۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83500476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیمی از شکایت‌ها از خودروسازان به خاطر تاخیر در تحویل خودروست

سمنان- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۱۳۶ مورد شکایت مردمی در بخش خودرو در نیمسال نخست ۹۸ ثبت شد که بیش از نیمی از آن به خاطر تاخیر در تحویل خودرو است.

مهدی یحیایی روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: بیش از نیمی از مجموع شکایت های رسیده به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت مربوط به تاخیر در زمان تحویل شرکت های خودرویی بود.

وی بیان کرد: ۵۸ درصد شکایت ها مربوط به تاخیر در تحویل ، ۱۸ درصد مربوط به افزایش قیمت، ۱۴ درصد مربوط به گارانتی و ضعف در خدمات پس از فروش، هفت درصد مربوط به عدم استرداد وجه و سه درصد نیز مربوط به ضعف در کیفیت خودرو بوده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: گروه های خودرویی سایپا، ایران خودرو و مدیران خودرو، بیشترین شکایت های دریافتی را داشتند.

۱۱۴ تخلف صنفی و غیرصنفی در سمنان

یحیایی خاطرنشان کرد: ۹۵ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در استان سمنان در این مدت انجام و ۱۱۴ مورد تخلف گرانفروشی، کم فروشی، فقدان درج قیمت و نصب نرخنامه، ارائه ندادن فاکتور و عرضه، نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق و عرضه خارج از شبکه کشف شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: ارزش ریالی این تعداد پرونده ها ۵۸۵ میلیون و ۲۰۰ هزار است و از عمده گروه های کالایی مورد بازرسی در این گشت های مشترک آرد و نان، سوخت، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و کیف و کفش، لوازم التحریر و مواد غذایی بود.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

برچسب‌ها

اخبار مرتبط