مسوولان قشم از تنگه هرمز بازدید کردند

۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۸
کد خبر: 83490835
مسوولان قشم از تنگه هرمز بازدید کردند

قشم - ایرنا - همزمان با هفته دفاع مقدس، جمعی از مسوولان شهرستان قشم روز چهارشنبه با حضور در تنگه هرمز از آبراه ورود و خروج شناورها در این تنگه بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، معاون فرماندار، معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد، فرمانده سپاه و چند تَن دیگر از مسوولان محلی با شناور «شهید محمد ناظری» به نقطه صفر مرزی در جنوب جزیره لارک رفتند و از تردد دریایی شناورهای مختلف بازدید کردند.

در این سفر، اقتدار نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز تشریح شد و بخشی از توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه در قالب کلیپ‌های حاوی رهگیری شناورهای بیگانه در خلیج فارس به نمایش درآمد.

در ادامه، کلیپ‌های مختلفی از فعالیت‌های این ناوتیپ 112 ذوالفقار پخش و نحوه توقیف شناور آمریکایی در سال ۱۳۹۴، نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» و انهدام پهپاد آمریکایی در سال جاری تشریح شد.

فرمانده ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه در حاشیه این بازدید گفت: کمترین عرض دریایی بین جزیره لارک ایران و جزیره سلامه عمان است که ۲۱ مایل دریایی بایکدیگر فاصله دارند.

سرهنگ پاسدار اسکندر میرشکاری نسب افزود: عبور و مرور تمام شناورهای تجاری و نظامی از این تنگه به صورت روزانه ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: گشت‌های هوایی و دریایی به صورت منظم انجام می‌شود و کنترل تنگه با اشراف کامل اطلاعاتی صورت می‌گیرد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

۷۵۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha