۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶
کد خبر: 83180034
T T
۰ نفر
نمايشگاه تخصصي كشاورزي حفاظتي و دام و طيور در گنبد افتتاح شد

گنبدكاووس - ايرنا - نخستين نمايشگاه تخصصي كشاورزي حفاظتي، حفاظت از آب و خاك، نهاده ها و صنعت دام و طيور با حضور 42 شركت توليد كننده ماشين آلات و ادوات كشاورزي در گنبدكاووس آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين نمايشگاه كه ظهر سه شنبه و باحضور معاون استاندار گلستان و فرماندار ويژه گنبدكاووس، مديران، روساي واحدها و كارشناسان جهادكشاورزي برخي شهرستان هاي شرق گلستان آغاز به كار كرد، 42 شركت توليدي داخلي از 9 استان و نمايندگي فروش چهار كشور خارجي حضور دارند.
اين نمايشگاه كه در برپايي آن شركت توسعه نمايشگاه هاي بين المللي اسپاد جم گلستان و سازمان هاي جهادكشاورزي و صنعت، معدن و تجارت و اداره كل دامپزشكي اين استان به همراه سازمان توسعه تجارت ايران مشاركت دارند، از امروز تا پنجم بهمن، هر روز از ساعت 15 تا 21 آماده بازديد و خريد كشاورزان منطقه است.
به گفته فرهاد كفايي پور، مديرعامل شركت توسعه نمايشگاه هاي بين المللي اسپاد جم به عنوان مجري برپايي نمايشگاه، 42 شركت توليد كننده از استان هاي آذربايجان شرقي، خراسان شمالي، مركزي، كردستان، همدان، تهران، مازندران، البرز و گلستان و نمايندگي فروش چهار شركت خارجي از كشورهاي ايتاليا، اسپانيا، چين و كره جنوبي در اين نمايشاه حضور دارند.
به گزارش ايرنا، فرماندار ويژه گنبدكاووس در مراسم آغاز به كار اين نمايشگاه اظهار داشت: برپايي نمايشگاه هاي تخصصي با توجه به ظرفيت هاي بخش كشاورزي و دامپروري شرق گلستان و اين شهرستان از نيازهاي ضروري منطقه است.
عبدالقدير كريمي گفت: گنبدكاووس به تنهايي با 160 هزار هكتار اراضي زراعي، چهار هزار هكتار باغ و دو هزار هكتار مرزعه پرورش ماهي، 360 هزار راس دام سبك و 80 هزار راس دام سنگين و نيز پنج هزار دستگاه ماشين آلات و ادوات بخش كشاورزي از شهرستان هاي مهم در توليدات اين بخش در كشور و استان گلستان است.
وي اضافه كرد: ارزش حدود يك ميليون تن توليدات سالانه بخش كشاوري گنبدكاووس، افزون بر 16 هزار ميليارد ريال است كه اهميت برپايي نمايشگاه هاي تخصصي را در اين شهرستان و منطقه شرق گلستان دوچندان كرده است.
به گزارش ايرنا، مدير جهاد كشاورزي گنبدكاووس نيز در اين مراسم گفت: اين نمايشگاه با هدف آشنايي بيشتر بهره برداران با ادوات، ماشين آلات و نهاده هاي جديد بخش كشاورزي و صنعت دام و طيور برپا شده است.
غلامعلي نورا افزود: گنبدكاووس و 6 شهرستان ديگر واقع در شرق استان گلستان ظرفيت بالايي در توليدات بخش كشاورزي و دام و طيور دارند كه آشنايي بهره برداران اين منطقه با ادوات، ماشين آلات و نهاده هاي جديد كشاورزي و دامي گامي موثر در بهبود شيوه ها و راندمان توليد خواهد بود.
وي اضافه كرد: كاهش مواد آلي خاك و كوچك شدن اراضي كشاورزي از يك سو و افزايش جمعيت و نياز به توليدات كشاورزي، استفاده از شيوه ها و ماشين آلات نوين در زراعت و باغباني براي افزايش راندمان توليد را ضروري كرده است.
به گفته نورا، ظرفيت توليدات بخش كشاورزي و دامي استان گلستان قابليت دو برابر شدن را دارد به شرط اينكه كشاورزان از نقطه نظرات كارشناسان و شيوه هاي نوين مثل گلخانه بيشتر استفاده نمايند.
نيمي از جمعيت يك ميليون و 900 هزار نفر گلستان درهفت شهرستان واقع درشرق اين استان سكونت دارند كه شهرستان گنبدكاووس به تنهايي 350 هزار نفر جمعيت دارد.
/3039/1860