۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۱۴
کد خبر: 83499057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک بانک مسکن به خانه‌دار شدن هشت و نیم میلیون خانوار ایرانی

شیراز- ایرنا- مدیر عامل بانک مسکن گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بانک مسکن هشت و نیم میلیون خانوار ایرانی را صاحب خانه کرده که این عدد یک سوم خانوارهای کشورمان را شامل می‌شود.

ابوالقاسم رحیمی انارکی، سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس در شیراز افزود: این افتخاری است که سپرده‌گذاران این بانک نیز در آن سهیم هستند و قطعا اگر منابع سپرده‌گذاران نباشد فعالیت ما نیز محدودتر خواهد شد.
وی گفت: بانک مسکن با کمک منابعی که در اختیار دارد کمک می‌کند تا هم‌وطن ما به سرپناه و آرامش دست یابد که این کار بسیار ارزشمندی است که با منابع سپرده‌گذاران محقق می‌شود.
او اظهار داشت: همچنین بانک مسکن مقدمات انجام قراردادی در قالب کنسرسیوم با بانک ملی برای اجرای فاز هفت آزادراه شیراز – اصفهان را در دستور کار دارد که منتظر هستیم شرکت زیرساخت وثایق خود را در اختیار ما قرار دهد.
مدیر عامل بانک مسکن ادامه داد:با توجه به اینکه این بانک مسئول اصلی اجرای طرح ملی مسکن نیز هست و چون در آنجا هم بحث رونق مسکن مطرح شده بنابراین ممکن است در ادامه در تداوم پرداخت وام با محدودیت مواجه شویم اما در عین حال امیدواریم بتوانیم در قالب اجرای طرح اقدام ملی اقدامات خوبی را در فارس اانجام دهیم.
وی افزود: همچنین شرکت سرمایه‌گذاری مسکن قراردادی را نیز با شهر جدید صدرا منعقد کرده که در قالب این قرارداد یک سری اقدامات خوب در این شهر انجام خواهد شد.
او اضافه کرد: بانک مسکن این آمادگی را دارد که چنانچه زمینی در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری مسکن قرار گیرد اقداماتی را  اجرا کند.


بانک‌ها در تامین منابع برای تکمیل پروژه‌ها کمک کنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس هم در این جلسه از بانک‌ها خواست که دولت را در این شرایط سخت که با محدودیت منابع مواجه است کمک و منابع مورد نیاز تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را تامین کنند.
یدالله رحمانی افزود: بخش مسکن از جمله بخش‌هایی است که بانک‌ها باید دولت را در تامین منابع مورد نیاز جهت اجرا و تکمیل آنها یاری کنند.


رشد ۸۰ درصدی منابع بانک مسکن در فارس
مدیر سابق امور شعب بانک مسکن استان فارس هم گفت: طی سه و نیم سال گذشته در استان حدود ۸۰ درصد رشد منابع بانک را داشتیم و این در حالی است که بسیاری از بانک‌ها انضباط نرخ سپرده را رعایت نمی‌کردند.
علی کمالی افزود: هم اینک ۵۰ درصد شعب این بانک در فارس در شهرستان‌های این استان مستقر هستند که سهم آنها از منابع از ۲۷ درصد به ۳۷ درصد افزایش یافته و معتقدیم این ظرفیت وجود دارد که این سهم می‌تواند به ۵۰ درصد هم برسد.

وی ارقام مشخصی را اعلام نکرد. 
وی، با اشاره به خروج منابع از شعب بانک مسکن در شهر شیراز ادامه داد: این اتفاق ناشی از کاهش نرخ سود سپرده و اقدام سپرده‌گذار برای انتقال سپرده خود بود.
کمالی، پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات بدون سپرده، تعیین تکلیف ۱۷ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن مهر و همچنین وصول تسهیلات را از جمله اقدامات انجام شده در این استان طی حدود سه و نیم سال گذشته برشمرد.
در این مراسم مجید امیری به عنوان مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس معرفی و از علی کمالی قدردانی شد.
همچنین با حکم مدیر عامل بانک مسکن، علی کمالی به عنوان مدیر امور شعب استان هرمزگان و احمد علی جعفری معاون سابق اجرایی شعب بانک مسکن استان فارس به عنوان مدیر امور شعب بانک مسکن استان مرکزی منصوب و معرفی شدند.
۶۱۲۲ / ۱۸۷۶ 

اخبار مرتبط