۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 83503236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۳ شرکت خارجی و داخلی برای حضور در نمایشگاه کشاورزی گرگان اعلام آمادگی کردند

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان گفت که ۷۳ شرکت داخلی و خارجی برای حضور در پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین‌های کشاورزی، تجهیزات و سیستم‌های آبیاری که از ۱۶ مهر ماه جاری در گرگان برگزار می‌شود، اعلام آمادگی کردند.

مهرداد یزدی روز شنبه با ارسال گزارشی به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی گلستان و انجمن های تخصصی صنایع کشاورزی ۷۳ شرکت از ۱۶ استان و نمایندگانی از ۳ کشور جهان در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ابراز کرد: با در نظر گرفتن استعداد شرکت هایی که اعلام آمادگی کرده اند؛ نمایشگاه مزبور نسبت به دوره گذشته بیش از ۱۵ درصد رشد کیفی و از نظر مشارکت ۵۰ درصد رشد کمی دارد.

وی در خصوص نحوه فعالیت شرکت های مشارکت کننده در نمایشگاه افزود: ۳۸ شرکت در بخش ماشین آلات، ادوات کشاورزی و پهباد ۳۱ شرکت با زمینه فعالیت تجهیزات و سیستم های آبیاری و ۴ مشارکت کننده در بخش حامیان دولتی حضور دارند.

یزدی گفت: این شرکت ها محصولات تولیدی خود را در فضای هشت هزار متر مربعی نمایشگاه گرگان برای بازدید کارشناسان، مسوولان و بهره برداردان حوزه کشاورزی به نمایش می گذارند.

وی با بیان اینکه آغاز به کار نمایشگاه با حضور مسوولان وزارت جهادکشاورزی و مدیران گلستان خواهد بود، افزود: این نمایشگاه طی چهار روز برپایی از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل نمایشگاه های بین المللی گلستان میزبان متخصصان، تولیدکنندگان، کشاورزان و علاقمندان گروه های کالایی حضور یافته در این رویداد است.

به گفته وی برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین های کشاورزی، تجهیزات و سیستم های آبیاری گلستان با رویکرد " گلستان ماندگار، کشاورزی پایدار " از ابتدای سال ۹۸ برنامه ریزی شده تا بهترین دستاورد را برای صنعت کشاورزی به ارمغان آورد.

محل دایمی شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان در کیلومتر ۵ جاده گرگان – آق قلا قرار دارد.

استان مرزی گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومترمربع وسعت، یک میلیون و ۸۶۹ هزارنفر جمعیت دارد و اقتصاد آن بویژه در بیش از یک هزار روستای تابعه بر پایه کشاورزی استوار است.
همچنین وجود هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا و ۱۲۰ کیلومتر ساحل دریای خزر باعث تولید ۹۲ گیاه زراعی و باغی و تولید خاویار و میگو در گلستان شده است.
سالانه ۶۶۷ هزار هکتار از زمین های گلستان به زیر کشت محصولات کشاورزی بویژه غلات همچون گندم و دانه های روغنی می رود که حاصل آن کسب ۱۵ رتبه برتر کشوری در تولید اقلام مختلف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha