مسیر عدالت آموزشی بدون معلمان به سرانجام نمی‌رسد

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: مقصد اعلای عدالت اجتماعی و اقتصادی از مسیر توزیع برابر فرصت‌های آموزشی و تربیتی گذر می‌کند و این مهم بدون به خدمت گرفتن معلمان حرفه‌ای، ماهر و با انگیزه به پایان نخواهد رسید.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌ و پرورش، «محسن حاجی میرزایی» روز شنبه به مناسبت سیزدهم مهرماه برابر با پنجم اکتبر روز جهانی معلم در پیامی اظهار داشت: سیزدهم مهرماه، روز جهانی معلم را گرامی می‌ دارم و به روان تابناک معلمان شهید سرزمینم که در راه بسط فضیلت‌ های معنوی و ترویج مکارم اخلاقی و دفاع از حریم دین و میهن جان باختند درود فراوان می‌فرستم.

وی ادامه داد: ایجاد و استقرار هرگونه نظام اجتماعی بدون مشارکت جدی، فراگیر و کیفی معلمان امکان‌پذیر نیست و امروز آموزه‌های معلمان سازنده فردای جوامع انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از این پیام آورده است: تعلیم و به‌ ویژه تربیت و آموزگار و مربی در دین مبین اسلام و کلام وحیانی قرآن کریم جایگاهی رفیع دارد. خداوند کتاب جامع خویش را با امر به خواندن و یادگیری آغاز می‌کند. رسول اکرم اسلام (ص) خود را برانگیخته به معلمی و تعلیم و تربیت می‌داند و امام علی (ع) خود را مدیون کسی می‌داند که کلمه‌ای به او بیاموزد.

وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران به تأسی از سنت حسنه اسلامی همواره بر نقش بی‌ بدیل معلمان تأکید شده است. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران معلمی را شغل انبیا می‌دانند و رهبر معظم انقلاب اسلامی مدرسه و نظام تعلیم و تربیت را کانون اصلی برای خلق دنیای آینده قلمداد می‌کنند.

حاجی میرزایی افزود: معلم در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از آموزش‌ دهنده محض به راهبر آموزشی و تربیتی چرخش می‌کند و در این نقش‌آفرینی جدید هویت فراگیران را به نحوی متفاوت از نظام‌های تربیتی گذشته و در کسب مهارت‌های موردنیاز برای ایفای نقش شهروند مطلوب در دنیای جدید شکل می‌دهد.

وی در پایان این پیام یادآورشد: از خداوند متعال توفیق نظام تعلیم و تربیت را در دستیابی به اهداف عالی تربیت انسان مومن و دست‌یافته به مراتبی از حیات طیبه مسالت می‌کنم.

بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش از ٨٧٠ هزار نیروی شاغل در آموزش و پرورش، ۶۴ درصد معلمان، ١١ درصد نیروهای حق‌التدریسی، ۵ درصد نیروی کیفیت بخشی و ٢٠ درصد مدیریت آموزشگاهی هستند که حدود سه هزار نفر آنها مدرک دکتری دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha