به گزارش روز سه شنبه روزنامه انگلیس گاردین، رئیس این شرکت یافته های این نظرسنجی جدید را «واقعا وحشتناک» توصیف کرده است.
لویدز لندن یک شرکت خدمات مالی بریتانیایی است، که بهعنوان یک کارگزار بیمه، در زمینه ارائه خدمات بیمه، بیمه خود اتکایی، بیمه عمر، مبادلات اوراق قرضه و مدیریت ریسک فعالیت می کند و در سال ۱۶۸۸ توسط «ادوارد لوید» تاسیس شد و اکنون بیش از۲هزار و ۵۰۰ شعبه در سراسر جهان دارد.
سازمان بنکینگ استاندارد بورد در انگلیس، این نظرسنجی را به دنبال انتشار گزارش هایی درباره آزار جنسی در بزرگترین و قدیمی ترین بازار بیمه جهان انجام داد.
شبکه خبری بلومبرگ در آوریل گذشته گزارش داد شواهدی از ۱۸ نفر از زنان در اختیار دارد که از آزارجنسی گسترده از استفاده از لحن نامناسب گرفته تا توهین فیزیکی حکایت دارد.
شرکت لویدز به منظور ارزیابی این مشکل از سازمان بنکینگ استاندارد خواست با انجام نظرسنجی در این زمینه تحقیق کند.
بیش از ۶ هزار نفر به سوالات این نظرسنجی پاسخ داده اند. این سوالات برای ۴۵ هزار نفری ارسال شد که در شرکت لویدز کار می کنند. این تعداد شامل هزاران نفر از کارگزاران و بیمه گرانی است که برای ۱۰۰ شرکت بیمه و ۳۰۰ شرکت کارگزار کار می کنند. درمیان این افراد ۱۰۰۰ نفر نیز کارمند مستقیم شرکت لویدز بودند.
به طور کلی توازن جنسیتی پنجاه- پنجاه در این شرکت برقرار است که در رابطه با پست های بالاتر این نسبت وخیم تر می شود به طوری که زنان فقط ۳۴ درصد از رهبران پست های کلیدی در این شرکت را تشکیل می دهند.
شرکت لویدز گفته که ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی که چیزی حدود ۴۸۰ نفر را تشکیل می دهد، سال گذشته به طور مستقیم در معرض آزار جنسی بوده اند یا شاهد آن بوده اند.
«جان نیل» مدیر اجرایی این شرکت این نتایج را «کاملا تکان دهنده وغیرقابل قبول» توصیف کرده است. وی گفت این نتایج او را ناراحت و ناامید کرده است.
وی وعده داد این مشکل را ظرف سه تا پنج سال آینده حل کند و گفت اگر در ۱۲ ماه آینده به پیشرفت مهمی دست نیابیم بسیار ناامیدکننده خواهد بود.
نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که از هر ۵ نفر از کسانی که در شرکت لویدز کار می کنند، یک نفر می گوید باور ندارد که افراد از فرصت های برابر برخوردار هستند. بیش از ۲۰ درصد از آنها گفتند که افرادی را در سازمان خود دیده اند که نسبت به رفتارهای نامناسب بی اعتنا هستند، یک چهارم مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی در بازار لویدز را مشاهده کرده اند و همین تعداد گفتند که کار کردن در شرکت های فعال در این بازار تاثیر منفی بر سلامت و حال خوب آنها داشته است.
«طرح توازن جنسیتی» و «عملکرد تجاری استاندارد» از جمله برنامه هایی است که شرکت لویدز در واکنش به این گزارش برای رفع این مشکل پیش بینی کرده است.
لویدز تاکنون تهدید کرده کسانی که مشخص شود رفتارهای نامناسبی را از خود بروز داده اند تا آخر عمر از فعالیت در این شرکت منع می شوند و شرکت هایی که این افراد را بکار بگیرند جریمه می شوند یا فعالیت آنها منع می شود.
این شرکت در ماه های اخیر، ممنوعیت های موقتی را برای تعدادی از افراد به دلیل مصرف الکل و استفاده از زبان نامناسب اعمال کرده است.
بیمه لویدز فعالیت خود را از قهوه خانه ای ساده آغاز و به سرعت رشد کرد؛ لویدز سپس با انتشار روزنامه تخصصی بیمه، ابتکار عمل جالبی به خرج داد تا بیمه گران در جریان انتشار آخرین اخبار و وقایع تجارت و بیمه قرار بگیرند.
پس از آن قهوه خانه لویدز اعتبار صد چندانی پیدا کرد، به نحوی که بعدها با انتقال به ساختمان مخصوصی به همان نام رسماً به مرکز بورس بیمه تبدیل شد؛ اعتباری که تا به امروز ادامه دارد.
رفتارهای نامناسب جنسی ظاهرا فقط به کارمندان شرکت لویدز محدود نمی شود.
تازه ترین آمار منتشر شده از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می دهد که آزار و اذیت جنسی در مترو و وسایل نقلیه عمومی پایتخت انگلیس طی چهار سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.
این آمار در حالی منتشر می شود که نشریه گاردین روز جمعه در گزارشی از ابعاد گسترده پنهانکاری پلیس انگلیس نسبت به ثبت، رسیدگی و برخورد با جرائم آزار جنسی در این کشور خبر داد.
بر اساس تحقیقات دفتر بازرسی پلیس و خدمات آتشنشانی انگلیس، پلیس این کشور طی سه سال گذشته اطلاعات دقیقی را درباره جرائم آزار جنسی جمع آوری نکرده و به احتمال زیاد آمار قابل توجهی از مجرمان مجازات نشدهاند.
نظر شما