مطبوعات پاکستان:  روحانی به گفت وگوی تحت فشار با آمریکا «نه» گفت

اسلام آباد - ایرنا - رسانه های چاپی و الکترونیکی پاکستان روز پنجشنبه با انعکاس گسترده سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک و حضور در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گزارش دادند: روحانی به جهان گفت که ایران تسلیم فشارهای آمریکا نمی شود.

اکثر روزنامه های انگلیسی و اردو زبان پاکستان امروز تیترهای صفحه اول خود را به سخنان روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل اختصاص دادند.

وب سایت های خبری پاکستان و همچنین شبکه های خبری این کشور نیز به طرح رئیس جمهوری ایران برای همکاری در خلیج فارس و مشارکت با کشورهای همسایه اشاره کردند.

روزنامه انگلیسی زبان «نیشن» پاکستان امروز در گزارشی نوشت: رئیس جمهوری اسلامی ایران خطاب به آمریکا گفت که در بحث برجام اگر بیشتر می‌خواهید، باید بیشتر بپردازید.

روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبیون» نوشت: رئیس جمهوری ایران گفت که این کشور هرگز تحت فشار و تحریم حاضر به مذاکره با آمریکا نیست. لغو تمامی تحریم های واشنگتن و احترام به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل می تواند به هموار شدن مسیر کمک کند.

اکسپرس تریبیون افزود: روحانی به گفت وگو تحت فشار با آمریکا«نه» گفت.

روزنامه انگلیسی زبان «داون» پاکستان نیز با انعکاس سخنرانی دکتر روحانی در صحن علنی سازمان ملل نوشت: ایران خواهان پایان جنگ عربستان علیه یمن و مشارکت برای تامین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس شد.

داون به نقل از سخنان روحانی گزارش داد: تضمین امنیت عربستان سعودی با پایان تجاوز به یمن تامین می شود نه با دعوت از بیگانگان به منطقه.

روزنامه داون نوشت: رئیس جمهوری ایران همسایگان این کشور را برای پیوستن به ائتلاف امید دعوت کرد و افزود: امنیت منطقه تنها زمانی تامین خواهد شد که نیروهای آمریکایی از این منطقه خارج شوند.

روزنامه پاکستان «تودی» نیز امروز با اشاره به بخش های مهم سخنرانی روحانی درباره حوادث اخیر در خلیج فارس، ضرورت پایان جنگ یمن و دعوت از همسایگان برای مشارکت در ابتکار صلح هرمز، نوشت: رئیس جمهوری ایران گفت که ما همسایگان یکدیگر هستیم نه همسایه آمریکا.

شبکه خبری «A.R.Y نیوز» پاکستان نیز امروز گزارش داد: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با هرگونه مذاکره با آمریکا تحت تحریم مخالفت کرد.

این رسانه افزود: روحانی تاکید کرد که گرفتن عکس یادگاری مرحله آخر مذاکرات خواهد بود نه اول.

وب سایت شبکه «جیو نیوز» پاکستان نیز نوشت: روحانی با رد هرگونه مذاکره تحت تحریم با آمریکا گفت که ایران مشتاق به گرفتن عکس یادگاری نیست.

در این گزارش آمده است: رئیس جمهوری ایران گفت که ملت ایران هیچ گاه جنایات و جنایتکاران را فراموش نخواهد کرد. ما چگونه با کسانی که بدترین تحریم ها را بر ۸۳ میلیون ایرانی اعمال کرده اند، مذاکره کنیم.

روزنامه «92» چاپ شهر اسلام آباد گزارش داد: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت که آمریکا هیچ احترامی به قطعنامه های شورای امنیت قائل نیست و رفتارهای این کشور معیشت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

این روزنامه اردو زبان به نقل از سخنان روحانی افزود: مذاکره ایران با آمریکا تحت فشار و تحریم هرگز امکان نخواهد داشت.

روزنامه پاکستانی «جنگ» چاپ شهر راولپندی نیز نوشت: روحانی در سازمان ملل به کشورهای خلیج فارس یادآور شد که آنان و ایران همسایه یکدیگر هستند نه آمریکا.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha