دانشجویان باید به مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز دست پیدا کنند

مشهد- ایرنا- رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویان علاوه بر درس باید به مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز دست پیدا کنند و خود را برای حضور فعال و نقش‌آفرین در جامعه آماده نمایند.

دکتر محمد کافی عصر دوشنبه در جمع دانشجویان جدید این دانشگاه افزود: اولویت اول و اصلی دانشجویان، تحصیل و کسب علم و مهارت است اما باید در این فرصت چند ساله که در دانشگاه حضور دارند به مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز دست پیدا کنند.

وی اظهار داشت: زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه فردوسی مشهد، اعم از کانون‌های فرهنگی و هنری، اماکن ورزشی و تشکل‌های دانشجویی این فرصت را به دانشجویان می‌دهد تا علاوه بر تحصیل بتوانند اوقات فراغت خود را در آن‌ها سپری کنند و خود را برای حضور در جامعه و نقش فعال در آن آماده نمایند.

وی گفت: سه عنصری که باعث شده است از دانشگاه فردوسی مشهد به نیکی یاد شود، دانشجویان، استادان و کارکنان این دانشگاه هستند که با تلاش و پشتکار خود توانسته اند نام و آوازه این دانشگاه را جهانی کنند.

کافی افزود: امروز مفتخریم اعلام کنیم که دانشگاه فردوسی مشهد جزو دانشگاه‌های برتر کشور و جهان محسوب می‌شود و امید است با برنامه‌ریزی صحیح و حرکت در راستای آن به موفقیت‌های چشمگیر و بیشتری دست پیدا کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: دوران دانشجویی ارزشمند و سرشار از شور و معنویت است.
حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین حسینی مطلق افزود: دانشگاه فردوسی مشهد به خاطر حُسن همجواری با مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) از سایر دانشگاه‌های ایران سرآمدتر و ارزشمندتر است لذا دانشجویان در مدتی که در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند باید از فرصت پیش‌ آمده بهره کافی را ببرند تا بتوانند به تهذیب نفس در کنار تحصیل بپردازند.

۲۰۳۰/۶۰۵۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha