۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۰
کد خبر: 83496987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور فعال است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور در راستای مقابله با شبیخون فرهنگی و احیای ارزش‌های دینی در جامعه فعال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکی روز دوشنبه اهدای حکم انتصاب اعضای شواری فرهنگی هنری کانون های مساجد استان کرمانشاه که در بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، به ظرفیت گسترده مساجد در راستای انجام کارهای اجتماعی اشاره کرد و افزود: متاسفانه امروز از این ظرفیت بزرگ به خوبی استفاده نمی شود.

ملکی در ادامه به رهنودهای مقام معظم رهبری مبنی بر نقش پر رنگ مساجد در امور جامعه اشاره کرد و گفت: برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان، ضرورت دارد برنامه های فرهنگی و هنری کانون های مساجد مستمر، منسجم، پیوسته و متنوع و با روش های علمی و تکنولوژی روز باشد تا مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مردم به مساجد اعتماد دارند، بیان داشت: اگر برنامه های مساجد به روش علمی و مجهز به علم روز باشد مورد استقبال گسترده مردم قرار می گیرد.

 نماینده ستاد عالی هماهنگی کانون های مساجد کشور در بخش دیگری از سخنان خود مساجد را یکی از مهم ترین مراکز برای تربیت و هدایت نسل جوان و نوجوان کشور مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب مدنظر مقام معظم رهبری دانست و بیان داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش تعیین کننده ای در تربیت و هدایت جامعه هدف بیانیه گام دوم انقلاب دارند.

ملکی در ادامه گفت: از همه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور انتظار داریم در اجرای برنامه ها وحدت رویه داشته باشند تا با تمرکز و تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه هدف داشته باشیم و از همه دستگاه ها می خواهیم امکانات و تجهیزات خود را در راستای احیای نقش مساجد در جامعه به کارگیرند.

در پایان این جلسه حکم انتصاب اعضای شورای کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه اعطا شد.

۳۲۰۹/۸۰۶۶