۹ مهر ۱۳۹۸، ۲۲:۱۷
کد خبر: 83499274
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

فرمانده نیروی هوایی عراق و شش افسر دیگر دادگاهی می‌شوند

بغداد - ایرنا - سپهبد خلبان «انور حمه امین» فرمانده نیروی هوایی عراق به همراه شش تن دیگر از همکارانش در فرماندهی نیروهای هوایی عراق با تشکیل پرونده قضایی به دادگاه نظامی احاله شدند.

رسانه های عراق امروز سه شنبه نامه رسمی «نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق را که طی آن سپهبد خلبان انور حمه امین و شش تن دیگر از فرماندهان نیروهای هوایی را به دادگاه نظامی احاله کرده است، منتشر کردند.

در نامه نجاح الشمری، به اتهامات این فرماندهان نیروی هوایی اشاره نشده اما از دادگاه نظامی خواسته شده است که طبق قانون مجازات های نظامی با آنها برخورد کند.

گزارش های خبری سابق حاکیست که انور حمه امین متهم به فساد و هدر دادن دارایی عمومی است.

دستگاه نظامی عراق این روزها درگیر مسائل داخلی مختلفی است که بعد از موضوع سپهبد «عبدالوهاب الساعدی» و برکناری او از فرماندهی نیروهای سازمان مبارزه تروریستی و احاله شدنش به وزارت دفاع برای وضعیت «در انتظار خدمت» این دومین  موضوعی است که دستگاه نظامی عراق درگیر آن شده است.

پیش از این نیز موضوع سپهبد «محمود الفلاحی» فرمانده عملیات امنیت استان الانبار و اتهامش به جاسوسی برای آمریکایی ها برای مدتی وزارت دفاع را درگیر کرده بود که با برکناری این فرمانده از عملیات الانبار و انتقال او به مکان دیگر فعلا موضوع مسکوت مانده است./ 

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha