دانشگاه سوره با کمترین وابستگی به دولت به جایگاه خوبی رسید

تهران- ایرنا- دبیرکل اتحادیه دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی ایران گفت: دانشگاه سوره با تجهیزات مناسبی تاسیس شد و رشد کرد و با کمترین وابستگی به دولت به جایگاه خوبی رسیده است.

علی آهون منش امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای قبلی و جدید دانشگاه سوره اظهار کرد: تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه در حال حاضر ۲۵ نفر است که به زودی این تعداد افزایش نیز می‌یابد. همچنین رشته های تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد از پنج رشته ۵ به ۱۶ رسیده و موسسه را در جایگاه مناسبی قرار داده است.

وی افزود: دانشجویان به عنوان نماد این دانشگاه دستاوردهای بسیاری کسب کرده اند، این دانشگاه اعضای هیات علمی خوبی دارد و  امید است سال های طولانی با تعالی، فرهنگ اسلامی را به جهانیان نشان دهد.

دبیر کل شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی ایران با تقدیر از زحمات محمد روشن رییس سابق این دانشگاه یادآور شد: روشن با سوابق خود در دفاع مقدس و جانبازی در میان اهالی دانشگاهی شهرت دارد. وی یک فرد انقلابی است که با به کارگیری تعقل برای پیشبرد اهداف دانشگاه سوره زحمات بسیاری کشیده است.

آهون منش افزود: نگاه مدیریتی کلان روشن برای پیشبرد اهداف کلان و خرد دانشگاه قابل توجه است. وی همواره سعی کرده بزرگان و همچنین افکار و احزاب مختلف سیاسی را در اداره دانشگاه راضی نگه دارد.

وی ادامه داد: ساماندهی اعضای هیات علمی و هرم ترکیب استادان دانشگاه سوره از مهم ترین اقدامات روشن در سال‌های مدیریتی خود بوده است. از سوی دیگر تدوین آیین نامه های مناسب و سند بیست ساله توسعه دانشگاه تا سال ۱۴۰۰ تدوین شد.

به گفته آهون منش، روشن توانسته در سال‌های گذشته انضباط مالی منظمی را  در دانشگاه برقرار کند و پشتیبان مناسبی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان باشد.

وی در ادامه گفت: وزرات علوم به دلیل موازی کاری ها سیطره قوی در امور ندارد؛ چرا که بسیاری از مشاغل بطور موازی در مکان های مختلف میان افراد تقسیم شده است، اما مدیریت دانشگاه سوره این چنین نبوده است.

وی در نهایت برای محمد حسین ساعی و همچنین اهالی دانشگاه سوره آرزوی توفیق کرد تا در پیشبرد این مجموعه موفق و موید باشند.

دانشجویان دانشگاه سوره پویا و پرتوقع
عضو هیات امنای دانشگاه سوره گفت: نیروهای تربیت یافته در این دانشگاه همواره پویا و  پرتوقع بوده اند، این توقع ها نشانه پویا بودن دانشگاه و دانشجو است
حجت الاسلام والمسلمین جواد اژه ای در این مراسم اظهار کرد: هنر یکی از کاربردی ترین و آسیب پذیرترین بخش هاست. از این رو دانشگاه سوره نیز از ابتدای تاسیس تاکنون مسائل و مشکلات بسیاری داشته است. 
وی افزود: از بدو تاسیس تا کنون قصد تمام استادان کمک به رییس دانشگاه برای بهبود امور بود. همواره از تجربیات اجرایی بیشتر افراد استفاده شد تا رییس دانشگاه بتواند کار خود با موفقیت پیش برد.
عضو هیات امنای دانشگاه سوره یادآور شد: دانشگاه های هنر فضای خاص خود را دارد و دانشگاه سوره با تلاش مبتنی بر ارزش شکل گرفت.
به اعتقاد اژه ای، از ابتدای انقلاب تاکنون در تمام بخش های کشور از مراجع تقلید تا وزارتخانه ها افت خیز داشته اند. از این رو دانشگاه سوره نیز در مراحل مختلف بالا و پایین های بسیاری داشت تا به جایگاه فعلی رسید. امید است در آینده نیز کار به بهترین شکل پیش رود.
وی افزود: پرسش و پاسخ باید در دانشگاه وجود داشته باشد تا جریان اندیشه ادامه یابد، اندیشه در دانشگاه سوره در جریان است. امید است این دانشگاه در زمان مدیریت جدید نیز در راستای رسیدن به اهداف رهبر انقلاب  با همت والا و توکل به خدا پیش رود.
اژه ای در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه سوره معمولا  تبلیغات چندانی ندارد، اما باید بازهم با اقتدار پیش می رود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حکمی مسوولیت ریاست این دانشگاه را به محمدحسین ساعی واگذار کرد.

ساعی که از سال ۱۳۹۱ عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیماست، پیش از این رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه این دانشگاه بوده است. معاون پژوهشی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، عضو شورای علمی گروه فرهنگ و دین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، قائم مقام مرکز افکارسنجی و رصد فرهنگی، معاون پژوهشی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی از فعالیت های رئیس جدید دانشگاه سوره است.

آیین تکریم محمد روشن و معارفه ساعی امروز در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha