مهدی یحیایی روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: بیش از نیمی از مجموع شکایت های رسیده به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت مربوط به تاخیر در زمان تحویل شرکت های خودرویی بود.
وی بیان کرد: ۵۸ درصد شکایت ها مربوط به تاخیر در تحویل ، ۱۸ درصد مربوط به افزایش قیمت، ۱۴ درصد مربوط به گارانتی و ضعف در خدمات پس از فروش، هفت درصد مربوط به عدم استرداد وجه و سه درصد نیز مربوط به ضعف در کیفیت خودرو بوده است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: گروه های خودرویی سایپا، ایران خودرو و مدیران خودرو، بیشترین شکایت های دریافتی را داشتند.
۱۱۴ تخلف صنفی و غیرصنفی در سمنان
یحیایی خاطرنشان کرد: ۹۵ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در استان سمنان در این مدت انجام و ۱۱۴ مورد تخلف گرانفروشی، کم فروشی، فقدان درج قیمت و نصب نرخنامه، ارائه ندادن فاکتور و عرضه، نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق و عرضه خارج از شبکه کشف شده است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: ارزش ریالی این تعداد پرونده ها ۵۸۵ میلیون و ۲۰۰ هزار است و از عمده گروه های کالایی مورد بازرسی در این گشت های مشترک آرد و نان، سوخت، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و کیف و کفش، لوازم التحریر و مواد غذایی بود.
۹۸۹۱/۶۱۰۳