۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83496103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انصارالله جزئیات عملیات بزرگ علیه ائتلاف سعودی را اعلام کرد

تهران-ایرنا- یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (یکشنبه) جزئیات تازه ای را از عملیات بزرگ موسوم به "نصر من الله" نیروهای انصارالله علیه ائتلاف متجاوزان به یمن در نجران عربستان اعلام کرد.

به گزارش شبکه خبری المسیره، سریع در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این عملیات از ۲۵ اگوست ۲۰۱۹ ( ۳ شهریور) در چند محور در استان نجرانِ عربستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه این عملیات بزرگترین عملیات در خاک دشمن از آغاز تجاوز به یمن محسوب می شود، افزود: عملیات یاد شده به لحاظ برنامه ریزی، حجم و میزان حملات و مساحت جغرافیایی یک عملیات منحصر به فرد و ویژه به حساب می آید. 

این مقام نظامی یمن ادامه داد: پیش از آغاز عملیات ها، نیروهای یمنی ماه ها مشغول رصد، جمع آوری اطلاعات و شناسایی مراکز دشمن و کمین های آنها بودند.

سریع تصریح کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای نیروهای یمنی و برتری آنها بر دشمن، عنصر غافلگیری دشمن و فعالیت سیستم اطلاعاتی یمنی ها در این عملیات است.

بنابر اعلام سریع، بیش از 2 هزار مزدور ائتلاف سعودی، به اسارت نیروهای یمنی درآمدند.

در همین ارتباط "واحد رسانه جنگ" وابسته به نیروهای مقاومت، تصاویری از عملیات بزرگ انصارالله را منتشر کرد.

غافلگیری دشمن و همکاری مزدوران فریب خورده، دو عامل اصلی موفقیت نیروهای یمنی

وی در ادامه، همکاری برخی از نظامیان دشمن و فریب خوردگان را با نیروهای یمنی را یکی دیگر از عوامل موفقیت نیروهای مسلح یمن در این عملیات عنوان کرد.

به  گفته وی، یگان های مختلف نظامی، عملیات مقدماتی گسترده ای را شروع کرده و همه مراکز و اماکن تجمع دشمن را هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: یگان موشکی در مرحله نخست عملیات نصر من الله، ۹ عملیات انجام داد. همچنین نیروهای یمنی صحنه هایی را از هدف قرار دادن فرودگاه جیزان با موشک بالستیک نمایش گذاشتند.

مشارکت یگان های پهپادی، موشکی، سامانه دفاعی ارتش یمن و یگان مهندسی نیروها مسلح در این عملیات

سریع ادامه داد: یگان پهپادی ارتش یمن نیز اهداف و مراکز خطرناک دشمن را پیوسته هدف قرار دادند. این پهپادها  ۲۱ مرتبه به مراکز و مواضع دشمن در عمق خاک عربستان حمله کردند.

وی افزود: نیروهای ما یک پایگاه نظامی حساس را در ریاض هدف قرار دادند. 

به گفته این مقام نظامی، سامانه دفاع هوایی یمن نیز  با رهگیری موفقت آمیز بالگرد ها و جنگنده های دشمن در عملیات نصر من الله شرکت داشتند.

سریع گفت: نیروهای مسلح مهمترین پایگاه های دشمن و فرودگاه هایش را در عملیات مشترک پهپادی و موشکی هدف قرار دادند. یگان ضد زره ارتش نیز نقش بارزی در این عملیات ایفا کرد و تعداد زیادی از ادوات نظامی و استحکامات دشمن را از بین برد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: یگان مهندسی نیروهای مسلح  نیز بیش از ۱۰ خودروی نظامی و زره پوش را منهدم کرد.

سریع اعلام کرد: نیروهای یمنی موفق شدند منطقه ای به مساحت ۳۵۰ کیلومتر مربع را به کنترل خود درآورند. علاوه بر آن، توانستند بر همه مواضع نظامی و پایگاه های تازه تاسیس دشمن سیطره یابند.

در جریان این عملیات ۳ تیپ نظامی دشمن منهدم شد. 

طبق آمار ارائه شده، در طول این عملیات بیش از ۵۰۰ نفر از نیروهای دشمن کشته یا زخمی شدند.

جنگنده های ائتلاف دست به کشتار جمعی نیروهای خود زد

بنابر اعلام سریع، بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای دشمن که در حال فرار یا تسلیم شدن بودند، توسط خود جنگنده های ائتلاف سعودی کشته شدند.

وی گفت: در واقع جنگنده های سعودی با حملات شدید خود علیه مزدوران فریب خورده که در حال فرار از جنگ بودند، دست به کشتار جمعی آنها زدند.

این مقام نظامی یمنی افزود: نیروهای ما ضمن ارائه کمک های اولیه به زخمی های دشمن و اسیران، مواد غذایی در اختیارشان  گذاشته اند.

به گفته وی، نیروهای یمنی موفق شدند مقادر زیادی از تسلیحات و تجهیزات و ادوات نظامی دشمن را از جمله سلاح های سنگین و سبک و مقادر زیادی خودروی زرهی را ضبط کنند.

طبق اعلام سریع، ۱۵ خودروی زرهی دشمن در جریان این عملیات در آتش سوخت.

عربستان برای جان مزدوران فریب خورده ارزشی قائل نیست

سریع  گفت: مرحله نخست عملیات نصر من الله تحت عنوان "عملیات شهید ابوعبدالله  حیدر" طی ۷۲ ساعت با موفقیت انجام شد.

وی افزود: عملیات اخیر میزان بی اعتنایی دشمن سعودی به جان و زندگی نیروهای فریب خورده را نشان داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از همه "فریب خوردگان" در جبهه های نبرد در محور نجران و جیزان و عسیر خواست که مواضع خود را ترک و به کشورشان بازگردند.

وی تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن آماده هستند که در صورت تسلیم نیروهای فریب خورده، امنیت آنها را برای بازگشت به کشورشان فراهم کنند.

سریع خاطرنشان کرد که مسئله برخورد با اسیران طبق مبانی اخلاقی و ارزش های انسانی صورت می گیرد و این امر قبل از اینکه سیاسی باشد یک مسئله انسانی است.

سریع در پایان گفت که این عملیات، سطح، کفایت و قدرت نیروهای ما را در سطوح و تشکیلات مختلف نشان داد.

از سوی دیگر، "ترکی المالکی" سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف سعودی روز یکشنبه نیز مدعی شد که نیروهای یمنی صبح امروز یکشنبه یک فروند موشک بالستیگ را از صنعا پایتخت به سمت مواضع دشمن در استان صعده شلیک کردند. 

حملات نیروهای یمنی به مواضع دشمن چه در خاک یمن و چه عربستان، در واکنش به محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی و حملات پیوسته جنگنده های این ائتلاف به یمن و هدف قرار دادن غیرنظامیان صورت می گیرد.
 

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha