۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
کد خبر: 83496638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۷۴ تن موادغذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد

زاهدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۷۴ هزار و ۵۲۲ کیلوگرم انواع موادغذایی تاریخ گذشته و فاسد در ۶ ماهه نخست امسال در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه کشف و معدوم سازی شد.

دکتر سید مهدی طباطبایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موادغذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: ۵۶ هزار و ۵۲۵ مورد بازدید در این مدت از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی شهرستان‌های زیر پوشش‌دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شدکه علاوه بر کشف موادغذایی فاسد،۱۰۱ واحد صنفی متخلف نیز به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمب شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان صدور چهار هزار و ۶۱۰ کارت بهداشتی را از دیگر اقدامات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت بهداشت آب آشامیدنی، ۱۱۸ هزار و ۷۸۸ مورد کلرسنجی در این مدت انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: سامانه گویای ۱۹۰ به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات بهداشتی هموطنان است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha