۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83490201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل قطعی آب مناطقی از سمنان بعد از پنج ساعت برطرف شد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: مشکل قطعی آب مناطقی از شهر سمنان، به دلیل نوسازی خط انتقال آب در منطقه روزیه، بعد از پنج ساعت برطرف شد.

محمد طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شکستگی خط انتقال آب از مبدا باعث ایجاد مشکلات گسترده می شود که این امر شب گذشته باعث قطعی آب در مناطق مختلف شهر سمنان شد.

وی خاطر نشان کرد: با حضور به موقع کارکنان شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان، عملیات شناسایی و ترمیم لوله انتقال انجام شد و اکنون قطعی آب برطرف شده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با بیان اینکه نمی توان برای قطعی آب به دلیل شکستگی و مشکلات از این دست از قبل پیش بینی‌های لازم را انجام داد، گفت: جوسازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی بی مورد است و اطلاع‌رسانی دقیقی از نظر کارشناسی برای تعیین زمان برای رفع قطعی آب در شبکه‌های انتقال اصلی وجود ندارد.

طاهری تصریح کرد: اگر شکستگی لوله در داخل شهر اتفاق بیفتد، در کمترین زمان ممکن برای رفع چالش قطعی آب اقدام می شود، اما در بعضی موارد این شرایط در خارج از شهر روی می دهد که بازسازی لوله‌های خسارت دیده زمان‌بر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: تابستان امسال حتی یک ساعت هم افت فشار و کمبود آب در مرکز استان روی نداد و مدیریت دقیقی بر روی تامین آب انجام شد.

۲۶۵  هزار انشعاب آب آشامیدنی در ۲۰ شهر سمنان نصب شده است و منابع آبی این استان از ۱۲۰ حلقه چاه ، چشمه روزیه و گل رودبار، قنات شاهرود، سد شهید شاهچراغی و سد نمرود تامین می شود.

در سال ۹۶ بیش از ۲۷۰ لیتر بر ثانیه از چشمه روزیه و ۸۰ لیتر بر ثانیه از منطقه گل رودبار آب برای استفاده شهروندان مرکز استان تولید می شد که این رقم در زمستان ۹۷ به دلیل کاهش بارندگی‌ها به ترییب به ۱۵۰ و ۶۰ لیتر بر ثانیه رسید.
در زمان حاضر آبدهی چشمه روزیه و گل رودبار به ترتیب ۲۴۵ و ۸۰ لیتر برثانیه است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط