۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 83495452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مکانیزاسیون کشاورزی شیروان به ۱.۶ اسب بخار در هکتار رسید

بجنورد- ایرنا- رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان شیروان به ۱.۶ اسب بخار در هکتار رسیده است.

سیدمجید بهشتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سال قبل این رقم ۱.۵ اسب بخار در هکتار بود، اظهار داشت: کل سطح زیر کشت شهرستان شیروان ۵۵ هزار هکتار است که برای کشت این سطح از ۲ هزار و ۴۸۵ دستگاه تراکتور استفاده می شود، یعنی به ازای هر ۲۲ هکتار یک تراکتور وجود دارد.

وی با اشاره به اقبال بیشتر کشاورزان به خرید ادوات کشاورزی نسبت به سال های گذشته، گفت: در نیمه نخست امسال ۵۰ پرونده خرید ماشین آلات کشاورزی به بانک معرفی شد که ۳۰ دستگاه تراکتور و دیگر ادوات کشاورزی خریداری شد.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شرایط پرداخت تسهیلات، تامین ۲۰ درصد اعتبار مورد نیاز از محل آورده متقاضی با کارمزد ۱۵ درصدی است که بازپرداخت اقساط ادوات کشاورزی با قیمت بالای یک میلیارد ریال هفت ساله و کمتر از این مبلغ پنج و سه ساله است.

وی کل اعتبارات مکانیزاسیون بخش کشاورزی شهرستان شیروان در سال جاری را ۶۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: از مجموع این رقم تاکنون ۱۷ میلیارد ریال، معادل ۲۷ درصد اعتبارات جذب شده است.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اینک مهم ترین مشکل در این حوزه، عدم ارائه پیش‌فاکتور از سوی سایت تراکتورسازی است که ۴۴ نفر از این شهرستان معرفی شده اند و با پیگیری های صورت گرفته سایت مزبور قول مساعد برای ارائه پیش فاکتور برای تسیلم به بانک داده است.

اکنون ۱۰ دستگاه کمباین، ۲ هزار و ۳۲۱ دستگاه تراکتور و ۱۲ هزار دستگاه انواع دیگر ادوات در عرصه کشاورزی شیروان فعالیت دارند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت، افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.  

۷۱۸۶/۵۱۳۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha