ارسال ۱۲۰ میلیون تومان نوشت‌افزار به مناطق سیل‌زده خوزستان

تهران-ایرنا- سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بسته‌های نوشت افزار به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به مناطق سیل زده استان خوزستان ارسال کرد.

 سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در راستای کمک به دانش آموزان مناطق سیل زده کشور تعداد ۵ هزار بسته نوشت افزار شامل (۳۵۰۰ بسته به ناحیه ۴ اهواز و ۱۵۰۰ بسته به آموزش و پرورش منطقه شاوور) در استان خوزستان ارسال کرد.

به گزارش روز یکشنبه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش، این سازمان هفته گذشته هم تعدادی میز اداری، صندلی، کمد و رایانه برای استفاده دانش آموزان، معلمان و کادر اداری مناطق سیل زده استان خوزستان ارسال کرده بود.

حوزه‌های تربیت و یادگیری باید اتاق فکر محتوایی سازمان شود

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: حوزه‌های تربیت و یادگیری می بایست اتاق فکر محتوایی سازمان شود.

حجت الاسلام علی ذوعلم در مراسم نمادین استقرار حوزه‌های تربیت و یادگیری با تأکید بر جایگاه مهم این حوزه‌ها در امر تعلیم و تربیت اظهار داشت: انتظار از سرپرستان حوزه‌های تربیت و یادگیری بالا و عمیق است؛ چرا که در این بخش دنبال اجرای کاری اداری و سطحی نیستیم.

وی افزود: تیم فعلی حوزه‌های تربیت و یادگیری، رکن فکری و علمی سازمان است. تیم جامعی است که بتواند، نگاه کلان به برنامه درسی ملی را توجه و تأمل کند و به بازطراحی کلان بپردازد.

 ذوعلم یادآور شد: حوزه‌های تربیت و یادگیری می بایست با فراغ بال جدی و به معنای واقعی، اتاق فکر محتوایی سازمان شود و به معنای تخصصی با تقسیم کار منطقی براساس برنامه درسی ملی در جهت دستیابی تحول گام بردارند.

وی به اظهارنظرهای برخی کارشناسان و متولیان در خصوص اینکه تحولات لازم شروع نشده است، اشاره کرد و گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بنا به وظایفی که دارد باید در این زمینه فعالیت کند.

ذوعلم با بیان اینکه سوال مهمی که در خصوص محتوای کتب درسی مطرح می شود این است که این مطالب تا چه حد به درد دانش آموزان می خورد؟ گفت: باید بررسی کرد و دید که این مطالب تا چه حد در تربیت شهروند تراز جامعه اسلامی، نوع تفکر، نوع اندیشیدن، مهارتها، آداب زندگی، سبک زندگی موثر است.

باید کلیشه ذهنی را تغییر داد

ذوعلم بیان داشت: فعالیت‌های زیادی در سازمان صورت گرفته و به لطف خدا در مدت هفت تا هشت ماه به تغییر و اصلاح تحول لازم در بحث زیرساخت ساختاری رسیدیم. معتقدم متفکرین، دانشمندان، صاحب‌نظران و فرهنگیان باید وارد  فعالیت در این حوزه شوند.

وی نحوه ورود برخی سرپرستان حوزه ها برای همکاری با سازمان را جهادی دانست و افزود: اگر این دوستان به این شیوه نمی آمدند و به روال عادی اداری می آمدند، کار انتقال شان طولانی تر بود.

ذوعلم در خصوص فعالیت حوزه ها یادآور شد: حوزه‌ها تک تک زیر نظر رئیس سازمان است و رئیس سازمان پاسخگوی جهت‌گیری حوزه است و لاغیر.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص جذب نیروی انسانی برای حوزه های تربیت و یادگیری گفت: برای جذب نیروی انسانی در این بخش به این جمع بندی رسیدیم که در صورت لزوم، روی سایت سازمان فراخوان گذاشته شود و از بین همکاران آموزش و پرورشی دارای توانمندی، تخصص و کارایی، شرایط تجربی، سن و غیره با انجام مصاحبه و آزمون و تعیین فرایند جذب و همکاری صورت پذیرفته و از انحصاری که برخی عنوان می کنند، خارج شویم.

وی در خصوص همکاری همکاران سازمان در حوزه های تربیت و یادگیری و یا دوره های تحصیلی نیز گفت: کارشناسان دوره‌ها و حوزه‌ها مختار هستند که در کدام بخش فعالیت کنند و هیچ بایدی در کار نیست. دوستان مسئول حوزه‌ها و دوره‌ها هم مختارند نظرات مدنظرشان را انتخاب کنند؛ مهم این است که در جهت پیشرفت گام برداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha