۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۲۵
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 83484571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترامپ در مورد مساله اوکراین، حق را به‌جانب خود گرفت

۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۲۵
کد خبر: 83484571
ترامپ در مورد مساله اوکراین، حق را به‌جانب خود گرفت

تهران – ایرنا - «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری آمریکا روز شنبه از درخواست خود از همتای اوکراینی‌اش برای تحقیق درمورد «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری سابق ایالات متحده دفاع کرد و مکالماتش با رهبر کی‌ یف را کاملا خوب و طبق روال معمول دانست.

وی در توییت هایی با انتقاد از رسانه های خبری آمریکا اعلام کرد که این رسانه ها از پوشش روابط بایدن با اوکراین خودداری کرده اند.   

متحدان رئیس جمهوری آمریکا می گویند بایدن، دولت اوکراین را برای برکناری دادستان مسئول تحقیق از شرکتی که «هانتر بایدن» پسرش یکی از اعضای هیات مدیره آن بوده، تحت فشار قرار داده است.

در همین حال، ترامپ روز شنبه در صفحه توییتر خود چنین نوشت: رسانه های اخبار جعلی و شریکشان، حزب دموکرات، ‌ می خواهند تا حد امکان از درخواست جو بایدن از دولت اوکراین برای اخراج دادستانی که درمورد پسرش تحقیق می کند، فاصله بگیرند، در غیراینصورت از پول بسیار زیاد آمریکا برخوردار نخواهند شد، از اینرو در مورد من و گفت و گوی کاملا خوب و معمولی که با رئیس جمهوری جدید اوکراین داشتم، داستان سرایی می کنند.

ترامپ در ادامه این توییت، درخواست بایدن را یک فاجع تمام و کمال خواند و یادآور شد که رسانه های به گفته خودش جعل کننده اخبار، از این مساله مطلع هستند اما نمی خواهند در مورش گزارش دهند.

ترامپ و جمهوریخواهان دیگر می گویند بایدن از این جهت در سال ۲۰۱۶ از مقام های اوکراینی خواسته است دادستان ارشد اوکراین را اخراج کنند تا مانع از تحقیقات وی در مورد شرکتی شود که پسرش در آن مشغول به کار بوده است. این در حالی است که هیچ مدرک و سندی برای حمایت از ادعای خود ارائه نداده اند.

دادستان مزبور بعدها و پس از قرار گرفتن در مظان اتهام فساد مالی، از سمت خود کناره گیری کرد.  

بایدن اتهام وارده به خود را رد کرد و از رئیس جمهوری آمریکا خواست روی کار زمامداری بر کشور تمرکز کند.۹۱۰۹

در همین حال، دموکرات ها و منتقدان دیگر رئیس جمهوری آمریکا، این روزها ترامپ را به خاطر انتشار گزارش هایی مبنی بر تلاش های مکرر برای لابی با اوکراین جهت انجام تحقیقات در مورد بایدن، تحت فشار قرار داده و این مساله را به مثابه مداخله خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانسته اند.

روزنامه واشنگتن پست پیش از این فاش کرد که ترامپ از «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خواسته است که در فرایند رسیدگی به فساد مالی ادعایی پسر بایدن تسریع کند.

ترامپ گفته می داند هر بار که با یکی از رهبران خارجی صحبت می کند، افراد زیادی از سازمان های اطلاعاتی آمریکا و همین طور کشورهای خارجی صحبت های او را استراق سمع می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha