۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵
کد خبر: 83500101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اکبر رادی، ایبسنِ ادبیات نمایشیِ ایران بود

تهران- ایرنا- هیات مدیره بنیاد اکبر رادی به مناسبت هشتادمین سالروز تولد این هنرمند در پیامی وی را ایبسنِ ادبیات نمایشیِ ایران خواند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد اکبر رادی، به مناسبت فرارسیدن هشتادمین زادروز استاد اکبر رادی مصادف با دهم مهرماه، هیات مدیره این بنیاد متشکل از حمیده بانو عنقا همسر مرحوم، فریندخت زاهدی، آرش رادی، بهزاد صدیقی، فریندخت زاهدی، هادی مرزبان، بهروز محمودی بختیاری و روح الله جعفری متن پیامی را منتشر کرد.

در روز دهم مهرماه، سال روز زایش اکبر رادی را گرامی می داریم؛ مردی که بی هیچ اغراقی، ایبسنِ ادبیات نمایشیِ ایران بود. رادیِ راد، در طول عمر نه چندان طولانی خود، بی جنجال و حاشیه، در اتاق کوچکی از خانه اش که تصویر چخوف بر دیوار آن بود، باغ شب نمای ما را آفرید. سپس آهسته با گل سرخ نشست، از پشت شیشه ها به روزنه آبی خیره شد و آهنگ های شکلاتی را شنید. هاملت با سالاد فصل را در ذهن جوّال و نقّاد خود پروراند، از پلکان درام ایران با تأنی و افتخار بالا رفت، و تا هنگام مرگ در پاییز هم، قلم توانا و بی مثالش را بر زمین نگذاشت. بزرگا مردا که او بود! تولدش مبارک!

رادی متولد ۱۰ مهر سال  ۱۳۱۸ در رشت نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس معاصر ایرانی بود که در ۵ دی‌ماه ۱۳۸۶ در گذشت. وی را می توان یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌نویسان تاریخ زبان فارسی به‌شمار نام برد که در طول حیات آثار ماندگاری برای هنر نمایش ایران به یادگار گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha