۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83496753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۸۰ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کردستان عرضه می‌شود

سنندج - ایرنا - نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان از ۱۰ تا ۱۵ مهر امسال برای عرضه ۸۰ هزار و ۸۳۷ عنوان کتاب در محل دائمی نمایشگاه های سنندج با حضور ناشران داخلی و خارجی برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع  نمایشگاه کتاب اظهار داشت: با وجود تمام مسائل و مشکلات و شرایط اقتصادی کنونی در ۲ سال اخیر، سه دوره نمایشگاه کتاب استانی در سنندج به دلیل استقبال پرشور مردم هم از لحاظ حضور و هم میزان خرید برپا شده است.

جلال قلعه شاله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

جلال قلعه‌شاخانی با بیان اینکه کمبود مکان و فضای برپایی نمایشگاه دلیلی برای برگزار نکردن آن نیست، افزود: یک هزار و ۲۰۰ مترمربع فضای محل نمایشگاه بین‌المللی است که این فضا جوابگوی نیاز استان در حوزه کتاب نیست.

وی با اشاره به اینکه بخشی از یارانه خرید کتاب از محل اعتبارات استانی و قسمتی توسط وزارت ارشاد تامین می‌شود، اضافه کرد: امسال میزان یارانه خرید کتاب به اندازه فروش سال گذشته در نظر گرفته شده است و در صورت افزایش استقبال مردم هم این سهم بیشتر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: سالار عثمان قائم مقاوم وزیر روشنبیری اقلیم کردستان عراق به همراه هیئتی از مهمان‌های خارجی و معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی هم از مهمان‌های داخلی نهمین دوره نمایشگاه کتاب استان هستند.

قلعه‌شاخانی افزود: مصطفی ملکیان فیلسوف و روشنفکر ایرانی هم از مهمان‌های ویژه این دوره از نمایشگاه است.

وی یادآور شد: ۶ روز برگزاری نمایشگاه محوربندی شده و هر محور از جمله ادبیات، زبان‌شناسی کودک و نوجوان با نام یکی از مفاخر آن حوزه نامگذاری شده است.

برپایی ۲۱۸ غرفه در نمایشگاه کتاب

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این نشست از ایجاد ۲۱۸ غرفه در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: ۱۵۶ ناشر مستقل، ۹۰ نمایندگی ناشر در کشور ، ۱۲ ناشر استانی برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

عبید رستمی اضافه کرد:بر اساس آخرین برنامه‌ریزی انجام شده قرار است ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب کردی در ۵۰ هزار جلد توسط ۱۳ ناشر اقلیم کردستان عراق در این نمایشگاه عرضه شود.

وی تعداد ناشران بین‌المللی و نمایندگی ناشران خارجی حاضر در این دوره از نمایشگاه را ۴۳ ناشر  اعلام کرد و گفت: ۹ هزار و ۳۷۲ عنوان کتاب از ناشران بین‌المللی، ۷۱ هزار و ۴۶۵ عنوان کتاب هم از ناشران داخلی در این دوره از نمایشگاه عرضه می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه با ۳۰ درصد تخفیف در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند بن خرید کتاب را از باجه بانک شهر مستقر در محل نمایشگاه تهیه کنند.

رستمی یادآور شد: برگزاری ۸ نشست تخصصی، سه همایش و تجلیل از ۱۶مروج حوزه کتاب از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه است.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان از ۱۰ مهر  در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان در سنندج کار خود را آغاز می‌کند و تا ۱۵ این ماه صبح‌ها از ساغت ۹ تا ۱۲:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰ پذیرای بازدید مردم است.
۹۹۳۶ / ۳۰۳۴ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha