داستان یک جُفت شماره هفت

تهران- ایرنا- شماره هفت‌های جدید اتلتیکو و رئال پیراهن‌های خود را به ترتیب از «آنتوان گریژمان» و «کریستیانو رونالدو» به ارث برده‌اند؛ «ژائو فلیکس» و «ادن هازارد» در حالی امشب روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند که مسئولیتی بزرگ به عهده آنان واگذار شده است.

این داستان در مورد شماره هفت‌هایی است که امشب واندا متروپولیتانو از آنان پذیرایی می‌کند؛ سرنوشت بازی به ساق‌های ۲ تازه‌واردی دوخته شده که تابستان سال جاری با قیمتی گزاف راهی پایتخت اسپانیا شدند و شماره‌هایی که بر تن خواهند کرد، ارثیه‌ای بزرگ از ۲ ستاره‌ای است که هر کدام در مسیر ماجراجویی تازه‌ای قدم گذاشتند؛ یکی کمی آنسوتر در بارسلون و دیگری که از قلمرو اسپانیا خارج شد.

نبردی که با فلاش‌بک به عقب، برای فوتبال‌دوستان طعم آشنایی دارد؛ زمانی که «بچه» اسپانیا یعنی فرناندو تورس و رائول برای نخستین بار در ورزشگاه حالا بسته شده ویسنته کالدرون شاخ به شاخ شدند؛ در آن زمان ستاره پرتغالی اتلتیکو تنها ۲ سال داشت.

نخستین شهرآورد مادرید البته در قالب دیداری پیش‌فصل در نیوجرسی آمریکا برگزار شد؛ زمانی که هیات مدیره اتلتیکو رفته‌رفته به این نتیجه رسیدند که فلیکس را مفت خریده‌اند؛ در واقع ۱۲۷ میلیون یورو پس از پیروزی هفت بر سه شاگردان «دیگو سیمئونه» بر تیم تحت هدایت «زین الدین زیدان» رقم زیادی به نظر نمی‌رسید.

اگرچه زیدان شکست سنگین نیوجرسی را بی‌اهمیت خواند و آن را یک بازی دوستانه نامید اما جوان پرتغالی امروز برای نخستین بار با مسئولیتی مشابه آنچه در آمریکا به عهده وی واگذار شده بود، برای خلع سلاح کهکشانی‌ها به طور رسمی در شهرآورد مادرید شرکت خواهد کرد.

او به همراه «ویتولو» برترین گلزن اتلتیکو تا اینجای فصل (۲ گل زده) وظیفه انهدام خط دفاعی احیا شده تحت رهبری «سرخیو راموس» را برعهده دارند.

رئال در انتظار بازگشت هازارد از کمای مصدومیت

مردی که لقب ستاره چلسی را یدک می‌کشید و مدال برنز جام جهانی را به گردن داشت و صاحب چندین و چند افتخار لیگ برتری به همراه آبی‌های لندن بود، با بالی شکسته در مادرید فرود آمده و چیزی را گم کرده یا بهتر بگوییم در استمفوردبریج جا گذاشته است؛ نام گمشده هازارد به طور دقیق‌تر «گل» است.

مصدومیت از ناحیه ماهیچه پا (که ۲۵ روز به طول انجامید)، روزهای آغازین حضور وی در سانتیاگو برنابئو و وفق پیدا کردنش با رئال را مختل کرد؛ بازی مقابل پاری‌سن‌ژرمن نخستین بخت او برای درخشش بود اما لامپ او در پاریس کاملا خاموش شد.

هازارد در ورزشگاه پیسخوان و برابر سویا نمایش بهترین از خود بر جای گذاشت و در دیداری که وظایف دفاعی خود را به نحو احسن انجام داد، در مجموع هشت توپ‌دزدی موفق داشت و گوشه‌ای از توانایی شگفت‌انگیز خود را برای راندن توپ به سوی دروازه حریف، به نمایش گذاشت.

در ادامه زیدان با گوشه چشم به شهرآورد مادرید، در بازی مقابل اوساسونا به او استراحت داد و در نشست خبری پیش از این بازی نیز در خصوص مرد بلژیکی گفت "آینده هازارد شگفت‌انگیز است" و حالا آینده در دستان هازارد است...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha