی گفت: حرکت امام حسین (ع) را با آن عظمت و مسیر خالص برای رسیدن به زندگی سعادتمند در پرتو استقلال و آزادی و زیر ظلم و ستم نبودن چنان خوار و سخیفش می‌کنند که دیگر خاصیتی نداشته باشد و به این پیکر با ابهت هرکسی یک ضربه‌ای می‌زند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه ممکن است این انحرافات از راه منفعت و چشم و هم چشمی صورت گیرد، افزود: در این مراسم‌ها چه مقدار به صحبت‌های امام حسین (ع) و علت قیام حضرت فکر کرده‌ایم و آیا در مراسم‌های عزاداری به علت قیام فکر هم می‌کنیم یا فقط حضور پیدا می‌کنیم.

وی اظهار داشت: عده‌ای با دقت تمام در طول تاریخ سعی کردند با حرف ها و خرافه ها و بدعت ها هرجوری این روش اصلاحی امام حسین (ع) را دچار انحراف در شکل و محتوا بکنند به طوریکه این انحرافات در عزاداری‌ها، دسته‌ها، نوع چیدن دسته، نظم گرفتن، خواندن، خرجی دادن و مراسم گرفتن تا محتوای منابع، شعرها و سخنرانی ها، تعزیه ها، فیلم‌ها و... دیده می‌شود.

حسینی همدانی گفت: برای اصلاح این انحرافات هزینه‌های زیادی پرداخت شده تا جائیکه به مراجعی که تذکر داده‌اند اهانت شده است که در همین عصر ما و قبل از این زمان هم این اهانت‌ها شده است.

وی ادامه داد: ولی باید گفت و نباید گذاشت میزان و معیار از معیار بودن بیافتد زیرا حسین میزان و حرکتش میزان بود و این ترازو نباید مخدوش شود و وسیله اندازه گیری باید همیشه دقیق و ساده نگه داشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: تازگیها هر تذکری داده می شود می گویند جلوی دزدی و اختلاس را بگیرد و هر جایی که می خواهیم در خصوص مفاسد و بداخلاقی ها و اختلاس ها تذکر دهیم، می گویند جلوی دزدی را بگیرید در حالیکه بدترین دزدی، دزدی افکار و عقاید مردم است.

وی تاکید کرد: هرج و مرج عمومی بدترین دزدی است که دشمنان ما با استفاده از ابزار مدرن به صورت نرم در حال انجام آن هستند و افراد کمتر متوجه آن می‌شوند که باید مرتب تذکر داد و جلوی آن را گرفت.

وی یادآور شد که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است زیرا همه در مورد دزدی ها و اختلاس ها مسئول هستند.

وی به انحراف نرم که توسط دشمن انجام می‌شود، اشاره کرد و گفت: ‌یک نمونه از انحراف نرم این است که امام حسین (ع) قیام کرد برای کسانی که به کجی رفته بودند و کسانی که کشته شدند همه یار امام حسین (ع) بودند.

حسینی همدانی افزود: امام حسین (ع) امام و رهبر جامعه بود، حرکت کرد و رفت و کسانی که پشت سرش بودند ملت و امت او بودند و به عنوان ولی خدا در کنار او قرار گرفتند و رفتند و چون امام گفته بودند مطیع بودند و حرکت آنان جهاد در راه خدا و کشته شدگان، شهید شدند.

وی گفت: این در حالی است که مسیر را به سمت نوکری و آقا بودن برده اند، در حالیکه مقداری از آن بد نیست زیرا امام حسین (ع) آقای ما است و هر چه داریم از دستگاه امام حسین (ع) است ولی نباید اصل مساله گم شود که اصل مساله امام بودن است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: در هیچ جا راجع به آقا و نوکر بودن این گونه صحبت نشده همه جا از امام و امت صحبت شده است.

وی اظهار داشت: همه در مسیر اطاعت از امام بر اساس اندیشه و اعتقادات است و حرکت امام حسین (ع) که جهاد بود و یک حرکت سیاسی و اجتماعی بود و اصل نوکر و آقا بودن درست است ولی یک جایی هجمه ای از شعرها در سینه زنی ها و عزاداری ها به جای اینکه روح شهادت و شجاعت را تقویت کند به سمت نوکری و آقایی می رود که این به این معنی است که بدون اراده به این سمت می روند.

امام جمعه کرج بیان داشت: باید خیلی مواظب بود . چرا می گویند هیات سکولار نشود و باید مساله ای دایم تکرار شود، چون ارزش ها آرام و نرم از بین می رود و باید خط اصلی را حفظ کنیم و با انحرافات نگذاریم بی اثر شود.

وی در خصوص علم کشی افزود: علم کشی حرمتی ندارد وقتی جزء‌ دین شناخته نشده است و دیده می شود که این علم ها با نقاشی ها و مجسمه اژدها و... مزین شده بر خلاف پرچم که در عزای امام حسین (ع)‌ که تا می توانید پرچم بلند کنید.

حسینی همدانی در ادامه سخنان خود به یک نکته استانی اشاره کرد و گفت: جا دارد که یک اجتماع بزرگی برای عزاداری امام حسین (ع) همچون دیگر استان ها و شهرها در شهر برنامه ریزی شود زیرا دیده می‌شود  که این اجتماع ها با عظمت و شور زیادی انجام می شود.

امام جمعه کرج به متولیان امر توصیه کرد که تا قبل از پایان ماه محرم و صفر یک چنین اجتماعی در یک مکان به صورت تمرینی برای آینده برگزار کنند.

حسینی همدانی در ادامه به موضوع برجام و اقتصاد اشاره کرد و گفت: نزدیک به یک و نیم سال است که آمریکا از برجام خارج شده و به زعم آن‌ها نظام جمهوری اسلامی باید تمام می شد.

وی افزود: اما اکنون نشان دادیم که ما با فشارها و تحریم های ناجوانمردانه از پا در نمی آییم که با مقاومت و اقتصاد مقاومتی تا امروز این جنگ ظالمانه بر گزینه های مختلف که بنایش بر تضعیف و از بین بردن اقتصاد کشور بوده را بی اثر کرده و پیروز میدان تا امروز ایران است.

امام جمعه کرج بیان داشت: لازم است برای رونق تولید آقایان کاری جدی و فعالیت جدی تری داشته باشند، ۶ ماه از سال رونق تولید گذشته و خوب است گزارشی داده شود که دستگاه های متولی چه اقداماتی برای رونق تولید داشته و چه سنگی از جلوی پای تولید کننده برداشته اند.

وی ادامه داد: اگر مسایل حاشیه ای و انتخاباتی مثل حضور زنان جلساتی از هیات دولت را صرف خود کرده وقتی برای دغدغه های مردم بگذارد.

امام جمعه کرج اضافه کرد: سوال راجع به رونق تولید این است که در این استان البرز این مسیر چگونه طی شده که این موضوع را رسانه ها مطالبه کنند و کمبودها اطلاع رسانی شود.

وی تاکید کرد که این استان می تواند قسمت زیادی از نیازهای دامی و کشاورزی کشور را تامین کند و این در حالی است که بسیاری از جوانان استان ما هیچ نقشی در تولید ندارند در حالیکه ظرفیت بزرگی هستند.

حسینی همدانی گفت: رسانه ها و خبرنگاران این مسایل را از مسئولین بخواهند.

۶۱۵۶/6993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha